خبرهای داغ:
شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکاي تجاري خود در ماه مبارک رمضان و در هفته اطعام و اکرام با اختصاص مبلغ 20 ميليارد ريال کمک نقدي به ستاد ديه استان اصفهان، مقدمات آزادي تعدادي از زندانيان جرائم غير عمد را رقم زدند تا به آغوش گرم خانواده هايشان بازگردند.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۳۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مديرعامل شرکت فولادمبارکه ضمن قدرداني از تلاشهاي ستاد ديه در پيگيري آزادي زندانيان جرائم غير عمد اظهار داشت: شرکت فولادمبارکه هر سال در ماه مبارک رمضان و در ايامي که مصادف هست با ولادت کريم اهل بيت مراسمي را تحت عنوان مراسم گلريزان برگزار ميکند و با همراهي شرکتهاي طرف قرارداد اعم از مشتريان، پيمانکاران و فروشندگان تجهيزات و مواد و قطعات در اين کار خداپسندانه شرکت ميکند.

بهرام سبحاني افزود: همه در اين کار خير شريک هستيم. به راستي اشخاصي که به ناخواسته گرفتار زندان شده اند هم خود و هم خانواده ايشان اسير شده اند. در جامعه اي که مشقات زندگي و فشار اقتصادي بيش از پيش خودنمايي ميکند، خانواده اين زندانيان شرايط به مراتب سخت تري نسبت به خود زنداني دارند و وقتي صحبت از آزادي حتي يک زنداني ميشود اجر اين اقدام با ماديات قابل قياس نيست.

مديرعامل شرکت فولادمبارکه با اشاره به شرايط اقتصادي جامعه گفت: همه ميدانيم که سال گذشته شرکاي تجاري فولادمبارکه در شرايط سختي به سر برده اند اما اين اطمينان را هم دارم که در اين حرکت خداپسندانه به خوبي همراهي خواهند کرد چراکه بر اين باور هستيم کمک در همين شرايط سخت لذت بخش است. اين اقدام براي صنعتگران افتخار مضاعف است چراکه علاوه بر ايجاد اشتغال براي جوانان کشور و جلوگيري از رواج فساد و بيکاري و نا امني، از اين طريق هم به جامعه کمک ميکنند.

سبحاني يادآور شد: در گلريزان فولادمبارکه امسال هم به روش سالهاي گذشته مراسم برگزار شد و با مشارکتي که همه اين عزيزان داشتند مبلغي جمع آوري شد تا بتوانيم تعدادي از زندانيان، از اين محل آزاد شوند.

مديرعامل فولادمبارکه تصريح کرد: حرکتي که در فولادمبارکه تاکنون انجام شده، در کشور الگو بوده و شاهد آن هستيم که در صنايع بزرگ و شهرهاي ديگر هم به تبعيت و الگو برداري از فولادمبارکه اين حرکت همه ساله انجام ميشود و اميدواريم با مشارکت عمومي همه شرکتها و افراد در اين مراسم، در رفع گرفتاري هايي که ناخواسته براي مردم به دليل شرايط اقتصادي پيش آمده، ابعاد اين کمک بسيار گسترده تر شود.

بنا بر اين گزارش، دکتر خسروي وفا رييس دادگستري استان اصفهان نيز با تبريک هفته قوه قضائيه گفت: در اين هفته که به ياد دکتر شهيد بهشتي و 72 تن از ياران باوفايش مسمي به هفته قوه قضائيه شده است، خوشحاليم که در کنار صنعتگران و خيرين گروه فولادمبارکه گردهم آمديم تا با کمک شما عزيزان بخشي از زندانيان جرائم غير عمد از بند زندان رهايي پيداکنند. در سالهاي گذشته اقدام مهمي توسط شما عزيزان رقم خورده که اين حرکت جمعي تأثير مثبت و مناسبي در سطح جامعه داشته تا جاييکه اين حرکت تکاندهنده به فولادمبارکه منتسب گرديده و برهمگان روشن است که فولادمبارکه در اين کار خيرخواهانه استمرار را حفظ نموده است. سال گذشته مبلغي که توسط گروه فولادمبارکه جمع آوري شد معادل مبلغي بود که از ديگر جشنها کمک شد و اين جاي تحسين دارد.

