نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

روزه و نماز مکمل یکدیگر در تطهیر وجود آدمی است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: روزه و نماز مکمل یکدیگر در تطهیر آدمی و رساندن انسانی به کمال معنوی است.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۴۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی شامگاه دوشنبه در جمع روزه‌داران بندرعباس اظهار کرد: فرایض دینی سبب تطهیر وجود آدمی در ابعاد معنوی شده و اخلاق را در وجود انسان تقویت می‌کند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای ماه رمضان پاک شدن وجود انسان از بدی‌های و آلودگی‌ها است و روزه توام با نماز و خلوص نیت در اجرای فرائض الهی باعث معنویت در وجود آدمی شده و آثار آن به انسان باز می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: قدر لیالی قدر و بخصوص شب آخر را بدانیم و هر چه دعا در دل داریم را به درگاه خداوند متعال بیان کنیم و بدانیم که دستی بالاتر از دست خداوند برای رفع حوائج انسان‌ها وجود ندارد.

نعیم‌آبادی گفت: دعاهایتان در شب آخر ماه رمضان را با خواندن آیات قرآن همراه کنید و سعی کنید تا در این شب قدر هر چه می‌توانید قرآن بخوانید چون قرآن درهای رحمت را به سوی انسان می‌گشاید و دعا را برآورده می‌سازد.

وی ادای حق والدین را بر دوش فرزندان در این شب‌های ماه مبارک رمضان یادآور شد و تصریح کرد: برای شادی روح مادران و پدران مرحوم شده خویش قرآن بخوانید و در این شب‌های قدر برای سلامتی والدینتان و شفای بیماران بسیار دعا کنید.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: درهای رحمت و برکت الهی در همه زمان‌ها بخصوص ماه مبارک رمضان به روی بشر باز است و بخصوص شب‌های قدر این درها بیش از هر زمان دیگری برای پذیرفتن توبه بندگان و بهره‌مندی از هدایت الهی گشوده می‌شود و هر مومنی باید قدر این شب‌ها را به خوبی بداند.

وی اضافه کرد: تفکر در باب خلقت انسان و تفکر در آیات قرآن کریم و رسالت‌های انسان در این دنیا و سرنوشت انسان در این جهان از جمله زوایای مختلف فکری است که در این شب‌ها می‌تواند به خودشناسی انسان کمک کرده و درهای جدیدی از اندیشه خداشناسانه را به روی انسان بگشاید.

ارسال نظرات