مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان مرکزی خبر داد
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان مرکزی گفت: 11 مجتمع آبرسانی در 61 روستا برای تامین آب 32 هزار و 889 نفر از این روستاها امسال در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۷۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، یوسف عرفانی‌نسب ظهر امروز در ستاد راهبرد اقتصادی مقاومتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در راستای اقتصادمقاومتی اظهار داشت: براساس شاخص‌های وزارت نیرو در حال حاضر از یک‌هزار و 122 روستا 766 روستا تحت پوشش خدمات آبفای استان مرکزی است.

وی افزود: از مجموع 347 هزار نفر براساس آخرین سرشماری 300 هزار نفر از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند و تا پایان سال نسبت برخورداری جمعیت 81.53 بوده است که از سطح کشور بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان مرکزی تصریح کرد: 113 مجتمع آبرسانی در سطح استان تعریف شده، 11 مجتمع آبرسانی در 61 روستا برای تامین آب 32 هزار و 889 نفر از این روستاها 210 میلیارد ریال امسال در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

عرفانی‌نسب ادامه داد: بهره برداری از هفت مجتمع آبرسانی در صورت تامین اعتبار در 45 روستا با جمعیتی بالغ بر 25 هزار و 327 نفر، تکمیل و بهره برداری از 26 تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 420 هزار مترمکعب با عنوان برنامه ملی و ارتقای توان تولید ملی و واگذاری 23 پروژه آب و فاضلاب به بخش خصوصی به روش BOOو BOT و با ارزش یک هزار و 700 میلیارد تومان با عنوان مردمی کردن اقتصاد از دیگر برنامه های آبفای روستایی استان مرکزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در17 روستا اقدام به نصب آب شیرین کن و توزیع آب از طریق کارت‌خوان کرده است که در امسال این اقدام در سطح 13 روستای دیگر اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان مرکزی تصریح کرد: امسال 69 روستا را با برنامه زمانبندی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آبر‌سانی خواهیم داشت.

عرفانی‌نسب ادامه داد: تصفیه‌خانه برای سه روستای رباط مراد، شهابیه و ورآباد خمین است که از محل اعتبارات صندوق توسعه اسلامی امسال اجرایی خواهد شد همچنین پروژه مهم دیگر بحث آبرسانی از سد کمال صالح که اقدامی مشترک میان استان لرستان و استان مرکزی است که 130 لیتر آب برای 36 روستای ازنای لرستان و هندورد تامین خواهد شد که اگر به سرانجام رسد اولین طرح BOT در سطح آبرسانی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای آبرسانی عشایری پروژه‌ای ویژه در حال طراحی است که در حال حاضر نیز به شکل سیار آبرسانی به مناطق قشلاق مجتمع بیگلو در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات