فرماندار خلخال:

توزیع 170 تن آرد عشایری برای عشایر شهرستان خلخال

در جهت تامین مایحتاج اساسی عشایر شهرستان خلخال 170 تن آرد عشایری تامین و در بین عشایر توزیع گشت.
کد خبر: ۸۷۰۳۳۴۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، علی نظری شیخ احمد در جلسه بررسی مشکلات عشایر شهرستان خلخال با مدیر کل امورعشایری استان اردبیل گفت: برای سال 1395 عشایر شهرستان بیش از 170 تن آرد عشایری و 220 تن نهاده دامی در بین عشایر توزیع گشته است.

وی افزود: عشایر شهرستان خلخال جز جوامعی هستند که با کمترین توقع ضمن تولید کالا و برآورده کردن نیازهای خود نیازهای شهرستان را نیز تامین کرده و در بحث فروش محصولات خود نیز پیشقدم هستند.

تولیدات ارگانیک گوشت، شیر و پشم و صنایع دستی یکی از موارد درآمدی عشایر شهرستان بوده و اقتصاد عشایر برای ما مهم است.

فرماندار خلخال گفت: عشایر اشتغالزا هستند و خود با کمترین امکانات اشتغال لازم را برای جامعه خود امکانپذیر ساخته اند.

وی ضمن احترام به جامعه عشایری گفت: ما در تلاش هستیم تا توانمند سازی عشایر را در اولویت نگاه شهرستان خلخال باشد.

نظری گفت: هر وقت سخن از عشایر به میان می آید حرف از ایل شاهسون است و باید ایل شاطرانلو به عنوان دومین جامعه عشایر استان اردبیل به استان و کشور معرفی شود.

فرماندار شهرستان خلخال به خواسته مدیر کل عشایر استان اردبیل برای برگزاری جشنواره عشایر شهرستان خلخال و حضور سایر طوایف عشایری از استان های کشور در خلخال قول مساعد داد.

دراین جلسه بهبود علیزاده رئیس اداره امور عشایری شهرستان خلخال از توزیع 10 پانل خورشیدی برای تامین روشنایی برق چادرهای عشایر با اعتبارات استانی در خلخال در بین عشایر شهرستان در ییلاقات خبر داد و گفت: انشالله با مساعدت و عنایت فرماندار شهرستان مشکلات عشایر مرتفع خواهد شد.

ارسال نظرات