شعله‌های تنور مانع روزه‌داری نانوايان نمی‌شود

هوای گرم روزهای بلند تابستان و شعله‌های تنور هم نتوانسته مانع روزه‌داري نانوايان شود.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۱۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، نانوايي یکی از مشاغل سخت که علاوه بر گرمای کار در کنار حرارت پخت نان، گرمای طاقت فرسای تابستان و تشنگي ماه مبارك رمضان نیز برآن افزوده شده ولی برخي نانوا همچنان با اراده و عشق و ايماني كه دارد در كنار روزه داري به کار خود ادامه می‌دهد.

روزه داری در این شرایط و مشاغلی مانند اینها که با گرمای زیاد و کار و تلاش زیاد سرکار دارند، واقعاً سخت است و ممکن است برخی از افراد باشند که این موضوع را بهانه‌ای برای روزه نگرفتن قرار دهند، اما خیلی از افراد سعی می‌کنند تا از این فرصتی که خدا در اختیار آنها گذاشته، به بهترین شکل استفاده کنند تا توشه معنوی یک سال خود را برگیرند.

ايمان‌پور يكي از نانوايان شهرستان گرمي با بيان اينكه هوای گرم روزهای بلند تابستان و شعله‌های تنور نمي‌تواند مانع روزه‌داراي ما بشود؛ اظهار كرد: روزه ماه مبارک رمضان در فصل تابستان فضیلت بسیار و حکم جهاد در راه خدا را دارد.

وي با اشاره به اینکه ثواب روزه داری در شرایط سخت بسیار بالاتر از روزه داری در زیر کولر و سرما است؛ گفت: ما نانوایان به دلیل اینکه گرمای جلوی تنور بالای 50 درجه است و هر روز باید آب زیادی بخوریم، سخت است که روزه بگیریم اما خدا کمک می‌کند.

ايمان‌پور گفت: سعی می‌کنیم در ماه رمضان کیفیت نان خود را بالاتر از سایر ایام سال ببریم، گرچه نان این نانوایی به دلیل اینکه از مواد افزودنی استفاده نمی کنیم کیفیت بالایی دارد.

وي مي گويد شغل بسیار سختی داریم اما هم اينكه سر سفر خانواده لقمه حلال مي‌بريم از كار خود لذت برده و سختي كار در طول روز براي ما آسان مي‌شود.

ارسال نظرات