مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی اردبیل خبر داد
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در هفت آبادی بالای سد یامچی در حال احداث است که پنج پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۰۲۰۴۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، محسن قنبری در جلسه بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه آب و خاک و عمران روستایی در اردبیل اظهار کرد: شهرستان اردبیل 151 روستا دارد که 113 روستا جمعیت بالای 20 خانوار داشته و 78 هزار نفر در این روستاها نیازمند بهره‌مندی از منابع آب پایدار هستند.

وی تصریح کرد: 74 روستا با 53 هزار نفر جمعیت در سطح یک، بیش از 32 روستا با 21 هزار نفر جمعیت در سطح دو و 13 روستای غیر برخوردار از منابع آب در اردبیل شناسایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه 78 درصد جمعیت روستایی در اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، گفت: سال گذشته یک میلیارد و 130 میلیون تومان اعتبار استانی اختصاص یافت که ما این مبلغ را صرف تعمیر، تجهیز و اصلاح شبکه کردیم.

قنبری به اجرای 24 پروژه آبرسانی روستایی و دو مجتمع آبرسانی شهید کسایی و صد آفرین در اردبیل اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ساکنان 40 روستا از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی به اختصاص صد در صد اعتبارات ملی و 30 تا 40 درصد منابع اعتباری استانی اشاره کرد و ادامه داد: امسال در شهرستان اردبیل 11 روستا با جمعیت 6 هزار و 900 نفر از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

قنبری سرمایه‌گذاری انجام شده برای بهره‌مندی این روستاییان را از آب شرب سالم و بهداشتی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بالادست سد یامچی هفت پروژه فاضلاب را با اعتبارات ملی در حال احداث داریم که تا پایان امسال پنج پروژه تکمیل شده و دو پروژه نیز سال 96 افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با یادآوری اینکه از اسفند سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات موفق نشدیم حقوق آبداران را پرداخت کنیم، افزود: نمایندگان استان باید تلاش کنند تا از منابع اعتباری ملی برای استان اردبیل اعتبار کلان با تخفیف صد در صد جذب کنند.

ارسال نظرات