نانوايي که گرما و روزه داری، مانع خدمت رساني اش به مردم نمی شود

در این روز‌های گرم تابستان که روزه‌ گرفتن طبق روایات بهترین جهاد است روزه داری برای صاحبان برخی مشاغل سخت با سختی‌هایی روبرو است.
کد خبر: ۸۷۰۳۰۸۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، همزمانی ماه مبارک رمضان با طولانی ترین و گرمترین روز های سال علاوه بر همه برکات و فیوضاتی که با خود دارد باعث ایجاد برخی سختی ها برای صاحبان مشاغل سخت می شود.

برخی نیز در این ایام از کله سحر و صبح و عصر و شب در نانوایی هستند و گرمای تنور که به گرمای ۴۵ درجه هوای اضافه شده است را تحمل می‌کنند و نان به دست مردم می‌دهند ولی روزه‌داری تعطیل نمی‌شود.

زیر کولر نشستن و از روزه داری در هوای ۴۰ درجه گزارش تهیه کردن شاید خیلی راحت باشد اما آیا ثواب کارمندی روزه دار زیر کولر با کارگری که برای رضای خدا روزه می گیرد و برای کسب روزی حلال به سختی فعالیت می کند یکسان است؟

در برخی از روایات آمده است: روزه گرفتن در هوای گرم دارای اجر و پاداش بسیاری است و حتی رسول اکرم(ص) روزه گرفتن در گرما را جهاد می دانند.

اما باید از این هم غافل نشد که خداوند نیز هوای مجاهد در راه خود را دارد و قوت،‌ انرژی، صبر و عنایت خود را شامل حال او می‌کند.

یکی از شغل هایی که انجام آن در ماه مبارک رمضان، برای فرد روزه دار بسیار دشوار است، پخت نان و نانوایی است، به همین دلیل سراغ مجتبی پور حیدری شاطرنانوایی رفتم، او که در طول صحبت با من یک لحظه هم از کار خود دست نکشید و به مردم نان می داد گفت: برخی از مشتریان که برای خرید نان به نانوایی مراجعه می کنند و مجبور هستند دقایقی را در صف بماند، از ما گلایه می کنند که داخل نانوایی گرم است و می خواهند که سریعتر به آنها نان بدهیم، اما ما در طول روز در این نانوایی گرم فعالیت می کنیم.

پورحیدری درباره رضایت از شغلش اظهار داشت: راستش از لحاظ مالی نه، ولی‌ از لحاظ اینکه به خلق خدا خدمت می‌کنم و تلاش می‌کنم تا برکت خدا اسراف نشه خوشحالم.

وی افزود: در ماه رمضان با وجود گرما تابستان با دهان روزه بسیار کار کردن دشوار است اما به دلیل اینکه برای مردم خدمت می کنیم و با دین شور و شوق مردم برای گرفتن نون برای افطاری تمام خستگی ها برای ما آسان می شود و کار خود را به گونه ای کار خیر میدانیم.

این نانوا خاطر نشان کرد: تحمل گرمای نانوایی برای مشتریانی که تنها چند دقیقه کنار نانوایی هستند بسیار سخت است؛ چه برسد به کارگرانی که برای کسب رزق و روزی حلال با دهان روزه در نانوایی‌ها کار می‌کنند.

ارسال نظرات