رييس دادگستري اصفهان افزود: من به اين نکته تأکيد دارم که مبالغ جمع آوري شده فقط براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد هزينه ميشود. اگرچه به لحاظ قضات جرم تعريف شده است و قانون گذار هم آنرا مشخص عنوان کرده، اما برخي از افرادي که در زندانها هستند بنا بر مشکلاتي درگير شدهاند که در اصل با جرم به معناي حقوقي آن تفاوت دارند. البته بايد به اين نکته هم اشاره کنم که همه دستگاه ها بايد روي اينکه جرم در جامعه کاهش يابد خود را موظف به همکاري بدانند. همه بايد درگير شوند، جامعهشناسان در بخش پيشگيري جرم وارد شوند و همه درکنار هم به کاهش تخلفات کمک کنيم. بسياري از تخلفاتي که جرم ناميده ميشود ممکن است براي هريک از ما هم به وقوع بپيوندد کما اينکه بسياري از کساني که به تازگي وارد زندان شده اند سال گذشته در کنار ما بودند.

خسروي وفا افزود: درخصوص زندانيان جرائم غيرعمد بايد کمک شود تا با فرهنگ سازي و مديريت، حجم آن کاسته شود. البته کمک خيرين در آزادسازي اين عزيزان انکارناپذير است اما بزرگترين خيرين اين اقدام ، شاکياني هستند که از حق قانوني خود گذشت کرده و رضايت ميدهند، تا جاييکه حجم ديه اي که توسط شاکيان بخشيده شده نيز بسيار زياد و قابل توجه است.

وي در ادامه با اشاره به تأکيد دستگاه قضا بر تأمين نظم جامعه گفت: در سال گذشته دستگاه قضايي با کساني که قصد داشتند در امنيت جامعه اختلال بوجود آورند به شدت برخورد کرده و اين روند نيز ادامه دار خواهد بود.برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر، اراذل و اوباش از اين نمونه هاست.

بنا بر اين گزارش در ادامه گلريزان فولادمبارکه، سيد اسد الله جولايي رييس ستاد ديه کل کشور گفت: با اشاره به آيات قرآن و اينکه نيکوکار هيچ وقت حزن و اندوه ندارد، اميدواريم ثواب اين کار خير که توسط همکاران گروه فولادمبارکه برگزار شده صدچندان باشد. خوشبختانه شرکت فولادمبارکه در اين امر خير هرساله سهيم بوده که من از همين جا از تک تک کارکنان و خيرين اين گروه که ما را در اين امر خداپسندانه همراهي ميکنند تشکر و قدرداني ميکنم.سال گذشته با کمکي که فولادمبارکه به ستاد ديه داشت توانستيم 285 نفر از زندانيان جرائم غيرعمد را به کانون گرم خانواده شان بازگردانيم.

جولايي با تشريح عملکرد سال گذشته ستاد ديه گفت: عملکرد ستاد در سال 94 بدين صورت بوده که آزادي 8565 نفر که به دلايل ناخواسته اتفاق افتاده و محکوميتهاي مالي و جرائم غيرعمد و مهريه و نفقه را شامل شده به رقمي بالغ بر 722 ميليارد تومان رسيد که مديريت اين رقم کار بسيار دشواري بود ولي با همکاري و همدلي همه عزيزان در دادگستري هاي استانها، هيأت مديره و هيأت امناهاي ستادهاي ديه سراسر کشور موفق شديم با شاکيان اين پرونده ها صحبت کنيم و 288 ميليارد تومان از اين مبلغ را از شاکيان گذشت بگيريم که به حق بايد از عزيزاني که از حق خود گذشت نموده اند تقدير و تشکر نماييم.

وي افزود: در سال گذشته و در ايام ماه مبارک رمضان بالغ بر 50 ميليارد تومان از جشنهاي گلريزان جمع آوري شد که اين نيز جاي تقدير دارد.در سه ماهه نخست امسال هم 2143 زنداني جرائم غيرعمد به مبلغ ديه 180 ميليارد تومان آزاد شدند و 70 ميليارد تومان هم دوستان ما در ستاد ديه توانستند از بزرگترين خير يعني طلبکاران گذشت بگيرند.

اين گزارش حاکي است، اين جشن به همت روابطعمومي فولادمبارکه، با همکاري ستاد ديه استان و با حضور رييس کل دادگستري استان اصفهان، مديرعامل ستاد ديه کشور، مديرکل زندانهاي استان اصفهان، مدير عامل، مشاورين، معاونين و مديران شرکت فولادمبارکه و جمعي از مديران عامل و نمايندگان شرکاي همکار تجاري فولادمبارکه در محل مجموعه فرهنگي باغ فردوس فولادمبارکه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها