خبرهای داغ:

طنین ندای «الغوث» مردم شیراز در حرم شاهچراغ (ع)/ شب قدر شب احیای خویشتن است

مردم شیراز در شب بیست و یکم آمدند تا با قطرات اشک جان را جلا داده و با آه برآمده از توبه خویشتن را احیا کنند تا « عالمی دیگر بسازند و ز نو آدمی دیگر» شوند.
کد خبر: ۸۷۰۱۹۹۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
شب قدر شب امضای مقدرات و فرصتی برای طلب بخشش و مغفرت، شبی برای مرور یک سال گذشته و دستاوردهایش است. شبی که باید دست به دامن مولا شد برای هر آنچه آمدنش خوب است و اگر پیش نیامد خیری در آن است.

مردم سومین حرم اهل بیت در دومین شب قدر و در شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) در جوار حرم احمد بن موسی(ع) گرد آمدند و این حریم را چون نگینی در حلق دعا و عبادت خود جای دادند تا مقدرات یک ساله خود را در مکانی مقدس در جوار برادر بزرگتر امام رضا(ع) رقم بزنند.

مردم شیراز در شب بیست و یکم آمدند تا با قطرات اشک جان را جلا داده و با آه برآمده از توبه خویشتن را احیا کنند تا « عالمی دیگر بسازند و ز نو آدمی دیگر» شوند.

در شب‌ بیست و یکم 100 تن از خطاطان استان فارس نیز برای دوازدهمین سال متوالی در دارالقرآن احمدی گرد هم آمدند تا با بداهه نویسی آیات قرآن مشق قدر کنند و به گفته مجید چیزفهم، رئیس انجمن خوشنویسی استان فارس شب زنده‌داری و  کتابت آیات قرآن نوعی احیای هنرمندانه است.

این برنامه شب بیست و سوم نیز در تالار حافظ برگزار می‌شود تا برای نخستین بار دو شب قدر خطاطان استان فارس به بداهه‌نویسی بپردازند و به گفته چیزفهم در صورتی که همکاری دیگر ارگان‌ها بداهه نویسی‌های خوشنویسان در شب‌های قدر در قالب کتابی چاپ می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم احمدی می‌گوید: مراسم معنوی کتابت قرآن و نهج‌البلاغه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی با همکاری آستان مقدس احمدی و محمدی، انجمن خوشنویسان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حرم احمدی که مرکز تجمعات مردم شیراز در شب‌های قدر و ماه رمضان است، میزبان کمپ انتقال خون نیز هست و در شب‌های قدر از افطار تا ساعت سه بامداد و روزهای دیگر ماه رمضان از ساعت 9 تا 14 در ورودی باب الرضا (ع) حرم مطهر شاهچراغ(ع) پذیرای نیک‌اندیشان اهداگر خون است.

در ادامه برنامه‌های روز بیست و یکم ماه رمضان ساعت 17:30 امروز عزاداران و هیئات مذهبی استان فارس در سوگ حضرت امیرالمومنین (ع) در حرم احمدی تجمع کرده و به عزاداری می‌پردازند.

2 مسیر برای حرکت و تجمع دسته‌های عزاداری در نظر گرفته شده که مسیر شماره یک میدان شهرداری، خیابان نمازی، خیابان دستغیب به سمت حرم مطهر و مسیر شماره 2 فلکه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی به سمت حرم مطهر است.

حجت‌الاسلامی احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی به تشریح برنامه‌های شب بیست و سوم ماه رمضان به عنوان آخرین شب قدر امسال پرداخته و گفته است در شب بیست و سوم حجت‌الاسلام و المسلمین عرفان از قم برای سخنرانی در حرم احمدی دعوت شده‌اند.

به گفته وی دعای جوشن کبیر را سید عباس انجوی از مداحان برجسته شیرازی قرائت می‌کند و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حاج کاظم محمدی انجام می‌شود و دعای قرآن به سر نیز توسط حضرت آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب قرائت می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار