عسل تولید شده در استان زنجان و همچنین در سطح کشور جزو ارگانیک‌ترین محصول تولیدی در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۸۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در تولید عسل بحث آب هوایی یکی از گزینه‌ها مهم و موثر در میزان تولید عسل است، گفت: امسال با توجه مناسب بودن شرایط آب و هوایی در استان انتظار افزایش میزان تولید زنبور عسل در استان را داریم ولی در حال حاضر نمی‌توان برآورد کرد که چه میزان عسل در استان زنجان تولید می‌شود.

رحمان رستمخانی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در تولید عسل در زنجان افزود: استان زنجان در تولید عسل و کیفیت این محصول رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تولید عسل در استان زنجان اظهار داشت: در سال گذشته در استان زنجان 653 تن به ارزش 225 میلیارد ریال عسل در استان زنجان تولید شد.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت 2 هزار 500 نفر به صورت مستقیم در تولید عسل در زنجان خبرداد و گفت: بیشترین پرورش دهندگان زنبور عسل در زنجان هستند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای پرورش دهندگان گفت: بحث تسهیلات در برنامه این سازمان در قالب سرمایه در گردش وجود دارد و این امر به تخصیص اعتبار بستگی دارد که در حال حاضر دو سال است که هیچ گونه تسهیلاتی از سازمان کل ارائه نمی‌شود.

رستمخانی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پرورش دهندگان زنبور عسل در سطح همه شهرستان‌های استان زنجان گفت: این کلاس‌ها هر ساله در استان زنجان برگزار می‌شود و هر کس تمایل داشته باشد می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت داشته باشند و هر ساله نیز استقبال خوبی از طرف پرورش دهندگان می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: عسل تولید شده در استان زنجان و همچنین در سطح کشور جزو ارگانیک‌ترین محصول تولیدی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به مشکل بسته بندی عسل تولید شده در استان زنجان بیان کرد: در سطح استان زنجان در حدود سه کارگاه کوچک بسته بندی عسل داریم که فعالیت خوبی دارند.

رستمخانی با اشاره به اینکه در استان زنجان تنوع بسته بندی این محصول در استان زنجان داریم، بیان کرد: یک کاری که در این بخش در حال انجام دادن آن هستیم تشکیل زنجیره‌های تولید عسل است.

وی بیان کرد: تاکنون 7 زنجیره تولید عسل در زنجان تشکیل یافته است که بحث آموزش، تجهیز و نظارت بر تولید و خرید محصولات تولید کنندگان را برعهده دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: این زنجیره‌ها در 5 شهرستان زنجان تشکیل یافته است.

وی با اشاره به تعداد کلنی‌های زنبور عسل در استان گفت: بر اساس سرشماری انجام شده تعداد 89 هزار و 747 کلنی‌ زنبورعسل در استان زنجان پرورش داده می‌شود.

ارسال نظرات