مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جویبار:

تلاوت قرآن در ماه رمضان بالاترین درجه خودسازی است

مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان كشوری در سپاه ناحیه جویبار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۳۰۹۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه جویبار ، در ماه مبارك رمضان ، مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان كشوری ، استانی و شهرستانی ، حافظ و گروه تواشیح بشارت ، در سپاه ناحیه جویبار برگزار شد.

حجت الاسلام زین العابدین مهدی پور در این مراسم گفت : خداوند یك قطعه ای از قطعه های بهشت را كه ماه رمضان باشد در مسیر راه ما قرار داد كه ما از آن توشه برداریم و رمضان ماه دعاو انابه ، انس قرآن و نزدیكی با خدا و صیقل دادن روح می باشد و فرصت خوبی خداوند در اختیار ما قرار داده است تا از آن بهره معنوی ببریم .

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جویبار اظهار داشت : خداوند فرصتهای بسیار زیادی در ماه شهرالله برای ما قرار داد كه كسی در مسیر راه دین از قافله عقب ماند خود را به آن برساند و این فرصت محفل انس با خالق از طرف مخلوق می باشد و اگر این توفیق از وی سلب شد مانند كسی هست كه در خسران می باشد .

وی افزود: معجزه خدا قرآن و خداوند خود را در قرآن تجلی كرده است قرآن كریم همه ادیان را دعوت به مبارزه می نماید و تحدّی یكی از معجزات خداوندمی باشدكه اگر در توان دارید یك آیه مثل قرآن بیاورید در واقع دعوت به مبارزه طلبیدن می كند

حجت الاسلام  مهدی پور با توجه به ثواب اهمیت قرائت قرآن در ماه رمضان گفت : یكی از فرصتها تلاوت قرآن در ماه مبارك رمضان است كه اگر كسی یك آیه در ماه مبارك رمضان تلاوت نماید ثواب یك ختم كامل قرآن در غیر ماه رمضان است وحضرت امام راحل (ره) ملاقاتهای معمولی را در این ماه تعطیل می كرد و به تلاوت می پرداختند بطوریكه در ماههای معمولی هر یك ماه یك ختم كامل قرآن و در ماه مبارك رمضان هر سه روز یك قرآن ختم می كرد.

وی با بیان اینکه همه ما نیاز به خود سازی داریم گفت:  تلاوت قرآن در ماه رمضان بالاترین درجه خودسازی است كه مخلوق با خالق خود در ارتباط می باشد زیرا می خواهیم خود و دیگران با توبه و انابه و شركت در محافل قرآنی در این ماه به خودسازی برسیم .

مهدی پور تصریح كرد : قرآن مونس ما در مسیر راه ظلمانی است و یك لحظه مومن نباید از قرآن جدا بشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جویبار با اشاره به این آیه 2 سوره انفال «الذین اذا ذكرالله وجلت قلوبهم»، گفت:  هنگامی مومن به ذكر خدا مشغول شد نور قرآن در قلب وی نور افشانی می كند بطوری كه غیر خدا را رها می كند زیرا انسان مومن معشوقه ای دارد و دنبال معشوقه می گردد كه خداوند می فرماید معشوقه اش من هستم .


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها