امام جمعه قیدار:

شهدا مصداق بارز وفای به عهد با خدای خود هستند

اگر ویژگی شهدا را بررسی کنیم، شهدا مصداق بارز امانت داری و وفای به عهد هستند.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۳۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه قیدار در نشست هم اندیشی فرزندان شهدا شهرستان خدابنده با اشاره به ویژگی‌های مومنین در آثار و منابع دینی و در روایات معصومین گفت: دو ویژگی شاخص وجود دارد که اولی امانت داری و دومی وفای به عهد است.

حجت الاسلام طالبی افزود: اگر ویژگی شهدا را بررسی کنیم آنها مصداق این شاخص‌ها هستند؛ شهدا با عهد و پیمانی که با خدای خود بسته بودند تا آخرین قطره خونشان وفادار ماندند.

وی در ادامه خطاب به فرزندان شهید اظهار داشت: امروز هم این تکلیف بر عهده شماست چرا که در تمام وصایای شهدا بر این امر تاکید شده است.

بیگدلی نماینده مردم شهرستان در شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست بر تلاش و جدیت در راه احقاق حقوق فرزندان معزز شهید و ادامه راه شهیدان تاکید کرد. نماینده مردم خدابنده خطاب به فرزندان شهید گفت: در این دنیا هیچ چیز جز شهیدان جاودانه نیستند و ما باید به پدرانمان، فرزند شهید بودن و ولایی بودن خود افتخار کنیم و هر کجا که لازم باشد همچون پدرانمان در حفظ دستاوردهای این نظام، گوش به فرمان رهبر و ولی امر خود سینه سپرکرده و ایستادگی کنیم.

همچنین در ادامه ذکریا غفاری فرزند شهید به نمایندگی از فرزندان شهرستان گفت: برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر مردم واگذار و یادواره‌ها در شان شهداء، اجرای کامل قانون خدمات رسانی به ایثارگران برگزار شود.

همچنین مدیرکل بنیاد استان زنجان در نشست هم اندیشی فرزندان شهدا شهرستان خدابنده گفت: تلاش همه ارگان‌ها در راستای هم‌افزایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری مهم و ضروری است.

کاظمی افزود: هم اکنون حدود 20 خدمت در این نهاد ارائه می‌شود که مهمترین و ضروری‌ ترین آنها بحث اشتغال فرزندان شهید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توانمند سازی است.

مدیر کل بنیاد شهید استان در پاسخ به دغدغه‌های فرزندان شهدا اظهار داشت:70 درصد لایجه جامع قانون خدمات رسانی به ایثارگران که در سال 91 مصوب شده است اجرا شده و در صورت تامین اعتبار 30درصد مابقی نیز اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات