روز جهانی قدس از نگاه اندیشمندان و کارشناسان جهان
برگزاری روز قدس برای فراموش نشدن مسئله فلسطین، ضروری است و روز افشا و رونمایی از جنایات رژیم صهیونیستی است و آزادی فلسطین را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۰۳۶۷۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، در آستانه سی و هشتمین سالروز برگزاری روز جهانی قدس، شخصیتهای فلسطینی و بین المللی و همچنین کارشناسان و شخصیتهای داخلی درباره ضرورت روز جهانی قدس امسال با توجه به شرایط کنونی منطقه اظهار نظرهای جالی انجام داده اند که در ادامه خلاصه این اظهارات آمده است:

روز قدس کلید برقراری صلح در خاورمیانه و جهان
 
پروفسور "کوین برت " تحلیلگر آمریکایی: روز قدس به ما یادآوری می کند که آزادی فلسطین هنوز به سرانجام نرسیده و مسلمانان باید با اتحاد بیشتر جهت تحقق اهداف امام خمینی (ره) گام بردارند.

پروفسور "کوین برت "، پژوهشگر و تحلیلگر سرشناس آمریکایی در مورد تاثیر روز جهانی قدس درسایه تحولات کنونی منطقه گفت: باید خاطرنشان کرد که روز قدس به ما یادآوری می کند که آزادی فلسطین تنها موضوعی است که بیشترین وحدت را میان مسلمانان دنیا ایجاد می کند و از طرفی دیگر، روز قدس کلید برقراری صلح در خاورمیانه و جهان نیز است.

وی در ادامه از امام خمینی (ره) به عنوان رهبری دور اندیش که اصول واقعی اسلامی حمایت از عدالت و مبارزه علیه ستمگری را در خود داشت یاد کرد و در مورد تبلور آزادی خواهی امام خمینی در روز جهانی قدس گفت: امام خمینی حامی اتحاد اسلامی و مقاومت اسلامی علیه امپریالیسم و صهیونیسم بودند. روز قدس به یاد می آورد که کار ایشان هنوز تکمیل نشده است و اتحاد و وحدت سیاسی میان مسلمانان برای آرمان عدالت و مقاومت علیه ظلم و ستم هنوز می بایست ادامه داشته باشد.  

پروفسور برت همچنین تاکید کرد: در این زمینه، آزادی فلسطین نیز هنوز به سرانجام نرسیده است. به همین ترتیب هرسال، در آخرین جمعه ماه رمضان، روز قدس به یاد مسلمانان و مردم جهان می اندازد که باید خودمان را به این اهداف نجیب و شریف اختصاص دهیم و برای تحقق آن بکوشیم.

وی در پایان به شخصیت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: "در زمانه ایی که اکثریت رهبران دنیا، اسیر نظم نوین جهانی بانکداری صهیونیستی هستند و در ظلم و ستم بر مردم خودشان و همچنین مردم دنیا تبانی می کنند، رهبری جمهوری اسلامی ایران یک استثنا و الهام دهنده است."



روز قدس، پیونده دهنده قلبهای مسلمین در حمایت از فلسطین است
 
استاد دانشگاه تانزانیا: علیرغم محدودیت های شدید دولت تانزانیا و نفوذ لابی صهیونیسم، هرسال راهپیمایی روز جهانی قدس را پرشورتر و باشکوهتر از قبل برگزار می کنیم

"پروفسور عبدالشریف" استاد تاریخ دانشگاه دارالسلام در تانزانیا در مورد دیدگاه خود نسبت به این روز گفت: "این روز که از سوی امام خمینی نامگذاری شده است، هر سال باعث اتحاد میان مسلمانان و مردم جهان در حمایت از مسئله و آرمان ملت فلسطین می شود. هر ساله شاهد این هستیم که این روز در کشورهای مختلفی از جمله تانزانیا برگزار می شود."

وی افزود: "هر سال ما در تانزانیا در حالی که روزه هستیم در صفوفهای طولانی مراسم روز قدس را برگزار می کنیم و در این روز در تانزانیا سخنرانی های مختلفی را برای مردم فلسطین انجام می دهیم ولی باید یادآور شد که به دلیل نفوذ لابی صهیونیست و کنترل رسانه های تانزانیا از سوی آنها، بسیاری از مراسم های روز قدس سانسور می شوند و رسانه ای نمی شوند.

عبدالشریف به جاسوسی عوامل صهیونیستی در تانزانیا اشاره کرد و افزود: در روز قدس دو سال پیش نیز، چندین عامل آمریکایی صهیونیستی سعی داشتند تا اطلاعاتی را از مراسم روز قدس و برگزار کنندگان این مراسم بدست بیاورند.

وی در خاطره ای از فعالیت های فرزند خود در برگزاری روز قدس سال گذشته در دارالسلام گفت: پسرم در حمایت از فلسطین بسیار پرشور و احساساتی است. شب قبل از برگزاری روز قدس، تمام شب را برای نصب پلاکارت ها و نوشته های حمایت از فلسطین در محله صرف کرد و به یاد دارم که تا ساعت 3 صبح برای آماده سازی محل راهپیمایی کار می کردیم اما باید گفت که متاسفانه محدودیت های زیادی در تانزانیا وجود دارد و ما در اینجا آزادی کامل نداریم و باید برای اینگونه کارها مخفیانه اقدام کنیم. البته این حق ما است که راهپیمایی روز قدس را آزادانه برگزار کنیم و پلیس ما را متوقف می کند."
این شخصیت دانشگاهی در بخش بعدی صحبت های خود تاکید کرد: "حمایت از فلسطین نباید محدود به بخشی از مسلمانان باشد بلکه تمام مسلمانان و در نهایت کل انسان های آزاده خواه باید از فلسطینیان حمایت کنند."

پروفسور عبدالشریف به تشریح تاریخچه رابطه مسئله فلسطین با کشورش پرداخت و گفت: زمانی، تانزانیا، موضع بسیار خوبی درقبال فلسطین داشت. "نیه رر" اولین رئیس جمهور تانزانیا، در ابتدا اسرائیل را به رسمیت شناخت و قصد دوستی با آنها را داشت ولی زمانی که جنگ 1967 رخ داد، موضع بسیار شفافی را از خود نشان داد که اشغالگری در فلسطین غیرقانونی است و اسرائیل باید هر وجب از خاک اشغالی فلسطین را تخلیه کند. در سال 1973 نیز جنگ دیگری رخ داد و نیه رر روابط خود با اسرائیل را قطع کرد. پس از اتمام دوره ریاست نیه رر، پای آمریکایی ها به تانزانیا باز شد و آنها گفتند اگر روابط خوبی با اسرائیل نداشته باشید شما کمکی از ما دریافت نمی کنید. اکنون به زمان حال باز میگردیم، رئیس جمهور جدید تانزانیا اعلام کرده است که اجازه تاسیس سفارت اسرائیل را در دارالسلام خواهد داد.

وی در نتیجه گیری پایانی خود گفت: "شرایطی که برای شما بازگو کردم نشان می دهد که نمی توان به دولتمردان اعتماد کرد و مردم خود باید حرکتی را شروع کنند، مردم باید راهپیمایی هایی نظیر روز قدس، تحریم کالاهای اسرائیلی و سخنرانی های علیه اسرائیل را برگزار کنند."


عبدالله الشامی: روز جهانی قدس توطئه‎ها علیه فلسطین را خنثی می‎کند     
 
رهبر ارشد جهاد اسلامی فلسطین: اقدام امام خمینی(ره) در تعیین روز جهانی قدس ، فلسطین را به موضوعی بین المللی تبدیل کرد که با هیچ توطئه‎ای خاموش شدنی نیست.
    
"عبدالله الشامی" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: مسئله فلسطین، نوک پیکان حرکت امت اسلامی است و عدم توجه به آن مشکلات عدیده‎ای را برای جهان اسلام پدید خواهد آورد.
وی تاکید کرد: حقیقتا امام خمینی (ره) با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله فلسطین و توجه به وضعیت قدس و مسجدالاقصی را به موضوعی بین المللی تبدیل کرد که با هیچ توطئه‎ای قابل خاموش شدن نیست.
الشامی افزود: مردم کشورهای مختلف اسلامی و دیگر کشورهای جهان که حامی حقوق بشر هستند باید توجه داشته باشند که با  بزرگداشت روزجهانی قدس، توطئه‎ها علیه فلسطین خنثی می‎شود.
رهبر جهاد اسلامی افزود: نگاه عمیق و راهبردی امام خمینی (ره) در چندین دهه قبل به موضوع فلسطین بسیار قابل تقدیر و احترام از سوی فلسطینی‎ها است و همین نگاه از عوامل اصلی عدم به فراموشی سپردن مسئله فلسطین بوده است.



برگزاری روز قدس برای فراموش نشدن مسئله فلسطین، ضروری است     
 
نویسنده و مورخ آمریکایی: اگر جوامع بین المللی با بزرگداشت روزهایی همانند روز قدس به درد و رنج فلسطینیان توجه کنند، صهیونیست ها قادر نخواهند بود تا فلسطین را از خاطر ما پاک کنند.
پروفسور "لارنس دیویدسون"، نویسنده، مورخ و آمریکایی در مورد دیدگاه خود نسبت به برگزاری این روز جهانی و تاثیر بالای آن در حفظ مسئله فلسطین در یاد جوامع بین المللی گفت: "من فکر می کنم که برگزاری چنین روزی در ایران و همچنین کشورهای دیگر بسیار بااهمیت و موثر است. هدف صهیونیست ها این است که در نهایت، فلسطینیانی که از اراضی خود  بیرون رانده شده اند، از سوی دنیا به فراموشی سپرده شوند."
استاد دانشگاه وست‌چستر آریکا افزود:" مثالی که آنها معمولا در این مسئله استفاده می کنند سرخپوستان و بومیان آمریکایی است که سرنوشت آنها اکنون از سوی بسیاری به دست فراموشی سپرده شده و یا نادیده گرفته می شوند."
پروفسور آمریکایی همچنین با اشاره به سابقه دیرینه رژیم صهیونیستی در نژاد پرستی و استعمارگری گفت: "ما در عصری زندگی می کنیم که در آن دیگر جایی برای استعمارگری، نژاد پرستی و توسعه طلبی وجود ندارد. بنابراین اگر جوامع بین المللی با بزرگداشت روزهایی همانند روز قدس به درد و رنج فلسطینیان توجه کنند، صهیونیست ها قادر نخواهند بود تا فلسطین را از خاطر ما پاک کنند."
دیویدسون با اشاره به نگرانی های امام خمینی (ره) در رابطه با مسئله فلسطین افزود: "قدس، فلسطین و سرزمین مقدس در کل بخشی اصلی را در تاریخ ادیان ابراهیمی و به ویژه اسلامی ایفا می کند. بدلیل اینکه نگرانی های امام خمینی فراتر از ایران بود، تمرکز بر مسئله فلسطین نیز منطقی و ضروری است."
وی در پایان افزود: "تنها در ایران است که ملت فلسطین همیشه یک دولت مسلمان را همراه و در کنار خود دارد که به طور آشکار و همیشه ندای حمایت از مبارزاتشان را بروز می دهد و این موضوع بسیار مهم است."




جرادات: اثرات تعیین روز جهانی قدس قابل کتمان نیست
 
رهبر ارشد جهاد اسلامی فلسطین: تصمیم امام خمینی (ره) در تعیین روز جهانی قدس، از آینده نگری و آگاهی ایشان از خطرات پیش روی کشورهای اسلامی حکایت دارد.
"خالد جرادات" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: تعیین روزی به عنوان روز جهانی قدس، تاثیرات بسیار بزرگ و مهمی بر مسئله فلسطین داشت و این مسئله قابل کتمان نیست.
وی تاکید کرد: حقیقتا تصمیم امام خمینی (ره) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از آینده نگری و آگاهی ایشان از خطرات پیش روی کشورهای اسلامی حکایت دارد.
رهبر جهاد اسلامی افزود: قابل توجه است که مردم منطقه به ویژه در کشورهای اسلامی همواره این روز مهم را گرامی می دارند و به نگاه عمیق امام راحل با احترام می نگرند.




راه امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار جهانی ادامه خواهد یافت
 
رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین: امام خمینی (ره) همواره با تاکید بر مقابله و وحدت کلمه در برابر دشمنان اسلام تاکید داشتند که قدس مرکز اصلی مواجهه با صهیونیسم است.
    
"خالد بطش" از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تاکیدات امام خمینی بر ضرورت تمرکز بر قضیه فلسطین، گفت: امام تاکید داشت قدس مرکز اصلی مواجهه با صهیونیسم است و ایشان با درک اهمیت والای بیت‌المقدس، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در هر سال را به عنوان روزجهانی قدس اعلام نمودند.
وی در ارتباط با مواضع امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین افزود: گروههای فلسطینی همواره با احترام و تقدیر به مواضع امام خمینی (ره) به ویژه در ارتباط با فلسطین نگاه می‎کنند.
خالد بطش با تقدیر از مواضع حکیمانه و برجسته امام خمینی (ره) در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین، تاکید کرد: پیروان امام در واقع ادامه دهنده راه وی در مقابله با استکبار جهانی هستند.





روز جهانی قدس یادآور حقوق از دست رفته ملت فلسطین است
سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین: حمایت از فلسطین و شرکت در روزجهانی قدس که ازسوی حضرت امام خمینی تعیین شده است برهمه مسلمانان جهان و حامیان حقوق بشر یک وظیفه و تکلیف واجب است.

"داود شهاب" از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و سخنگوی این جنبش درباره  اهمیت بزرگداشت این روز تاکید کرد: روز جهانی قدس در واقع یادآور حقوق از دست رفته ملت فلسطین در زندگی با کرامت در سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان و لزوم آزادسازی تمامی اراضی اشغال شده است.

وی درخصوص ابتکار مهم  امام خمینی (ره) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس گفت: همه باید رهنمودهای مهم امام خمینی (ره) را که موجبات عدم به فراموشی سپردن مسئله فلسطین شد را مورد توجه قرار داده و به آن جامه عمل بپوشانیم.

شهاب افزود: ملت فلسطین با آغاز انتفاضه قدس نشان دادند که هرگز دست از حقوق حقه خود برنمی‎دارند و تا پای جان برای نیل به اهداف مقدس خود فداکاری و جانفشانی می‎کنند.

وی اظهار داشت: در روز جهانی قدس باید شاهد حضور همه جانبه امت اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین باشیم و این مسئله بر همه مسلمانان جهان و تمامی حامیان حقوق بشر یک وظیفه و تکلیف واجب است.

رهبر جهاد اسلامی افزود: ملت فلسطین در جریان انتفاضه قدس بیش از مواضع مطرح شده همیشگی، به کمک‎های واقعی ملت‎ها و کشورهای اسلامی نیاز دارد و نباید شاهد تنها ماندن مبارزان فلسطینی در عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی باشیم.

داود شهاب افزود: البته جوانان فلسطینی با انجام عملیات شهادت طلبانه در عمق فلسطین اشغالی طی ماههای اخیر بار دیگر ناتوانی این رژیم در رویارویی با مقاومت را به رخ کشیده و از ادامه انتفاضه قدس هیچ هراسی به دل راه نمی‎دهند.


روز قدس، نگرانی های جامعه اسلامی را به مبارزات فلسطینیان متصل می کند


ریچارد فالک: روز جهانی قدس به ویژه در جهان اسلامی راهی برای ابراز همبستگی مردم با مبارزات فلسطینیان، مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل در قدس و ابراز خشم علیه رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی این رژیم است.

"ریچارد فالک" پروفسور بازنشسته حقوق بین الملل در دانشگاه پرینستون و گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطین در مورد دیدگاه خود نسبت به ضرورت برگزاری روز جهانی قدس در کنار تحولات کنونی منطقه خاورمیانه گفت: "روز جهانی قدس به ویژه در جهان اسلامی راهی برای ابراز همبستگی مردم با مبارزات فلسطینیان، مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل در قدس و ابراز خشم علیه رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی این رژیم است."

این شخصیت برجسته آمریکایی افزود: "این روز که در آخرین جمعه ماه رمضان واقع شده است، باعث می شود مبارزات فلسطینیان به نگرانی های جامعه اسلامی متصل شود. چنین راهپیمایی نمادین حمایت از فلسطین، که در سال 1357 و کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی امام خمینی نام گذاری شد، همانند روز 29 نوامبر هر سال که از سوی سازمان ملل، روز همبستگی با مردم فلسطین نام گذاری شده است، توجهات جهان را به مسئله ناتمام فلسطین جلب می کند."

فالک در ادامه با پرداختن به تاثیرات روز جهانی قدس بر مبازات مردم فلسطین تاکید کرد: "چنین روزهایی، به عنوان ابزاری برای بسیج حمایت های جهانی از مردم فلسطین بسیار مهم هستند، مردمی که برای دهها سال، از عواقب فاجعه آمیز آوارگی، سلب حقوق مشروع خود و تحت اشغالگری ظالمانه و استثماری زندگی کردن، رنج می برند."

وی در پایان خاطرنشان کرد: "از آنجایی که فلسطینیان پیروز نبردی هستند که علیه سیاست ها و اقدامات غیرقانونی اسرائیل به راه افتاده است، روزهای همبستگی با فلسطینیان همانند روز قدس، به آنها کمک شایانی در این راه خواهد کرد."



شکسپیر: روز قدس یک ضرورت برای برقراری عدالت در خاورمیانه


سیاستمدار برجسته انگلیسی: روز جهانی قدس در تمامی کشورهای جهان اهمیت بسیار زیادی دارد و یک ضرورت برای برقراری عدالت و ثبات در خاورمیانه است.

پروفسور "رادنی شکسپیر"، استاد اقتصاد و تحلیلگر برجسته سیاسی انگلیس با برشمردن اهمیت بسیار زیاد برگزاری روز قدس در تمامی کشورهای جهان، بر ضرورت این روز جهانی در برقراری عدالت در خاورمیانه تاکید کرد و گفت: روز قدس یک ضرورت برای برقراری عدالت و ثبات در خاورمیانه است. باید این موضوع را مشخص کرد که در میانه درگیری هایی داخلی کنونی در خاورمیانه، اتحاد اسرائیل- آمریکا- عربستان نهفته است که هدف این اتحاد از بین بردن دموکراسی است.

این شخصیت انگلیسی همچنین خاطرنشان کرد: اشغالگری در فلسطین، هدف اصلی و نهایی ظلم و ستم در خاورمیانه محسوب می شود. ظلم و ستمی که بر مردم فلسطین روا داشته می شود، آشکار ترین نمونه از ظلم و ستم سیاسی و ملی است و می توان آن را به گونه ای ظلم و ستم فرهنگی و مذهبی نیز دانست، چراکه ، هدف اسرائیل از این ظلم و ستم به بیان ساده و در واقع نسل کشی زننده ای است که در نهایت به دنبال حذف تمامی فلسطینیان از سرزمین فلسطین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز قدس تنها روز حمایت از فلسطین نیست بلکه روز محکومیت صهیونیسم و نیز مظهر جنگ‌طلبی در جهان، یعنی امریکا است.



روز قدس صحنه ای برای یادآوری درد و رنج فلسطینیان
نویسنده اسپانیایی ضدصهیونیست: این حقیقت که امام خمینی روز قدس را طراحی کردند، اثباتی بر چگونگی راه و روش ایشان و همچنین صحنه ای برای یادآوری درد و رنج فلسطینیان است.
"مانوئل گالیانا روس" نویسنده اسپانیایی ضداسراییلی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس در سایه تحولات کنونی منطقه خاورمیانه، این روز را صحنه ایی برای نمایش و یاد آوری درد و رنج دیرینه مردم فلسطین دانست.

وی ضمن تمجید از ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس گفت: "همانطور که می دانید، من فکر می کنم از نظر تحولات و بحران های کنونی منطقه خاورمیانه، گرامیداشت و بزرگداشت روز قدس نشان دهنده تصویر کلی از شرایطی است که از دیرباز فلسطینیان در آن تحت رنج صهیونیستها قرار داشته اند."

گالیانا روس در ادامه نیز با تاکید بر خصوصیت آزادی خواهانه امام خمینی (ره)، روز قدس را برگرفته از همین خصوصیت دانست و گفت: "هیچ شکی نیست که امام خمینی خصوصیاتی داشتند که باعث می شد ایشان به دنبال آزادی، عدالت و حقیقت برود."

این شخصیت اسپانیایی در پایان خاطرنشان کرد: "این حقیقت که امام خمینی روز قدس را طراحی کردند، اثباتی بر چگونگی راه و روش ایشان است."

 

نافذ عزام : مسئله قدس و فلسطین باید اولویت نخست کشورهای عربی و اسلامی باقی بماند


عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: روز جهانی قدس شرایط بحرانی در قدس را به ما یادآوری می‎کند، تا ملت‎های مسلمان به طور جدی در راستای نجات مسجدالاقصی و قدس از اشغال صهیونیست‎ها وارد عمل شوند.

"نافذ عزام" عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مورد اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس در شرایط کنونی منطقه اظهار داشت: ما در شرایطی در آستانه روز جهانی قدس قرار گرفته‎ایم که متاسفانه همچنان در کشورهای مختلف عربی شاهد درگیری، جنگ و خونریزی هستیم. باید تاکید کنم این درگیری‎ها هرگز به نفع مصالح امت اسلامی و مسئله فلسطین نخواهد بود.

وی افزود: در آستانه روز جهانی قدس امسال باید بر ضرورت تحقق وحدت میان کشورهای اسلامی  و پرهیز از تفرقه، جنگ و درگیری تاکید کنیم.

نافذ عزام در ادامه افزود: همچنین روز جهانی قدس شرایط موجود در قدس را که مردم فلسطین با آن روبرو هستند به ما یادآوری می‎کند، تا ملت‎های مسلمان به طور جدی در راستای نجات مسجدالاقصی و قدس از اشغال صهیونیست‎ها وارد عمل شوند.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی افزود: متاسفانه کشورهای عربی هم اکنون به برخی درگیری‎های منطقه‎ای گرفتار شده‎ و فلسطین را تنها رها کرده‎اند. اما بر این مسئله تاکید داریم که مسئله فلسطین همچنان باید در اولویت نخست کشورهای عربی و اسلامی و جایگاه همیشگی خود قرار داشته باشد.

نافذ عزام افزود: بزرگداشت روز جهانی قدس در واقع به این معناست که فلسطین، قدس و مسجدالاقصی تنها به فلسطینی‎ها مربوط نیست بلکه به کل کشورهای اسلامی و عربی ارتباط دارد و باید همگان با همه توان خود برای آزادی آن چنگال اشغالگران تلاش کنند.

وی در ارتباط با ابتکار ارزشمند امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تعیین روز جهانی قدس، اظهار داشت: به طور حتم این اقدامی بسیار مهم و ارزشمند از سوی امام خمینی (ره) بود که هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار شود.

رهبر جهاد اسلامی تاکید کرد: ما امیدواریم روز جهانی قدس به احیای وحدت امت اسلامی و موضع متحد کشورهای اسلامی و عربی در قبال فلسطین و قدس شریف کمک کند.

 


روحیه آزادی خواهی امام خمینی منجر به نام گذاری روز جهانی قدس شد

فعال رسانه ای هندی: امام خمینی با نام گذاری این روز، مسئله فلسطین را در مسیر آزادی یک گام به جلو برد تا پیروزی فلسطینیان قابل تحقق شود.

"عابد نخوی" خبرنگار هندی در مورد اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدسبا بیان اینکه در کشور هند نیز این راهپیمایی برای همبستگی با مردم فلسطین برپا می شود گفت : "این روز در واقع برای تجدید حمایت ها از آرمان مردم فلسطین برگزار می شود تا بار دیگر نشان دهیم که مردم کشورهای مختلف هنوز نگران مسئله فلسطین هستند. مردم فلسطین نیز به واسطه این راهپیمایی ها در مبارزات خود انرژی مضافعی بدست می آورند."

این شخصیت رسانه ای در بخش  دیگری از این گفتگو با اشاره به مشابهت شخصیتی امام خمینی (ره) و گاندی رهبر فقید هند گفت: " این دو شخصیت برجسته  رهبران بزرگ کشورهای خود بودند که آزادی خواهی و تلاش برای رسیدن به آزادی را در خود داشتند. در واقع همین خصوصیت آزادی خواهی امام خمینی بود که منجر به نام گذاری روز جهانی قدس از طرف ایشان شد."

نخوی خاطرنشان کرد: "امام خمینی (ره) با نام گذاری این روز، مسئله فلسطین را یک گام به جلو برد تا آزادی فلسطینیان قابل تحقق شود".
 


روز قدس تبلور یکصدا شدن امت اسلامی در حمایت از فلسطین است
 
سردار رمضان شریف: با نامگذاری روز قدس و حمایت مردم مسلمان منطقه، ملت فلسطین روحیه مضاعفی در مبارزه با اسرائیل گرفتند// صهیونیستها بنیانگذار تروریسم در طول 7 دهه گذشته بوده اند.

"سردار رمضان شریف" رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت روز جهانی قدس تصریح کرد: روز جهانی قدس یادگار جاودان و به یاد ماندنی حضرت امام (ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی است و خداوند را شاکر هستیم که اعلام این روز از سوی حضرت امام (ره) یک نظام اسلامی مبتنی بر تفکرات تعالیم اسلامی را پایه گذاری کرد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه گفت: روز قدس همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است به گونه ای که در طول 38 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد این انقلاب همچنان شاداب تر به پیش می رود، یکی از رویکردهای جدی سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی مسئله فلسطین و آزادی بیت المقدس قبله اول مسلمین بوده است.

وی در ادامه با اشاره به این مسئله که حضرت امام (ره) با نگاه ژرف و عمیقی که از تروریسم و حامیان آن داشتند روی نقطه بسیار اساسی که مربوط به همه امت اسلامی است دست گذاشتند، تاکید کرد: مردمی که هم از لحاظ سرزمین و جغرافیایی و هم از این لحاظ که به آنها ظلم شده است باید قدرتمندانه از خودشان دفاع کنند.  همه مکاتب دیگر نیز با تاکید بر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی می گویند رژیم صهیونیستی در طول تصرف این سرزمین رفتارهای ظالمانه ای را از خودش نشان داده است.

سردار رمضان شریف گفت: اگر ما بررسی کنیم در می یابیم ریشه بسیاری از ترورهایی که از گذشته تاکنون در جغرافیای منطقه و جهان شاهد آن هستیم، تصورات تروریستی بوده است که صهیونیست ها پایه گذار و بنیانگذار آن بودند، آنها در هر مرحله ای برای تصرف بخشی از سرزمین فلسطین طراحی جدیدی کردند که عمدتا بر مبنای تفکرات تروریستی و ایجاد درگیری و اختلافات و کشت و کشتار همزمان بوده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به این مسئله که بنیانگذار تروریسم در طول هفت دهه گذشته صهیونیست ها بودند تصریح کرد: حضرت امام (ره)  روز جهانی قدس را نام گذاری کردند و ملت مسلمان و شهید پرور ایران که حامیان اصلی انقلاب هستند با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس که دومین راهپیمایی بزرگ و سراسری و معنادار مردم بعد از 22 بهمن در طول حیات حضرت امام (ره) نشان می دهد که  ملت بزرگ ما در طول این سال ها همواره در هر شرایطی این روز را زنده نگه داشته اند و روز به روز با انرژی بیشتر اجازه نداده اند موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: روز قدس تمام نگاه ها را معطوف به قدس و کمک به مردم فلسطین کرده است، این موضوع تاثیر بسیار خوبی در خود سرزمین های فلسطینی داشت و روحیه مقاومت را دوباره زنده کرد و روندی که رو به سازش و کنار آمدن با صهیونیست ها می رفت، با آموزه های انقلاب اسلامی که آموزه های اسلام ناب است مجددا احیا شد و تفکر مبارزه با اسرائیلی ها جان تازه ای گرفت.

سردار شریف در ادامه گفت: نسل جدید رزمندگان و مردم عزیز فلسطین وارد عرصه مبارزه با اشغالگران صهیونیست شدند و هرسال تلاش می کنند به آن هدف آرمانی خودشان که رسیدن به سرزمین مادریشان است نزدیک تر شوند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به این مسئله که از سال گذشته تاکنون حدود 300 نفر از فلسطینان مظلوم در راه تحقق آرمان های فلسطین و قدس شریف به شهادت رسیدند تاکید کرد: این تعداد شهید و زخمی در کنار ده ها هزار نفری که مجروح شدند بسیار معنادار است. عملیات اخیری که در تل آویو از سوی ساکنان کرانه باختری انجام شد، نشان داد علیرغم همه هیاهوهایی که صهیونیست ها و هم پیمانانشان در جغرافیای جهان اسلام در طول 5 سال گذشته به راه انداختند، مقاومت همچنان ادامه دارد. صهیونیست ها تلاش کردند کشورهای اسلامی را مشغول مسائل داخلی کنند تا این شرایط امنیت بیشتری را برای اسرائیلی ها به همراه بیاورد.

وی افزود: مشاهده کردیم که با وجود همه توطئه های صهیونیست ها در عزم و اراده مردم فلسطین در راه آزادسازی سرزمینشان تاثیر خاصی ایجاد نشده و چه بسا آنها را مصمم تر کرده است، فلسطینیان با درایت و آگاهی از نقشه صهیونیست ها که ایجاد اختلاف در جغرافیای جهان اسلام است به راه خود ادامه می دهند. انشاالله به برکت روز جهانی قدس که در شرایطی جدید از تحولات منطقه ای برگزار می شود، شاهد باشیم پیامی وحدت بخشی برای امت اسلامی تکرار شود و همه نگاه ها را به دشمن مشترک امت اسلامی معطوف کند. امیدوار هستم شاهد پایان درگیری ها در صحنه جغرافیای جهان اسلام باشیم و در جهت تقویت خط جریان مقاومت تلاش کرده و اجازه ندهیم که صهونیست ها در سرزمین مقدس ما نسل کشی کنند.

سردار شریف با اشاره به نام گذاری روز جهانی قدس و پایبندی 38 ساله ملت ایران به شرکت در این راهپیمایی بزرگ تصریح کرد: با نام گذاری روز قدس و دلگرمی مردم مسلمان منطقه، ملت فلسطین روحیه مضاعفی گرفتند. نامگذاری این روز، همچنین تاثیر در راه تحقق آرمان فلسطین نیز تاثیر بالایی داشت و اجازه نداد این جنایت بزرگ کم کم با گذشت زمان به باد فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این یک واقعیت مسلم و جدی است که بسیاری از مقامات در کشورهای اسلامی حتی برای ظاهر سازی تلاش کرده اند تا خود را به نوعی حامی ملت فلسطین قلمداد کنند، اما آنها تفکراتی که بر مبنای ندای قرآنی و اعتقاد عمیق دفاع از فلسطین باشد نداشتند، حضرت امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بودند که این مشعل را همچنان روشن نگه داشته تا حمایت از صاحبان اصلی آن سرزمین که مردم فلسطین هستند، ادامه یابد.

وی افزود: به میزانی که فلسطینی ها از حکام عرب که درک درستی از تحولات منطقه ندارند فاصله بگیرند و روی پای خودشان بایستند، شاهد پیروزی های هر چه بیشتر فلسطینیان و همچنین شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی و سست شدن پایه های این رژیم خواهیم بود.

سردار شریف تاکید کرد: این اراده مردمی در حمایت از ملت فلسطین را باید پاس داشت، انشاالله در روز جهانی قدس ملت ما یک بار دیگر به همراه دیگر ملت ها پشتیبانی از مردم فلسطین و انزجار را از اسرائیل غاصب اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان گفت: دفاع از فلسطین و قدس و همچنین حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین مادری شان همچنان به حق باقی خواهد ماند و انشاالله به برکت پایداری و استقامت و مقاومت مردم فلسطین و امت اسلامی محقق خواهد شد.



رحماندوست : روز قدس روز پیگیری مسئله فلسطین توسط آزادیخواهان جهان به شکل موثر و بین المللی است
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم: اگر ابتکار امام راحل در تعیین روز جهانی قدس برای پیگیری مسئله فلسطین در سطح جهانی نبود ، قطعا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده می شد .

"دکتر مجتبی رحماندوست" نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت مجلس شورای اسلامی در دوره نهم با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: امام (ره) با تعیین روز جهانی قدس ، مسئله فلسطین را به صدر مطالبات جهان اسلام مبدل کردند، پیگیری هر ساله مسلمانان در روز قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل خشم صهیونیست ها را برانگیخته است، و  در این روز مردم مسلمان دنیا با شرکت در روز جهانی قدس به صهیونیست ها می گویند از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی افزود : اگر حضرت امام (ره) یک سازوکاری را جهت رسیدگی به مسئله فلسطین مشخص نمی کردند که هر سال در یک مقطع زمانی معین و مشخص آن هم در سطح جهانی و بین المللی مردم کشورهای مختلف جهان یه این موضوع بپردازند ،  مسئله فلسطین به باد فراموشی سپرده می شد.

دبیر کل اسبق جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه تصریح کرد : فریاد همه مسلمین عالم در جمعه آخر ماه مبارک رمضان فریاد غضب و خشم صهیونیت ها را بالا آورده است و به شدت آن ها را عصبانی کرده است.

دکتر رحماندوست با اشاره به اینکه صهیونیست ها اصلا دوست ندارند که به موضوع فلسطین پرداخته شود تاکید کرد: ما امروز می گوییم روز جهانی قدس روز پیگیری مسئله فلسطین  توسط مردم مسلمان و همه آزادیخواهان جهان  به شکل موثر و بین المللی است.

نماینده سابق مردم تهران  تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس با برخی از کشورهای منطقه روابط برقرار می کند و تلاش می کند با کمک همین کشورها به آتش اختلافات منطقه ای دامن بزند. کشورهای اسلامی باید بصیرت به خرج دهند تا در دام و سناریوهای از پیش طراحی شده این رژیم گرفتار نشوند.

رحماندوست در ادامه گفت: صهیونیست ها تلاش می کنند تا در سازمان ملل رئیس کمیته ضد ترورریسم شوند و به قول این ضرب المثل رایج غریق، به هر شاخه ی خشکیده ای چنگ می زند تا خود را نجات دهد. آنها اگر این کارها را انجام نمی دادند ما باید متعجب می شدیم.

وی در پایان افزود: رژیم صهیونیستی با حصاری که خودش دور خودش کشیده است خودش را محصور کرده است و این رژیم در این حصار به ورطه نابودی کشانده خواهد شد.



نعیمی: دستاوردهای امروز نسل چهارم مقاومت فلسطین مدیون نگاه استراتژیک امام (ره) به مسئله فلسطین است
 
کارشناس مسائل غرب آسیا: دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) نسبت به مسئله فلسطین یکی از عناصرمهم و استراتژیک در آینده منطقه است چرا که روند مبارزه با صهیونیسم متاثر از تفکرات امام (ره) شکل واقعی خود گرفت.

"مصیب نعیمی" کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: بدون شک نگاه و دیدگاه حضرت امام (ره) نسبت به مسئله فلسطین یکی از عناصر اساسی، مهم و استراتژیک در آینده منطقه خاورمیانه به حساب می آید چرا که روند مبارزه با صهیونیسم تحت تاثیر تفکرات خمینی کبیر (ره)  شکل واقعی و جدی به خود گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نگاه عمیق و انتخاب هوشمندانه حضرت امام (ره) در انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس گفت: حضرت امام (ره) روز جهانی قدس را با توجه به معیارهای مختلف و نگاه ژرف و عمیقی که داشتند انتخاب کردند چرا که سکوت در برابر مسئله فلسطین، به معنای سکوت در برابر ظالم و پذیرش باطل در برابر حق است.

نعیمی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله فلسطین فقط مختص به سرزمین فلسطین نیست تصریح کرد: مسئله فلسطین  سر آغاز  یک اشتباه یا توطئه بین المللی است که ابتدای آن فلسطین و ادامه آن تهدید و هجمه به همه کشورهای اسلامی غرب آسیا است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:دستاوردی که امروز مقاومت بعد از گذشت چهار نسل از اشغال فلسطین شاهد آن است، مدیون نگاه عمیق و استراتژیکی است که حضرت امام (ره) آن را ترویج و عملی کردند.


فلسطین عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران است
 
سردار سعید قاسمی عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید حضرت امام خمینی(ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: قدس و فلسطین عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردار "سعید قاسمی" از فرماندهان دفاع مقدس و عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید حضرت امام خمینی(ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: قدس و فلسطین عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تقویت و آموزش گروه های تروریستی در منطقه گفت: این برنامه و سناریویی از پیش تعیین شده توسط صهیونیست ها برای نابودی اسلام و مسلمین است که باید جلوی آن گرفته شود.



زاهدی: روزقدس نماد دفاع از مظلومیت دربرابر ظلم های عالم
رئیس کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس: امام (ره) با انتخاب روز قدس قصد داشتند که خباثت صهیونیست ها و آمریکایی ها را از یک سو و مظلومیت فلسطینی ها از سوی دیگر را به جهانیان نشان دهند .
    
"محمد مهدی زاهدی" رئیس کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس و  وزیر سابق علوم تحقیقات با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: اینکه حضرت امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس و دفاع از آرمان های فلسطین معین فرمودند نشان می دهد که امام (ره) قصد داشتند که خباثت صهیونیست ها  و آمریکایی ها  از یک سو و مظلومیت فلسطینی ها  از سوی دیگر را به جهانیان نشان دهند .

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری یک جریان انقلابی  متاثر از اندیشه های امام (ره) در دنیا به نام مقاومت برای حمایت از مستضعفین و فلسطینی ها : همه مسلمانان باید به ملت فلسطین کمک کنند تا آنها نه تنها روحیه ضد استکباری خودشان را از دست ندهند بلکه قدرتمندتر شوند تا به کمک بقیه مسلمانان، شر رژیم صهیونیستی را از منطقه کم کنند.

عضو هیات علمی دنشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تقویت و آموزش گروه های تروریستی در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها به کمک ارتجاع عرب منطقه مانند سعودی ها دست به دست هم دادند تا جریان مقاومت در منطقه را سرکوب کنند تا ندای انقلابی در دنیا بلند نشود و منافع آمریکایی ها را با خطر مواجه نکند.

زاهدی در ادامه افزود: توطئه ایجاد جریان تکفیری تروریستی توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها و همچنین با کمک برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس کلید زده شد تا جریان شیعه و سنی را در مقابل هم قرار داده که بوسیله آن چهره  اسلام را نزد افکار عمومی دنیا خدشه دار کنند.


فلسطین باید در صدر مطالبات جهان اسلام باقی بماند

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی: اگر اجماع مسلمانان منجر به آزادی قدس شریف و رهایی از چنگال صهیونیست های شود این مسئله به دومینویی برای شکست جهان استکبار مبدل خواهد شد.

"داود گودرزی" سرپرست سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: مساله فلسطین اولویت اصلی جهان اسلام بوده و هست، در این چند سال اخیر یکی از دلایلی که جبهه عبری – عربی – غربی به سمت تشکیل داعش رفتند و بحران های منطقه ای را به راه انداختند این بود که می خواستند مسئله فلسطین را به باد فراموشی بسپارند.

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به این سوال اساسی که چرا آنها به دنبال آن هستند تا مساله فلسطین به حاشیه رانده شود گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری فلسطین کلید رمز آلود حل مسائل جهان اسلام است. فلسطین نقطه وحدت و اجماع مسلمین است، هر مسمانی در هر نقطه از عالم با هر عقیده ای بر سر مسئله فلسطین اختلاف نظری ندارد، لذا هیچ مسئله ای همانند فلسطین در جهان اسلام نداریم.

وی افزود: فلسطین ظرفیت اجماع سازی در میان مسلمانان دارد و اگر ما قدس شریف را آزاد کنیم و فلسطین را از دست صهیونیست های غاصب نجات دهیم ، این مسئله دومینویی برای شکست جهان استکبار می شود.

گودرزی با اشاره به این مسئله که مسلمانان باید بصیرت به خرج دهند تا فلسطین به عنوان صدر مطالبات جهان اسلام باقی بماند تاکید کرد: آنها نمی خواهند ما به فلسطین بپردازیم و به دنبال آن هستند تا این مطالبه جهان اسلام به حاشیه رانده شود.

وی در ادامه در خصوص برقراری روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای منطقه تصریح کرد: عادی سازی و علنی سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دستور کار آمریکایی ها قرار دارد، آنها به دنبال آن هستند تا شیعه هراسی را جایگزین دشمن اصلی جهان اسلام یعنی رژیم اشغالگر قدس کنند، همچنین برای یک سری از دول منطقه این گونه فضا سازی کرده اند که دشمن اصلی شما اسرائیل نیست، بلکه ایران است.

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به طراحی سناریوی جابه جایی در دشمن اصلی جهان اسلام (اسرائیل) و ایجاد دشمن جعلی (شیعه) گفت: آمریکایی ها به دنبال هستند تا دشمنی با اسرائیل آرام آرام به باد فراموشی سپرده شود و بعد هم با عادی سازی این مسئله بگویند می شود با اسرائیل روابط برقرار کرد چون دشمن مشترکی به نام ایران وجود دارد.



فلسطین خط قرمزسیاست خارجی و امنیت ملی ایران است


حجت الاسلام پناهیان: فلسطین اشغالی اردوگاه دشمن غاصب است که قصد نابودی نه تنها ملت مسلمان ایران بلکه جهان اسلام را دارد و این هوشمندی ما است که علیه اشغالگران صهیونیست اقدام کنیم و از مظلومین منطقه، فلسطین و قدس دفاع کنیم.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور ضمن اشاره به اهمیت مسئله فلسطین در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) گفت: شاید ما انقدر مسلمان، ایثارگر و فداکار نباشیم که خودمان را فدای کشور مسلمان دیگری کنیم، اگر به موضوع فسطین می پردازیم آن را عین منافع ملی کشورمان می دانیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: فلسطین اشغالی اردوگاه دشمن غاصب است که قصد نابودی نه تنها ملت مسلمان ایران بلکه جهان اسلام را دارد و این هوشمندی ما است که علیه اشغالگران صهیونیست اقدام کنیم و از مظلومین منطقه، فلسطین و قدس دفاع کنیم.

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان گفت: موضوع فلسطین آنچنان با منافع و امنیت ملی ما در هم تنیده است که نمی توانیم این دو را از هم جدا کنیم.
 

کد خدایی: ریشه تمامی اختلافات در میان کشورهای اسلامی را باید در اسرائیل جستجو کرد
سخنگوی سابق شورای نگهبان: اسرائیل همواره به عنوان عامل و دست نشانده استکبار جهانی به دنبال ریشه کن کردن اسلام است.

"عباسعلی کدخدایی" سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف گفت: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است. قدس اولین سنگری که دشمنان برای ریشه کن کردن اسلام وارد آن شدند.

وی گفت: ایستادگی و مقابله ای که امام (ره) با بحث اشغالگری و رژیم صهیونیستی داشتند به دلیل زنده نگه داشتن اسلام بود. مبارزه حضرت امام (ره) با رژیم اشغالگر قدس قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان حیات پربرکتشان بعد از انقلاب به این دلیل بود که می دانستند اسرائیل به دنبال ریشه کن کردن اسلام است.

کدخدایی با اشاره به تیز بینی حضرت امام (ره) در نشان دادن و معرفی دشمن اصلی جهان اسلام و منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آن بود تا کل اسلام را از بین ببرد و برایش فرقی نمی کرد که آن منطقه فلسطین باشد یا لبنان ، ریشه تمامی اختلافات در میان کشورهای اسلامی را باید در اسرائیل جستجو کرد.

وی در ادامه گفت: اسرائیل به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام همواره به عنوان عامل و دست نشانده استکبار جهانی بوده است. رژیم اشغالگر قدس به دنبال ریشه کن کردن اسلام است.

سخنگوی سابق شورای نگهبان در ادامه در خصوص تقویت و آموزش گروههای تروریستی توسط رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: گروه های تروریستی را  استکبار جهانی برای برهم زدن نظم منطقه و بهره برداری به نفع خودشان ایجاد کرده اند، فرقی نمی کند که داعیه اسلام داشته باشند و یا نه، همه کسانی که در جهت تغییر وحدت اسلامی حرکت کنند، همه آنها در جهت منافع اسرائیل و استکبار جهانی گام برداشته اند.


روز قدس، روز مانور جهان اسلام بر علیه اسرائیل است

جمال شورجه: روز قدس یک روز بزرگ و یک حرکت جهانی بر علیه اسرائیل است که مبتکر آن حضرت امام خمینی (ره) بود.

"جمال شورجه" سینماگر و کارگردان حوزه دفاع مقدس با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) بر مسئله فلسطین و اهمیت قدس شریف تصریح کرد: روز قدس یک روز بزرگ و یک حرکت جهانی بر علیه اسرائیل است که با حضور گسترده مردم و با زبان روزه در این روز و اعلام برائت از رژیم صهیونیستی انجام می شود.

کارگردان حوزه دفاع مقدس در ادامه گفت: رژیم اشغالگر قدس رژیم غاصبی است که بیش از شصت و اندی سال است که به مردم مظلوم فلسطین تاخت و تاز می کند و حامی آنها آمریکایی ها هستند.

وی با اشاره به این مسئله که حرکت ظلم ستیزانه مردم در روز جهانی قدس با زبان روزه حداقل کار برای اعلام همدردی با مردم فلسطین است که ملت ایران می توانند انجام دهند ، افزود: این حرکت را پاس می داریم و در این روز بزرگ شرکت می کنیم و به عبارتی روز قدس ، روز مانور جهان اسلام بر علیه اسرائیل است.

شورجه گفت: از جمله شیطنت ها و فتنه های رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی این است که  برای منکوب کردن ایران و جلوگیری از گسترش تفکر انقلاب اسلامی به سایر کشورها  جنگ را به ما تحمیل کردند و انواع و اقسام فتنه ها را بعد از گذشت سی و اندی سال از انقلاب اسلامی انجام دادند که یکی از آخرین حربه ها و فتنه های آنها انداختن مسلمانان به جان یکدیگر است.

سینماگر انقلابی سینمای ایران در ادامه افزود: جریان صهیونیستی  – عربی – غربی ، مسلمانان تقلبی را تقویت و مسلح کردند و کشورهای وابسته منطقه را تجهیز و ترقیب کردند و یک گروهک تروریستی به اسم داعش را بوجودآرودند که با پرچم لااله الاالله به جان مسلمانانی که لااله الاالله در قلب آنهاست حمله کنند.

وی با اشاره به توطئه های برنامه ریزی شده صهیونیست ها بر علیه مردم ایران و منطقه تاکید کرد: راه اندازی گروه های تروریستی از آخرین فتنه هاست که توسط اذناب آنها صورت گرفته است و همه این فتنه ها به خاطر انقلاب اسلامی ایران است، آنها به دنبال آن هستند تا تشعشعات انقلاب اسلامی را خاموش کنند.

شورجه گفت: به کوری چشم رژیم صهیونیستی در حال حاضر می بینیم که تا چه میزان دامنه انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام گسترده تر و فعال تر شده است .

وی در ادامه با اشاره به ظلمی که بر علیه مردم بحرین توسط حکومت دست نشانده عربستان و اسرائیل روا داشته می شود تاکید کرد: مزدوران آل خلیفه به بهانه های مختلف می خواهند نگذارند مردم مسلمان بحرین به حقوق حقه خودشان برسند ..

کارگردان حوزه دفاع مقدس در ادامه گفت: متاسفانه کشورهایی مانند عربستان، امارات، قطر و ترکیه دست به سلسله اقداماتی به منظور تقویت گروه های تروریستی زدند و همه آنها یک هدف را هم بیشتر ندارند و آن نابودی انقلاب اسلامی ایران است.

کارگردان حوزه دفاع مقدس با اشاره به امنیت پایدار و با ثبات در ایران اسلامی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم که امنیت در عالی ترین سطح در کشورمان برقرار است.
منبع: خبرگزاری قدس
ارسال نظرات