مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان خبر داد

برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت شهدای ایرباس در هرمزگان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: امسال ویژه‌برنامه‌های متنوعی به منظور گرامیداشت شهدای ایرباس در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۴۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از بندرعباس، سردار حمید سرخیلی ظهر امروز در نشست خبری به بیان برنامه‌های ویژه برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ایرباس در 12 تیرماه پرداخت و اظهار کرد: این برنامه‌ها فرصت خوب و کم‌نظیری برای افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی است.

وی با بیان اینکه همه دشمنان ملت ایران از صدام تا منافقین و تروریست‌ها و جنایتکاران منطقه‌ای مورد حمایت مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکا هستند، اضافه کرد: ملت ایران هوشیارتر از هر زمان دیگری به معادلات منطقه‌ای و جهانی می‌نگرد و جنایات بی‌شمار غرب به سرکردگی آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان افزود: 290 مسافر بی‌دفاع که بیش از 60 کودک و خردسال در میان آنها بودند را در سال 1367 و با موشک‌های ناو وینسنس به شهادت رساندند، در حالی که این هواپیمای مسافربری کاملاً بی‌دفاع و در حال عبور عادی و بی‌خطر از آسمان خلیج فارس بود.

سرخیلی ادامه داد: فرزندان این شهدا و خانواده‌های آنان و مردم هرمزگان و سراسر ایران اسلامی این جنایت هولناک را هرگز فراموش نمی‌کنند که چگونه در اقدامی شرارت‌بار و وحشیانه به این هواپیما که به طور واضح و دقیق مسافری‌ بودن آن قابل تشخیص بود، حمله کردند و این غم بزرگ را بر دوش ملت ایران نهادند.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 12 تیر را برای شناساندن چهره واقعی آمریکا به ملت‌های مختلف جهان ضروری دانست و ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای این روز و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در بندرعباس، شهرهای مختلف استان هرمزگان و جزایر آن تدارک دیده شده است که محوری‌ترین آنها در روز 12 تیرماه در قالب حضور خانواده شهدای حمله به ایرباس در محل انفجار هواپیما به همراه مسؤولان و اصحاب رسانه برگزار می‌شود و پس از آن همایش بزرگ سالروز 12 تیر در تالار شهید آوینی پس از نماز مغرب و عشاء برپا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های تلویزیونی ماه عسل نیز قرار است با حضور یکی از خانواده‌های شهدای ایرباس پخش شود که تدارکات لازم در این باره صورت گرفته است.

سرخیلی برگزاری جشنواره خاطره و داستان‌نویسی با موضوع شهدای ایرباس را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این روز عنوان کرد و افزود: استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی در پایان به برگزاری نمایشگاهی با موضوع ایرباس در ساحل بندرعباس اشاره کرد و گفت: جشنواره مجسمه‌های شنی با موضوع شهدای ایرباس و به پرواز درآوردن یک‌هزار بادبادک به یاد 60 کودک پرواز ایرباس نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.

در 12 تیرماه سال 1367 ناوشکن جنگی آمریکایی با نام وینسنس، هواپیمای ایرباس ایرانی را بر فراز خلیج فارس با دو فروند موشک مورد هدف قرار داد و موجب سقوط هواپیما و شهادت 290 مسافر این هواپیما شد.

ارسال نظرات