خبرهای داغ:
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از شناسایی مشترکین پرمصرف در بخشهای خانگی و غیرخانگی خبرداد و گفت: در سال 93، 355 هزار اخطار و در سال گذشته، 294900 اخطار همراه قبوض آب به مشترکین پرمصرف داده شد و از مردادماه سال جاری هم با ارسال پیامک به مشترکین پرمصرف اخطار خواهد شد و حتی آب آنان قطع خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۲۱۲۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا رضایی با اعلام ابین خبر در جمع خبرنگاران گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حال حاضر یک میلیون و 92 هزار انشعاب با آحاد یک میلیون و 946 هزار نفر را تا پایان سال گذشته تحت پوشش داشته که 8/87 درصد خانگی و 2/12 درصد غیرخانگی در کل استان است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: 4/79 درصد مصارف خانگی و 6/20درصد مصارف غیرخانگی است .

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در زمره شرکت های خط قرمز در بحران آب بود گفت: در این راستا مشترکین به استفاده بهینه از آب ترغیب شدند ، این درحالی است که قیمت تمام شده آب هزارتومان بوده که ما آن را مترمکعبی 370 تومان می فروشیم.

رضایی ادامه داد: در سال 93، 302 میلیون مترمکعب فروش داشتیم و در سال 94 نیز این میزان با کاهش 5/1 درصدی به 207 میلیون مترمکعب رسید.

وی گفت: در مصرف خانگی آب، مصارف صفر تا 20 حرکت در راستای الگوی مصرف و رعایت آن است که با اقداماتی از 4/47 درصد در سال 87، به 2/68 درصد در سال 94 رسید، مشترکین 20 تا 40 مترمکعب که باید مصرف را کاهش دهند و 40 مترمکعب به بالا که به آنها که پرمصرف هستند اخطار خواهد شد.

رضایی می گوید: در حال حاضر 84 درصد مشترکین صفر تا 20 مترمکعب، حدود 14 درصد 20 مترمکعب به بالا و 7دهم درصد مشترکین از 40 مترمکعب به بالا آب مصرف می کنند.

خشکی زاینده رود به چاه های فلمن آسیب زد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در جمع خبرنگاران گفت: امید است مسئولان شهرداری در مباحث حریمها، توصیه بیشتری داشته تا مشکلات نداشته باشیم.

حسن غلامی افزود: ما 11 حلقه چاه فلمن داریم که متأسفانه هم اکنون دو چاه در مدار بوده و خشکی زاینده رود به ما آسیب زده است.

وی بهداشت آب را خط قرمز خواند و گفت: ما حاضر نیستیم آب غیربهداشتی به مردم عرضه کنیم و آب همواره توسط کارشناسان ذیربط تست می شود و به همه شهروندان اطمینان می دهم آب سالم و بهداشتی استفاده می کنند.

کیفیت آب اصفهان در سطح کشور، عالی ارزیابی شد

مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم از رسانه ها خواست تا در مورد کیفیت مطلوب آب به مردم اطلاع رسانی کنند و گفت: اصولاً کیفیت آب در چهار مرحله عالی، خوب، متوسط و ضعیف ارزیابی می شود که آب اصفهان در سطح کشور، عالی ارزیابی شد و از بهترین آبهاست.

سید محسن صالح مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا استان اصفهان نیز گفت: در سال 86، مقدار آب بدون درآمد استان اصفهان 31 درصد بود که این میزان در سال 94 به 6/17 درصد کاهش یافت.

وی افزود: از سال 86 تا سال 94، 63 میلیون مترمکعب از سوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان صرفه جویی شد و 56 میلیون مترمکعب نیز مردم صرفه جویی کردند که بسیار خوب بود.

صالح می گوید: از 285 اداره که در استان در نصب مخزن آب رصد شدند 150 اداره در سند جامع، دستگاه کاهنده آب نصب کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها