خبرهای داغ:
همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی قدس و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی از ترس خشم فلسطینیان، یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی را تا روز شنبه ممنوع کرد.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۳۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسانه های خبری فلسطین، صحن های مسجد الاقصی صبح امروز سه شنبه نیز شاهد درگیری و تنش به دنبال یورش شهرک نشینان به این مسجد بود.

 

بر اساس این گزارش، صبح امروز سه شنبه نیز شهرک نشینان صهیونیست از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش آوردند که همین امر باعث درگیری و تنش میان آنها با نمازگزاران حاضر در این مسجد شد.

 

در همین رابطه پلیس رژیم اشغالگر به دنبال یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی و درگیری آنها با نمازگزاران فلسطینی، یورش شهرک نشینان به این مسجد مقدس را تا روز شنبه ممنوع اعلام کرد.

 

سخنگوی پلیس رژیم اشغالگر اعلام کرد: با پایان یافتن جلسه ویژه پلیس در قدس و ارزیابی اوضاع این شهر تصمیم گرفته شد که مسجد الاقصی از ظهر امروز سه شنبه تا روز شنبه به روی بازدیدکنندگان یهودی بسته شود.

 

این در حالی است که طی دو روز گذشته گروهی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست وارد مسجد مبارک الاقصی شدند که این مساله اعتراض نمازگزاران فلسطینی را به دنبال داشت و باعث درگیری میان طرفین و زخمی شدن دست کم 35 نفر از نمازگزاران فلسطینی و مدافعان حرم الاقصی شد.

 

از سوی دیگر گروه ها و کشورهای عضو شورای حقوق بشر در ژنو در جریان سی و دومین نشست خود وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین و بلندی های جولان را مورد بررسی قرار دادند.

 

گروه عربی، گروه آفریقایی، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و گروه اسلامی با صدور بیانیه هایی به بررسی تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین؛ به ویژه اعدام گسترده فلسطینیان، قتل عام عامدانه آنان، محاصره ظالمانه نوار غزه و تداوم شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی پرداختند.

 

وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که 45 کشور و شمار زیادی از نهادهای جامعه مدنی مختلف در صدور این بیانیه ها نقش آفرینی کردند.

 

این کشورها و نهادها در بیانیه های خود خواستار توقف فوری نقض حقوق بشر در سرزمین فلسطین و لزوم پایبندی اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر به قوانین بین المللی و کنوانسیون های ژنو شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها