یک فعال قرآنی اردبیل گفت: روزه، با کیفیتی که دارد در حقیقت روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت و اراده او را در اجتناب از معاصی و گناه قوی و نیرومند می‌گرداند و رمضان ماه خودسازی و تزکیه است.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۵۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

حمیدرضا پورحسینی، فعال قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، گفت: برای اینکه معنویت قرآن در زندگی مؤمنان جاری و ساری شود لازم است تفسیر قرآن به این جلسات اضافه شود و به عنوان مثال افراد مطلعی در مجالس به تبیین معنی و مفاهیم آیه‌ها بپردازند.

وی هدف از برگزاری مجالس جزءخوانی قرآن را تبیین معرفت قرآن و جاری کردن آن در زندگی فرد مؤمن دانست و افزود: در واقع فرصت ماه رمضان بهانه‌ای است تا افراد در طول سال به بهره‌گیری از ظرفیت معنوی قرآن توجه نشان دهند.

وی به فواید و فضائل روزه درماه رمضان اشاره کرد و افزود: تقویت تقوا، پرهیزگاری و اخلاص؛دوری از عذاب دنیوی؛ آرامش روان و جسم؛ احیاء فضائل اخلاقی و...از فواید روزه داری است.

پورحسینی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که فرمود: «روزه روده را باریک می‌کند گوشت را می‌ریزد و از گرمای سوزان دوزخ دور می‌گرداند»، گفت: روزه داری روح و روان ، قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می‌شود.

فعال قرآنی با بیان اینکه روزه مانع نفوذ شیطان‌های جنی و انسی شده و وسوسه‌های آنان را خنثی می‌کند، افزود: روزه از ديدگاه‌ پيشوايان‌، انديشمندان‌ و اطباي‌ بزرگ‌ فوايد جسمي‌ فراوان‌ داشته‌ و باعث‌ سلامتي‌ بشر است‌ و در حقيقت‌ نوعي‌ خانه‌ تكاني‌ است‌.

وی گفت: روزه، با کیفیتی که دارد در حقیقت روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت و اراده او را در اجتناب از معاصی و گناه قوی و نیرومند می‌گرداند و رمضان ماه خودسازی و تزکیه است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از رمضان بهره‌گیری از قرآن است، بیان کرد: شنیدن قرآن، خواندن قرآن، توجه به مفاهیم و ترجمه اولیه آن، تفکر در معانی عمیق قرآن و تفسیر آیات قرآن مراحلی است که اگر با هدف یادگیری و به کارگیری آنها در زندگی مورد استفاده قرارگیرد خداوند تمام نیازها را برطرف و مشکلات را مرتفع می‌سازد.

ارسال نظرات