خبرهای داغ:
انتقاد استاد برجسته از مهجوريت قرآن در برنامه‌هاي شب‌هاي قدر؛

چرا در شب‌هاي قدر قرآن جزو برنامه‌هاي اصلي مساجد و صداوسيما نيست؟

شعاعي كه سفير قرآني جمهوري اسلامي ايران است با اشاره به برنامه‌هاي مساجد و صدا و سيما در شب‌هاي قدر از محور نبودن قرآن در برنامه‌های این شب‌های با عظمت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۲۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از قم، در محفل انس با قرآن كريم لشكر عملياتي مردم پايه 17 علي بن ابي طالب(ع) كه با حضور فرماندهان، مسئولين و كاركنان اين لشكر در حسینیه این یگان برگزار شد، قاري و استاد برجسته قرآن كريم دكتر علي اصغر شعاعي با ذكر فضائل قرآن كريم از مهجوريت قرآن كريم در شب‌هاي قدر انتقاد كرد.

شعاعي ابتدا با قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد كه با صوت زيباي خود حضار را به وجد آورد به بيان احاديثي در مورد اين كتاب آسماني پرداخت.

وي با بیان حديثي از پيامبر عظيم شأن اسلام(ص) افزود: حضرت رسول اكرم(ص) مي‌فرمايند: «در روز قيامت بر گردن عده‌اي مدال افتخار آويخته مي‌شود كه تمام مردم به آنها حسرت مي‌خورند و آنها كساني هستند كه به فرزند خود قرآن مي‌آموزند» و همچنين ايشان مي‌فرمايند: «هر كس قرآن را ياد بگيرد، به ديگران ياد بدهد و به آن عمل كند، خودم راهنما و جلودارش به سوي بهشت هستم.»

اين قاري برجسته قرآن كريم با ذكر خاطره‌اي از شب‌هاي ماه مبارك رمضان در كشور سودان گفت: در كشوري مثل سودان هر شب در اين ماه مبارك شب احياء است و مردم از شب تا صبح به تلاوت قرآن مي‌پردازند و بيدار مي‌مانند و البته شب‌هاي قدر را شب‌هاي مخصوص تري براي احياء مي‌داند.

شعاعي كه سفير قرآني جمهوري اسلامي ايران نيز است با انتقاد به برنامه‌هاي مساجد و صدا و سيما در شب‌هاي قدر اظهار داشت: اما در كشور ما در اين شب‌ها شبكه های سیما خيلي كمتر به پخش قرآن مي‌پردازد و در مساجد نيز عمده برنامه‌ها به مداحي و سخنراني ختم مي‌شود و از محوريت قرآن در مساجد خبري نيست.

وي همچنين با اشاره به گلايه اخير حجت الاسلام و المسلمين قرائتي از محور قرار ندادن قرآن در شب‌هاي قدر افزود: مثلاً در فلان مسجد شهر 5 ساعت در شب‌هاي قدر برنامه است اما فقط 15 دقيقه به تلاوت قرآن مي‌پردازند و بقيه برنامه‌ها مداحي، سخنراني و قرائت دعاي جوشن كبير است و فقط در تبليغات آن از ثواب خواندن قرآن در اين شب‌ها ياد شده است!

اين استاد برجسته قرآن بيان داشت: شب قدر، شب پیوند قرآن و عترت است. هم از امام علی(ع) گفته شود و هم از قرآن. فردای شب قدر جوان ما باید با قرآن اُنس بیشتری داشته باشد و در فراگیری آن  کوشا باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار