معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل گفت
دین اسلام با حکم حجاب روابط خانوادگی را تحکیم کرده واز فروپاشی نظام خانواده جلوگیری کرده است، بی شک بی حجابی زنان درجامعه موجب سست شدن پایه های روابط خانوادگی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۳۳۱۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

مصطفی کافی معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، با اشاره به موضوع حجاب و ترک خودآرایی درانظار عمومی، تصریح کرد: خداوند درقرآن کریم به پیامبر اسلام(ص)این چنین می فرماید ، به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را از نگاه ناپاک فرو گیرند ودامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است آشکار ننمایند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو روسری های بلند خود را برخویش فرو افکنند این کار برای این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است واگر تاکنون خطا وکوتاهی از آنان سر زده توبه کنند چرا که خدواند همواره آمرزنده ورحیم است.

کافی گفت: یکی از فضایل اخلاقی درعرصه ی اخلاق جنسی، مسئله ی حجاب و پوشش زنان است این مسئله ،اختصاصی به زنان نداشته و شامل مردان نیز می شود اما نوع پوشش زنان به دلیل ساختار خاص جسمانی شان مورد تاکید بیشتر قرار گرفته است.

وی افزود: دررابطه با حجاب مسائل بسیاری لازم است مورد بحث وبررسی قرار گیرد .وبزرگان دینی دردهه های اخیر به دلیل مخالفتهایی که با این حکم اسلامی شده است دراین باره آثار ارزشمندی از خود بر جای گذاشته اند.

کافی گفت: اسلام با تشریع حکم حجاب خواسته است به بهداشت روانی زنان ومردان کمک کند زیرا اگر میان زن ومرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی های خود را در منظر مردان قرار دهند این کار آرامش وامنیت را از اینان خواهد گرفت.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: همچنین اسلام با حکم حجاب روابط خانوادگی را تحکیم کرده واز فروپاشی نظام خانواده جلوگیری کرده است، بی شک بی حجابی زنان درجامعه موجب سست شدن پایه های روابط خانوادگی خواهد شد.

وی گفت: همچنین اسلام توانسته حریم اجتماعی را ازبی عفتی نگه دارد و باعث شخصیت وکرامت زن نیز شده است .

وی گفت: زنان بی حجاب برای خود به عنوان یک انسان و شخصیت مستقل ارزش قائل نیستند بلکه نهایت ارزش خود را ازجلب توجه جنسی دیگران می دانند یا به تعبیر دیگر بی حجابی ازخود کم بینی وبی شخصیتی زنان بی حجاب حکایت دارد.

ارسال نظرات