رئیس دادگستری خاتم عنوان کرد:

رسیدگی به بیش از دو هزار پرونده در دادگستری خاتم/بررسی 18 پرونده زمین خواری

رئیس دادگستری شهرستان خاتم اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون 2 هزار و 15 پرونده وارده شعبه حقوقی و کیفری این دادگستری شده است.
کد خبر: ۸۷۰۳۴۳۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رئیس دادگستری شهرستان خاتم به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون 2 هزار و 15 پرونده وارده شعبه حقوقی و کیفری این دادگستری شده که 2 هزار و 225 پرونده مختومه شده است.

محمد مهدی مدرس زاده گفت: مدت رسیدگی به پرونده های ارجاعی به این دادگستری حداکثر سه ماه بوده که توانسته ایم این زمان را به یک ماه کاهش دهیم که کمتر از این زمان نیز امکان پذیر نخواهد بود چرا که ممکن است ابلاغ به طرفین انجام نشود.

رئیس دادگستری شهرستان بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری خاتم در سال گذشته را از نظر کیفری پرونده‌های مربوط مطالبه وجه و صدور چک بلامحل اعلام کرد و گفت: جرایم مربوط به مواد مخدر و سرقت در رده‌های بعدی بیشترین تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه 18 مورد پرونده خلع ید( زمین خواری) نیز مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: اکثریت آنها رای به نفع دولت صادر شده که بعضا این آرا قطعی شده و در مرحله اجراست.

رئیس دادگستری خاتم ضمن اشاره به کاهش آمار طلاق در شهرستان نسبت به دو- سه سال گذشته گفت: در دادگستری شهرستان 61 پرونده مربوط به طلاق تشکیل شده است که از این تعداد 10 درصد به صلح انجامیده که البته این آمار نسبت به سالیان گذشته روند بهتری داشته است.

مدرس زاده در خصوص کاهش آمار طلاق گفت: باید علما و شخصیت های مؤثر فرهنگی نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند و راهکارهای فرهنگی ارائه کنند.

وی افزود: از 4 تیرماه سال 94 تاکنون هزار و پانصد و چهل پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان خاتم ارجاع شده است.

رئیس دادگستری خاتم با بیان اینکه از مجموع این پرونده ها 1300 پرونده مختومه اعلام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 35 درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار