خبرهای داغ:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: از سال 80 تا 93 در حدود 5 هزار و 899 واحد با بیش از 120 هزار کارگر تعطیل شده و این آمار در سال گذشته به 6 هزار و 800 واحد تولیدی افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۹۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی سه‌شنبه شب در مراسم تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه استان قم که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن در تالار ونوس برگزار شد، با بیان اینکه مصوبات مجلس در حوزه رفع موانع اشتغال و تولید باید پیگیری شود، اظهار کرد: دی‌ماه سال 87 قانون رفع موانع تولید به تصویب رسیده است که اجرای این قانون در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر قابل توجهی دارد.

وی با تاکید بر اینکه فعالان بخش نساجی کشور مشکل فروش محصولات را دارند، مطرح کرد: ورودی کالای قاچاق در شرایطی در کشور رقم می‌خورد که این مشکلاتی بسیاری را برای کارخانه‌های کشور به دنبال دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد لزوم مقابله با ورود کالاهای قاچاق تصریح کرد: وصول مطالبات بخش صنعت باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، قانون استفاده از توان داخلی و توسعه صنایع دریایی اکنون در کشور اجرا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 20 الی 30 درصد از این بخش برای حوزه صنعت هزینه شود اما تاکنون ریالی در این راستا پرداخت نشده است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه واحدهای تولیدی کشور از شرایط مطلوبی برخودار نیستند، گفت: از سال 80 تا 93 در حدود 5 هزار و 899 واحد با بیش از 120 هزار کارگر تعطیل شده و این آمار در سال گذشته به 6 هزار و 800 واحد تولیدی افزایش یافته است؛ اکنون 30 درصد از کارخانه‌های کشور تعطیل است و 38 درصد کارخانه‌های فعال مورد بهره‌برداری مطلوب قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید اجرای قوانین را پیگیری و نظارت کند، مطرح کرد: نزدیک به 5 هزار و 500 واحد معدنی داریم اما از این ظرفیت‌ها استفاده مطلوب نمی‌شود و با توجه به اینکه تاکنون تسهیلاتی برای خرید ماشین آلات به معادن داده نشده است اکنون معادن با ماشین‌آلات گذشته خود فعالیت می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت صنعت‌گران و معدن‌کاران را سربازان مقدم جبهه اقتصادی نام برد و ادامه داد: با وجود تلاش‌های بیگانه واحدهای تولیدی روند حرکت خود را ادامه داده‌اند اما حوادث غیر مترقبه مشکلات خاصی برای این قشر به وجود آورده است که مسؤولان باید به این مشکلات توجه کنند؛ اکنون با وجود برجام وضعیت صنعت و معدن مطلوب نیست.
ارسال نظرات