تکرار/ قادری در گفتگو با «بسیج»:

قصور بانک مرکزی موجب پدید آمدن ثامن الحجج شد/ افزایش بی‌اعتمادی در بازار پول

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم گفت: بی‌توجهی بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز باعث شده تا امروز بسیاری از سپرده گذاران تعاونی ثامن الحجج زیان های فراوانی ببینند و از آن مهمتر اینکه اعتماد و اطمینان در بازار پول از بین برود.
کد خبر: ۸۷۰۲۳۵۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به تخلفات تعاونی ثامن الحجج اشاره کرد و گفت: تعاونی ثامن الحجج از ضوابط و چهارچوب بانک مرکزی عبور کرد و با جذب سرمایه مردم و استفاده از آنها در حوزه هایی که مربوط به سیستم بانکی نمی شده، مشکلات مختلفی را برای سپرده گذاران خود بوجود آورد.

وی با تأکید بر لزوم برخورد بانک مرکزی با اینگونه موسسات غیر مجاز، تصریح کرد: مسئله مهم این است که بانک مرکزی باید ساز و کارهایی ایجاد کند تا چنین موسساتی نتوانند فعالیت خود را آغاز کرد و سرمایه مردم را به بزای بگیرند.

قادری با بیان اینگه فعالیت موسسات غیر مجاز و سپس به تعلیق درآمدن آنها از سوی بانک مرکزی موجب بی اعتمادی در بازار پولی می شود، اظهار داشت: ما همیشه این بحث را با بانک مرکزی داشتیم که بیایند یک لایحه دو فوریته به مجلس ارائه دهند که عضویت در هیأت مدیره و پذیرش هر پست و مسئولیتی در موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز، جرم تلقی شود اما علی رغم تأکیدات ما بانک مرکزی چنین کاری نکرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم اضافه کرد: بی توجهی بانک مرکزی به همین موضوع باعث شده تا روزنه های بسیاری برای فعالیت موسسات غیر مجاز بوجود آید و امروز بسیاری از سپرده گذاران تعاونی ثامن الحجج و موسسات مشابه آن زیان های فراوانی از این ماجرا دیده اند و از آن مهمتر اینکه اعتماد و اطمینان در بازار پول از بین برود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار