رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج):

مجامع بین‌الملل آلت دست ابرقدرت‌هایی‌اند که از تولید سلاح‌های شیمیایی ترسی ندارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با تأکید بر اینکه مجامع بین‌المللی آلت دست ابرقدرت‌هایی هستند که از تولید و استفاده از سلاح‌های شیمیایی ترسی ندارند، گفت: افکار عمومی جهان باید با افزایش آگاهی، این کشور‌ها را وادار به پیشگیری از تولید و گسترش سلاح‌های شیمیایی کنند.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۶۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر اصلانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) و فوق تخصص ریه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر سلاح‌های شیمیایی در جهان تحت سیطره ابرقدرت‌ها قرار دارد، بیان کرد: مسلماً برای حل این موضوع امیدی به دولت‌ها و مجامع بین‌المللی نیست.

 

ابرقدرت‌ها از تولید سلاح شیمیایی ترسی ندارند

وی ادامه داد: این قدرت‌ها هماهنگونه که سال‌های پیش نیز این موضوع را ثابت کرده‌اند به هیچ طریق دست از ظلم و جور خود برنمی‌دارند و مجامع بین المللی نیز اکثریت قریب به اتفاق آلت دست این ابرقدرت‌ها هستند که علی‌رغم حضور پرسروصدای خود عملاً راهگشای مشکلات موجود نیستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تصریح کرد: یکی از این مجامع سازمان منع انتشار سلاح‌های شیمیایی است که با حضور حضور کشورهای بزرگ آمریکا، آلمان و غیره خودشان در این عرصه فعال هستند، همانگونه که در جنگ تحمیلی این کشور‌ها عراق را در زمینه سلاح‌ شیمیایی حمایت می‌کردند.

 

انتخاب عربستان به عنوان سرپرست حقوق بشر یک جُوک تاریخی است

اصلانی، گفت: امروز عربستان با وجود جنایت‌های بیشمار در داخل و خارج کشور خود مثل یمن، عراق و بحرین سرپرست حقوق بشر در جامعه بین‌الملل معرفی می‌شود که به عنوان می‌توان از آن یاد کرد و این موضوع نیز بی‌فایده بودن این مجامع را برای کاهش این سلاح خانمانسوز ثابت می‌کند.

 

این فوق تخصص ریه بیان کرد: مردم دنیا نیز متوجه شدند که این مجامع عملاً توسط ابرقدرت‌های دنیا کنترل می‌شوند و تنها راه حل در این برهه از زمان و برای رهایی از عوارض این سلاح‌ها که ضرر آن متوجه بشر است باید افکار عمومی جهان علیه استکبار بسیج شوند.

 

افکار عمومی بر‌ترین قدرت در قرن ۲۱

اصلانی، تنها راه ممکن را بالابردن سطح آگاهی مردم دانست و اذعان کرد: افکار عمومی جهانی امروزه به عنوان عامل قدرتمند قرن ۲۱ شناخته شده است که می‌تواند از طریق افشاگری و اطلاع‌رسانی کشورهای ابرقدرت را به سمتی که مایل هستند هدایت کند.

 

وی ادامه داد: از این طریق کشور‌ها و قدرت‌های بین‌المللی را می‌تواند به پیشگیری از تولید و گسترش سلاح‌های شیمیایی که برای نسل بشر خطرناک است وادار کند.
این فوق تخصص ریه تأکید کرد: یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی پرداختن به این موضوع است که البته در عصر حاضر رسانه‌ها نیز تحت سلطه ابرقدرت‌ها هستند، ولی اگر با هم یکی شوند می‌توانند به عنوان قدرت بزرگی در برابر اقدامات ضدبشری بایستد و از آن جلوگیری کند.

 

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در ادامه به تأثیر سوء سلاح‌های شیمیایی پرداخت و اظهار کرد: تأثیر انواع سلاح‌های شیمیایی بر اعضای بدن متفاوت است گاهی پوست، چشم یا دستگاه تنفسی را دچار ضایعاتی می‌کند که جبران‌ناپذیر است به عنوان مثال گاز خردل بر روی پوست تاول‌های عمیق ایجاد می‌کند که در جنگ تحمیلی نیز علیه رزمندگان کشورمان استفاده می‌شد.

 

اصلانی، گفت: وقتی شخص حجم زیادی از سلاح‌های شیمیایی را استنشاق کند باعث ایجاد التهاب در مجاری ریه و برونش‌ها و نارسائی تنفسی حاد بالغین می‌شود و در مصدومیت خفیف به صورت تنگی نفس، سوزش حلق و گلو و سرفه ایجاد می‌شود که در طول مدت کاهش می‌یابد و از بین می‌رود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در پایان تأکید کرد: مردم باید بدانند افرادی که جانبازان شیمیایی هستند برای آرامش ما دست از جان شسته و در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و ما باید قدر آن‌ها را بدانیم آن‌ها را محترم بشماریم و در صورت امکان از آن‌ها حمایت کنیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار