حفیظ الله رفیعی از دلایل حمایت نکردن از برخی آثار انقلابی و دفاع مقدسی از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت.
کد خبر: ۸۷۰۲۹۹۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس  گفت: در حال حاضر در پی برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید آثار ارزشی هستیم البته سه سالی هم هست که از نمایشنامه‌های اقتباسی آثار مستندی تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که ما در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس به جد پیگیری می‌کنیم، مبحث دکترین تئاتر انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت است یعنی  از این به بعد با یک چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت از تئاتر پیش خواهیم رفت. در واقع قرار است هدفی را تعیین کنیم و بر اساس آن هدف و راهبرد برنامه خواهیم داشت.

رفیعی افزود: دکترین تئاتر انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت برای اولین بار شکل گرفته و قرار است این کار با مشارکت هنرمندان، اساتید، فرهیختگان حوزه تئاتر انجام شود. این کار را از ده سال پیش شروع کردیم و از این به بعد بر اساس این ضابطه جلو می رویم.

وی با اشاره به اعتراض برخی هنرمندان از اینکه بنیاد تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمایتشان نکرده، گفت: برخی هنرمندان در خصوص اینکه بنیاد تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از آثارشان حمایتی نداشته، با برخی خبرگزاری‌ها مصاحبه کردند. این در حالی است  که ما اصلا از اجرای کارشان خبر نداشتیم. متاسفانه این آثار بدون بازبینی اجرا رفتند و ما هیچ خبری نداشتیم و وقتی اجرا رفتند از ما حمایت خواستند در حالی که ما اینگونه کارها را حمایت نمی کنیم.

رفیعی تصریح کرد: چنانچه هر اثری بخواهد مورد حمایت ارگانی قرار بگیرد، باید براساس چهارچوبها و قوانین آن نهاد حرکت کند، ما هم باید بر روی اثر نمایشی نظارت داشته باشیم و در این دو  سال  هم بیش از ۶۰ اثر نمایشی با نظارت  و حمایت  انجمن اجرا رفتند اما بعضی این قاعده را رعایت نکردند. به هر حال ما باید اثر نمایشی را نظارت  می‌کردیم و آثار هم باید براساس  آن چهارچوب  تعریف شده حرکت کند. 

ارسال نظرات