وزیر خارجه آمریکا گفت:چند ماه پیش تحریم های جدید علیه ایران اعمال کردیم و به علت حمایت ایرانیان از تروریسم و فعالیت موشکی،تحریم ها را ادامه می دهیم.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۱۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،جان کری طی سخنانی با ادعای اینکه برجام معادله ای راهبردی را به نفع آمریکایی تغییر داد گفت: برجام تسهیل کننده برخی ارتباطات میان ما و دولت ایران شده است.

کری افزود: تجارت با ایران فقط در برخی حوزه ها باز شده است.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: رای و تصمیم انگلیس به ترک اتحادیه اروپا ممکن است که عملی نشود و لندن برای خروج از اتحادیه اروپا چندان عجله‌ای ندارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: نخست وزیر انگلیس تمایلی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد و به زودی در این راستا گامی بر نمی‌دارد.

وی همچنین در فستیوال ایده‌های آسپن با اشاره به مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا برای خروج این کشور از اتحادیه گفته است: «این یک جدایی دشوار است».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه گفته است که «کامرون نسبت به اتخاذ اقدام برای خروج احساس سستی و بی انرژی بودن دارد و فکر می‌کنم این یک نتیجه معقول است- چرا که بیرون رفتن و آغاز مذاکره برای چیزی که به آن اعتقادی ندارد و نمی‌داند چگونه باید این کار را انجام دهد امری دشوار است».

جان کری در ادامه گفته است: «اما به هرحال، اکثر مردم انگلیس هم که به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند چندان میلی به این کار و جایگزین شدن کامرون با جانسون تمایلی ندارند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این به معنی عقب‌گرد انگلیسی‌ها است گفته است: «بازگشت به عقب و در این صورت، فکر می‌کنم راه‌های بسیاری وجود داشته باشد».
 
کری تاکید کرد:چند ماه پیش تحریم های جدید علیه ایران اعمال کردیم و به علت حمایت ایرانیان از تروریسم و فعالیت موشکی،تحریم ها را ادامه می دهیم.
ارسال نظرات