نماینده مجلس گفت: درباره برادر رئیس‌جمهور علاوه بر موضوع لابی‌گری موارد دیگری هم هست.آقای روحانی همانطور که دستور پیگیری حقوق‌ها را دادند، برای رسیدگی به تخلفات نزدیکانشان هم دستور بدهند.
کد خبر: ۸۷۰۳۴۱۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اخبار منتشر مبنی بر لابی‌گری «حسین فریدون» برای انتصاب یکی از مدیران متخلف در موضوع حقوق‌های نجومی گفت: این اولین بار نیست که مدیری با وجود تخلفات قبلی با لابی‌گری توانسته چنین جایگاهی کسب کند. هم در دولت قبل هم در این دولت اگر ما بررسی کنیم مدیران دیگری هستند که در گذشته تخلفاتی داشتند اما توانسته‌اند دوباره مناسب بالایی را کسب کنند و دوباره خلاف کنند.

 

وی افزود: متأسفانه عده‌ای می‌توانند با جایگاهی که دارند افرادی را در پست‌هایی بگمارند تا خودشان هم به مطامعی که دارند برسند. آنها می‌دانند وقتی این فرد مسئولیت داشته باشد هروقت کاری از او بخواهند برایشان انجام خواهد داد.

 

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: اینها حقیقتاً برای ملت شهید داده ایران قابل قبول نیست. مردم اینگونه رفتارها نمی‌پذیرند. وقتی یک جوان می‌خواهد سر کار برود باید از فیلترهای مختلفی عبور کند در حالی که تا کنون هیچ خطایی از او سر نزده است. اما فردی که قبلا تخلفاتی از او سر زده به راحتی دوباره سرکار می‌آید.

 

او درباره برنامه مجلس برای رسیدگی این موضوع گفت: هنوز کار کمیسیون‌ها به صورت جدی آغاز نشده است. نمایندگان زیادی خواستار سوال از وزرا و تحقیق و تفحص هستند. امیدوارم از روزهای اول شروع مجلس با جدیت این مسئله پیگیری شود. کمیسیون اقتصادی هم پررنگ‌تر این موضوع را دنبال خواهد کرد.

 

لارگانی اضافه کرد: مسئولان عالی کشور قطعا از موضوع حقوق‌ها مطلع هستند. دلیلش هم این است که سازمان امورمالیاتی از حقوق افراد مالیات کسر می‌کند. این سازمان می‌داند هرکسی چقدر حقوق می‌گیرد. مگر اینکه فقط از کارمندانی که یکی دو میلیون حقوق می‌گیرند مالیات اخذ کنند.

 

وی درباره مطالبه‌اش از رئیس جمهور در این موضوع گفت: متأسفانه در هر دولتی افرادی هستند که موجب سرشکستگی آن دولت می‌شوند. در دولت قبل هم همینطور بود. درباره برادر رئیس‌جمهور علاوه بر این موضوع موارد دیگری هم هست. مثلاً وارد کننده روغن پالم که ماده مضری است، آقای فریدون است. آقای روحانی همانطور که به معاون اول دستور پیگیری حقوق‌ها را دادند، درباره رسیدگی به تخلفات نزدیکانشان هم دستور بدهند.

ارسال نظرات