حافظ بین المللی قرآن :

سعادت جامعه به مال ومنال نیست بلکه درعمل به دستورات خداست

سعادت جامعه در عمل به دستورات خداست که در قرآن ذکر شده است اینکه به کسی تهمت نزنیم و پشت کسی غیبت نکنیم و زندگی خود را با گناه تباه نکنیم.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۸۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

بهزاد هژبری حافظ بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل ، با اشاره به اهمیت قرآن در ماه رمضان، افزود: رمضان ماه ضیافت خداست و قرآن هم در این ماه نازل شده و آیه قرآن هم به این مهم استناد می کند شهر رمضان الذی انزل فیه القران خداوند میفرمایند هرچه می توانید قران بخوانید و این دستور در ماه نزول قرآن باید اهمیتش بیشتر پیدا شود.

وی ادامه داد: به خاطر همین هر آیه خوندن درماه رمضان به اندازه هزارآیه ثواب دارد و ما باید رابطمون را با خدا و قرآن در این فرصت غنیمت بشماریم و رابطه صمیمی و قرآنی با خدا برقرار کنیم واین ماه فرصت خوبی است که با قرآن آشتی کنیم و سر سفره روزه قرآن بخوانیم.

وی گفت: دراین ماه از همه مهمتر قدر شبهای قدر رو بدانیم که بنا به احادیث و تفاسیردراین ماه مقدرماتمون نوشته میشود و انچه که بیشتر از همه اهمیت دارد عمل به مضامین قرآن است که آن را باید در زندگی عملی کنیم.

هژبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه تاکیدشان بر تدبر در قرآن است، افزود:

تدبر در قران کلید نجات جامعه از بی بندوباری و فساد و همه رذایل اخلاقی است و قرآ هم خودش هم تاکید کرده است.

وی ادامه داد: دررابطه با تدبر در قرآن انسانها بهتر است عقل و شعور خود را به کار گرفته و و در ایات و نشانه ها اندیشه کنند.

وی گفت: قران می فرماید :ما پلیدی را در بی عقلان و اندیشه نکنندگان قرار دادیم کذلک یجعل الله الرجس علی الذین لا یعقلون و خداوند متعال رجس را از وجود ائمه اطهار زدوده است انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت.

حافظ بین المللی قرآن گفت: این نشان میدهد ائمه اطهار و معصومین بزرگوار چقدر در قرآن تدبر داشتند و ما هم باید به تاسی از همین معصومین و عمل به دستورات خدا در قرآن تدبر کنیم و باور کنید انسان در آن موقع همه ارامش را خواهد یافت.

هژبری ادامه داد: آرامش اینکه همه چی در نزد خداست و اوست که حتی از پایین افتادن یک برگ پاییزی و رشد یه برگ بهاری خبر دارد و رزق و روزی ما را ضمانت می کند. و ما خلقت الجن و انس الا لیعبدون ما ارید منهم من رزق و ما ارید ان یطعمون ان الله هو الرزاق ذوالقوه المتین (سوره ذاریات) اخرپس چه چیزی بزرگتر از این که ما امورمان را به خدا بسپاریم و(افوض امری الی الله )و به خدا تکیه کنیم و این رمز موفقیت در زندگی و سعادت دنیا و اخرت است .

این فعال قرآنی افزود: بعضی از ادم ها فکر میکنن سعادت در مال و منال زیاده و اگه کسی وضعیت مالی خوبی داشته باشد خدا دوسش دارد در حالی که اینطور نیست سعادت در رضایت پروردگار متعال است چه به انسان مال و منال دهد و چه ندهد چه رزق روزی رو بسط دهد و چه تنگ کند.

وی درپایان گفت: سعادت جامعه در عمل به دستورات خداست که در قرآن ذکر شده است اینکه به کسی تهمت نزنیم و پشت کسی غیبت نکنیم و زندگی خود را با گناه تباه نکنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار