یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

تورم تک رقمی واقعی نیست

تورم تک رقمی، میزان رکود و بیکاری را از بین ببرد یا به کمترین میزان برساند در شرایطی که رونق اقتصادی وجود ندارد و رکود اقتصادی دامنگیر شده است تورم تک رقمی واقعی نیست.
کد خبر: ۸۷۰۳۱۵۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

 علیرضا معینی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه تورم تک رقمی دولت در سبد معیشتی مردم دیده نمی شود اظهار داشت: اینکه دولت با بکارگیری چه آماری توانسته تورم را تک رقمی کند جای شک و شبهه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تورم تک رقمی در جامعه عملی نشده است افزود: عملا در جامعه تورم تک رقمی دیده نمی شود اگر دولت تورم را به صفر برساند ولی تولیدی که در خواب رفته است و یا کارخانجاتی که ورشکست شده اند و میزان بیکاری افزایش یافته است تورم تک رقمی هیچ ارزش اقتصادی ندارد.

معینی بیان داشت: بسیاری از فعالیت های عمرانی متوقف شده اند پول به واحدهای تولیدی تزریق نمی شود و بسیاری از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند.

این اقتصاددان بیان داشت: تورم به صفر برسد ولی تعطیلی، رکود و بیکاری گسترش یافته است ملاک اقتصادی خوبی محسوب نمی شود و به عنوان شاخص تورم مطرح نمی شود.

وی در خاتمه  افزود: تورم تک رقمی، میزان رکود و بیکاری را از بین ببرد یا به کمترین میزان برساند در شرایطی که رونق اقتصادی وجود ندارد و رکود اقتصادی دامنگیر شده است تورم تک رقمی واقعی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار