مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

پیش بینی برداشت 4 هزار و500 تن محصول باقالا در شهرستان طارم

پيش بيني مي شود کشاورزان طارمی امسال موفق به برداشت 4 هزار و500 تن محصول باقالا خشك از سطح مزارع خود شوند.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۳۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هم اکنون كار برداشت محصول باقالا در شهرستان طارم از سطح حدود یک هزار و 500 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان آغاز شده است.

علی رضا عماری افزود: پيش بيني مي شود کشاورزان طارمی امسال موفق به برداشت 4 هزار و500 تن محصول باقالا خشك از سطح مزارع خود شوند.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری یک هزار و 560 نفر از بهره برداران شهرستان طارم مشغول كشت و كار محصول باقالا هستند و از اين طريق كسب درآمد می کنند به طوری که برآورد می شود امسال 180 میلیارد ریال از این محل عاید بهره برداران شود.

این مسئول افزود: برداشت باقالا در شهرستان طارم عمدتا به صورت سبز در ارديبهشت ماه و برداشت خشک در اواخر خرداد و اوايل تير ماه صورت مي گيرد.

عماری از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص كشت باقالا را برگزاري كلاس هاي آموزشي، بازديد هاي كارشناسي، تامين نهاده و تنظيم بازارعنوان و خاطر نشان ساخت: محصول توليدي همه ساله علاوه بر مصرف در داخل شهرستان، به شهرستان هاي ديگر استان و ساير مناطق از جمله قزوين، تهران، گيلان وآذربايجان غربي و شرقي صادر مي شود.

ارسال نظرات