حسن شمشادی در پاسخ به «بسیج»:

اظهارات سید حسن نصرالله درباره اعلام کمک مالی از ایران با هماهنگی مطرح شده است

خبرنگار جمهوری اسلامی در سوریه، اعلام دریافت کمک مالی از ایران توسط سید حسن نصرالله را در شرایط زمانی فعلی لازم دانست.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۲۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
گروه سیاسی: حسن شمشادی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در سوریه در نشست خبری که با اصحاب رسانه و به میزبانی پژوهشگاه مطالعات جهان در محل این پژوهشگاه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر سید حسن نصرالله درباره کمک مالی ایران به حزب الله اظهار داشت: به نظر من لازم بود این حرف الان گفته می شد؛ اگر یادتان باشد قبلا انتقاد می کردند که حزب الله لبنان در سوریه چه می کند؛ پاسخی که دریافت کردند این بود که موضوع امنیت خودمان است، اگر نمی رفتیم از همان قلمرو می آمدند، صور و صیدا را می گرفتند و با همین استدلال، زیر بار آن نرفتند.

 وی افزود: چند ماه تمام حزب الله را با این مدل تحت فشار قرار دادند تا جایی که سید حسن نصرالله یکبار در یکی از سخنرانی هایش برای اولین بار گفت در جنگ 33 روزه، آقای بشار اسد به ارتش خود دستور داد درهای انبارهای مهمات را برای ما باز کردند و گفتند که هر چه می خواهید بردارید؛ به ما موشک، توپ و تانک داد و ما جنگ 33 روزه را با حمایت هایی که بشار اسد انجام داد، توانستیم به نتیجه برسانیم.

 خبرنگار جمهوری اسلامی در سوریه با تاکید بر اینکه سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان را نباید تنها از منظر خودمان در تهران دید، تاکید کرد: باید دید سید حسن نصرالله در چه موقعیتی این حرف را می زند. هم اکنون در لبنان، جریانات اختلاف انداز، تلاش می کنند موضوعات عربی و عجمی را مطرح کنند و به حزب الله می گویند که این جزو سیاست های شماست که ادعا می کنید با سوریه و ایران در محور مقاومت هستید؛ در حالی که این قبیل مباحث باطل است و محلی از اعراب ندارد. 

وی با اشاره به قدرت نمایی حزب الله در معادلات سیاسی لبنان با توجه به تحولات این کشور، گفت: با توجه به عملکرد دولت، مجلس و برخی وزارتخانه ها، گاهی لازم است ایشان مسایلی را مطرح کنند؛ بنابراین، نباید به این سخنان صرفا از دید مردم ایران نگاه شود، این سخنان یک پیام داخلی برای لبنان دارد، یک پیام منطقه ای هم دارد و آن اینکه ما همچنان حمایت ایران را به همراه داریم. در واقع به حکام عربستان، قطر، امارات، آمریکا و ترکیه پیام می دهد. سید حسن نصرالله می خواهد اعلام کند فکر نکنید ما بی کس و یاریم، پشت ما ایران است.

 شمشادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا عده ای این سخنان را در شرایط فعلی موجب بهانه دادن به کارگروه مالی FATF دانند، گفت: شما هر کاری که انجام دهید بهانه دست این گروه و آن گروه می رود، حرف نزنیم بهانه دارند، حرف بزنیم بهانه دارند، باید ببینید در پیامی که می گویید، سود و زیان چگونه است. وقتی تمام آن گروه های سیاسی در لبنان جمع شده اند تا در آینده سیاسی این کشور جایگاهی برای حزب الله قائل نشوند، دیگر آن کارگروه چه ارزشی دارد؟ باید اول موجودیت خودش را حفظ کند و تثبیت کند حالا کارگروه می خواهد خوشش بیاید یا نیاید، می خواهد از منظر من کارشناس منطقه این حرف درست باشد یا نباشد، طبیعتا فردی مثل سید حسن نصرالله برای بیان هر چیزی کلی فکر و مشورت می کنند و مثل بقیه نیستند که هر چیزی در دهانشان دربیاید بگویند؛ حتما هماهنگ کردند حتما مشورت کردند ادبیاتی که گفتند مورد تاکید و تایید طرف مقابلشان هم بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار