خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: چرا در شهر قم کسی برای مقابله با گسترش بد حجابی تصمیمی نمی‌گیرد. امروز بسیاری از مغازه‌ها برای جذب مشتری از خانم‌های بدحجاب و با آرایش و پوشش نامناسب استفاده می‌کنند و کسی آنها را بازخواست نمی‌کند.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۴۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه آیه 41 سوره مبارکه حج، شناسنامه مومنین است، اظهار کرد: خداوند در این آیه چهار مطلب را برای مومنان بیان می‌کند که این ویژگی‌ها باید در حکومت آرمانی مهدوی حاکم باشند و دولت امام زمان(ع) نیز این چهار مطلب را دارد که ما باید این‌ها را در خودمان به ظهور و بروز برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در این صورت زمینه ظهور حضرت نیز محقق می‌شود، بیان کرد: برخی افراد که در دنیا تمکن و اعتبار پیدا می‌کنند از وادی بندگی خداوند فاصله می‌گیرند و از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) جدا می‌شوند و از موضع بالا به همه نگاه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن کریم تاکید می‌کند که هر کس به مقام و منزلت دنیوی رسید باید آن را از فضل خدای متعال بداند، چرا که عزت بندگان در دست خداوند است و در نهایت همه به سمت خدا باز خواهند گشت.

مومنی با بیان اینکه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی منکر چهار ویژگی مومنان در سوره حج است، ابراز کرد: نماز راس امور و دین است و کسی که نماز را عمداً نخواند گناه کبیره مرتکب شده و هیچ عملی از ما بدون نماز پذیرفته شده نیست.

وی افزود: دنیا و آخرتتان را با نماز آباد کنید و به آرامش قلب و روح برسید. کسی که نماز می‌خواند خداوند پشتوانه‌اش است و هیچگاه نیازمند کسی نخواهد شد. نماز به زندگی دنیایی انسان نیز شادابی و طراوت می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم دومین ویژگی مومن را پرداخت زکات بیان کرد و گفت: پرداخت زکات، خمس، کفارات و صدقه و انفاق به نیازمندان در دین ما بسیار سفارش شده است و اگر کسی این دیون مالی را نپردازد قطعاً پول آن را در جایی مانند بیماری خرج خواهد کرد.

مومنی امر به معروف و نهی از منکر را چهارمین ویژگی حکومت آرمانی مهدوی و گامی مهم در زمینه‌سازی برای ظهور عنوان و تصریح کرد: چرا در جامعه ما به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود. چرا برخی مسؤولین نسبت به گسترش فساد و بی حجابی و بی بندباری در جامعه سکوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: چرا در شهر قم کسی برای مقابله با گسترش بدحجابی تصمیمی نمی گیرد. امروز بسیاری از مغازه‌ها برای جذب مشتری از خانم‌های بدحجاب و با آرایش و پوشش نامناسب استفاده می‌کنند و کسی آنها را بازخواست نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: وظیفه ما نهی از منکر است، حجت الاسلام رفیعی تذکری در خصوص وضعیت حجاب در یکی از شهرها داد، مسؤولین به جای پیگیری این دغدغه مقابل وی ایستادند و یکی از نمایندگان مجلس وی را زیر سوال برد. از این نماینده و سایر نمایندگان مجلس باید پرسید قانون امر به معروف و نهی از منکر چه شد؟ چه مرجعی قرار است این قانون را عملیاتی کند.

مومنی با تاکید بر اینکه امر به معروف مودبانه و منطقی در بسیاری از جوانان اثرگذار است، اظهار کرد: جامعه ما باید به این سمت حرکت کند. بسیاری از این دخترانی که امروز در جامعه با وضعیت نامناسب تردد می‌کنند، خوب هستند و با تذکر مودبانه و با زبانی محبت‌‌‌آمیز حتماً به سمت حجاب تمایل پیدا می‌کنند.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه مهدوی این چهار مطلب باید مد نظر باشد که اگر باشد زمینه برای ظهور حضرت آماده می‌شود و این جامعه، جامعه آرمانی مهدوی است و خون شهدا ناظر این موضوع است.
ارسال نظرات