یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

وزرایی که حقوق نجومی گرفته‌اند، رسوا شوند

عباسعلی رستمی نسب گفت: باید آیین نامه های متخلف، وزرایی که مسولیت پرداخت حقوق نجومی را داده اند شناسایی شوند و رسوا گردند و مجریان متخلف از سمت مسوولیتی تغییر یابند و برخورد جدی شکل بگیرد نه مدیران.
کد خبر: ۸۷۰۳۰۴۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

عباسعلی رستمی نسب استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به دریافت حقوق نجومی برخی مدیران اظهار داشت: متاسفانه نظام اقتصادی کشورمان بر اساس شیوه های سرمایه داری مدیریت می شود و آنچه در نظام سرمایه داری ترغیب و هدایت می شود این است که سرمایه فردی به شیوه های مختلف بدون در نظر گرفتن اصول اسلامی افزایش یابد.

 وی با بیان اینکه مدیران اقتصادی باید دیدگاه اسلامی را بکار بگیرند افزود:  نگاه ما باید اسلامی باشد و هنوز در برخی مدیران ایجاد نشده است و اعتقادی به پیشرفت کشور ندارند.

رستمی نسب بیان داشت: فردی که در راس مدیریت قرار می گیرد جایگاه و منافع فردی را بر منافع ملی اولویت داده است تا هر چپهخ بیشتر بتواند سرمایه فردی را انباشته کند ولی در اقتصاد اسلامی، منفعت جمعی بر منفعت فردی ارجحیت دارد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: باید در قانون باز نگری لازم انجام شود و افرادی که قانون را در جهت مدیران تغییر مسیر داده اند و دست مدیران را باز کرده است و قوانین حقوق نجومی را وضع کرده اند و از قانون سوء استفاده می کنند شناسایی و رسوا شوند.

وی در ادامه گفت: قوانین حقوقی به شکلی تنظیم شود تا با مدیران حقوق نجومی به عنوان متخلف برخورد جدی شود و پول به بیت المال باید بازگردانده شود.

رستمی نسب اذعان داشت: باید آیین نامه های متخلف، وزرایی که مسولیت پرداخت حقوق نجومی را داده اند شناسایی شوند و رسوا گردند و مجریان متخلف از سمت مسوولیتی تغییر یابند و برخورد جدی شکل بگیرد نه مدیران.

ارسال نظرات