مسئول بسیج مهندسین کشاورزی ساری گفت: هیچ حمایتی از سوی مسئولان دیده نمی‌شود و بیش از ۹هزار نفر فارغ التحصیل کشاورزی در مازندران بیکار می‌باشند.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۵۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مسئول بسیج مهندسین کشاورزی ساری در گفتگویی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی  قطعاً برای رقابت با دیگر کشورها و تحقق طرح اقتصاد مقاومتی، کشاورزان باید به سمت استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های علمی صورت پذیرد به این ترتیب هم سود حاصل از فروش محصولات افزایش یافته و هم محصولات اولیه که در اختیار کارخانه‌های داخلی برای تولید محصولات قرار می‌گیرد، ارزان‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

لیالی ادامه داد: افراد زیادی در مازندران به طور مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی امرار معاش می‌کنند و با توجه به اینکه امکان اشتغالزایی برای حدود ۳۰‌درصد از جمعیت کشور در این حوزه وجود دارد، به همین خاطر توجه به کشاورزی اهمیت زیادی دارد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی ساری با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، خاطرنشان کرد: هیچ حمایتی از سوی مسئولان دیده نمی‌شود و بیش از ۹هزار نفر فارغ التحصیل کشاورزی در شاخه های مختلف در مازندران بیکار می‌باشند اینها همه به دلیل عدم حمایت مسئولان زیر ربط میباشد.به عنوان مثال زمان برداشت محصول برنج مازندران ، واردات این محصول صورت می‌گیرد.

وی در پایان به عصر ساری گفت: کشاورزی می‌تواند زمینه اشتغال مناسبی را برای افراد مهیا کند، استفاده از نیروی انسانی تحصیل‌کرده اعم از دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، این بخش را با رشد مناسبی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها