روز قدس، آغازی بود برای حرکت و قیام عمومی تمامی آزادیخواهان و مستضعفین برای رهایی قدس شریف و آغازی بود برای شمارش معکوس سرآمدن عمر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی.
کد خبر: ۸۷۰۳۷۰۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم «یدالله جوانی» نوشت:

فردا روز جهانی قدس، روز سر دادن فریادهای بلند بر سر ناقضان اصلی حقوق بشر است. فردا روز سر دادن شعارهای مرگ برظالم و ستمگران است. فردا روز سر دادن فریادهای برخاسته از عمق جان، علیه اشغالگران کودک‌کش سرزمین فلسطین و قدس شریف است. آری فردا روز قدس، روز اسلام انقلابی و روز تمامی مستضعفین است. فردا روز نمایش اقتدار، شکوه وحدت و حضور حماسی مسلمانان آزادیخواه و عدالت‌پیشه، در صحنه دفاع از مظلوم و ایستادن در برابر ظالم است. روز قدس، روز قیام عمومی مسلمانان و مستضعفین سراسر جهان در برابر مستکبران است.

روز قدس از ابتکارهای راهبردی و دوراندیشانه حضرت امام خمینی(ره) است. حضرت امام(ره) 37 سال پیش با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، آرمان رهایی «قدس شریف» و آزادی سرزمین فلسطین از «بحر تا نهر» را برای همیشه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف والای جمهوری اسلامی پیوند زدند.

آن عزیز سفر کرده با این تدبیر الهی و حکیمانه، خواب آشفته رؤیای کودکانه صهیونیست‌ها مبنی بر تشکیل حکومت از «نیل تا فرات» در قلب سرزمین‌های اسلامی را برای همیشه در تاریخ دفن کردند. این ابتکار راهبردی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، نقشه راهی شد برای تقویت روزافزون جبهه مقاومت و رنگ باختن جریان ‌سازش.

این نقشه راه، مسیر هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های جهان اسلام برای رهایی قدس را هموار کرد. این نقشه راه به مسلمانان آموخت که باید در مقابل ظالمان و ستمگران بایستند و از حقوق مظلوم دفاع کنند. آری روز قدس، آغازی بود برای حرکت و قیام عمومی تمامی آزادیخواهان و مستضعفین برای رهایی قدس شریف و آغازی بود برای شمارش معکوس سرآمدن عمر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی.

روز جهانی قدس طی 37 سال گذشته با متراکم ساختن انرژی‌های پراکنده در جهان اسلام، رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب و حامیان غربی و منطقه‌ای‌اش را در تنگنای استراتژیک قرار داد. طی این سال‌ها، شبکه استکبار به سرکردگی امریکا و شبکه صهیونیزم به سرکردگی رژیم صهیونیستی با کمک برخی از دولت‌های مرتجع عربی در منطقه همانند آل‌سعود و برخی از جریان‌های سازشکار در میان فلسطینی‌ها، تلاش گسترده‌ای به عمل آوردند تا خط سازش را بر خط مقاومت غالب سازند و از رهگذر این سیاست، آرمان رهایی قدس شریف را به یک امر محال و دست نیافتنی تبدیل کنند.

اما اینک در پرتو روز جهانی قدس و الهام‌بخشی انقلاب اسلامی، جریان مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه به یک جبهه شکست‌ناپذیر تبدیل شده، جریان سازش با کودک‌کشان و اشغالگران رنگ باخته و در پرتو هدایت‌ها و راهبردهای ولی امر مسلمین، نشانه‌های آزادی قدس شریف و فرو ریختن رژیم صهیونیستی در افق نمایان شده است.

با شکست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، هشت روزه و 51 روزه، فلسفه وجودی رژیم غاصب اسرائیل که در قدرت نظامی‌اش خلاصه می‌شد، به چالش کشیده و زیر سؤال رفته است. روند تحولات در منطقه راهبردی غرب آسیا، همراه با توسعه روزافزون قدرت مقاومت و بیدارتر شدن مسلمانان، جبهه مردم‌پایه‌ای از مستضعفین را در برابر مستکبرین به وجود آورده است.

نشانه‌هایی از موفقیت‌های این جبهه مردم‌پایه در کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان، غزه، بحرین و یمن با وجود توطئه‌های گسترده و فراوان جبهه مستکبرین، آشکارا مشاهده می‌شود. پیروزی‌ها و پیشروی‌های این جبهه مردم‌پایه از مستضعفین در برابر مستکبرین با محوریت جمهوری اسلامی و پرچمداری ولایت فقیه، نوید‌بخش این پیام است که شمشیر امت اسلام که اینک در دستان باصلابت مقاومت قرار گرفته به زودی رگ حیات ننگین غاصبان سرزمین فلسطین و قدس شریف را قطع خواهد کرد.

هیچ شک و تردیدی در نزدیک بودن آن روز وجود ندارد. روزی که قدس شریف و فلسطین از «بحر تا نهر» آزاد و به پیکر جهان اسلام ملحق خواهد شد. آری، دور نیست آن روزی که سیاست و راهبرد محو اسرائیل از صفحه روزگار به بار بنشیند و مردم آواره و ستمدیده فلسطین به سرزمین اصلی و مادری خویش بازگشته و قبله اول مسلمانان «حرمت خویش» را بازیابد.

این پیش‌بینی و آینده‌بینی، متکی بر اعتماد به وعده‌های خداوند است و خداوند به مسلمانان وعده نصرت و کمک‌رسانی در صورت به حرکت درآمدن داده است. اکنون مسلمانان به حرکت درآمده‌اند و روز قدس، تجلی این حرکت در سراسر جهان و خصوصاً در تمامی شهرهای ایران اسلامی است. این حرکت‌ها و فریادها، مبنای دینی و اعتقادی دارد. این حرکت‌ها و فریادها، امتثال امر خداوند متعال است که از زبان مولای متقیان، شهید مظلوم رمضان، حضرت علی(ع) اینگونه صادر گردید: «کونوا لظالم خصماً و للمظلوم عوناً».

حضرت امام(ره)، با تأسی از همین اوامر بود که روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری و راه را برای یک آهنگ شدن مسلمانان برای ایستادن در مقابل ظالمان و دفاع از مظلوم، نشانه‌گذاری کردند. بر همین اساس و مبنا، فردا ملت ایران در سراسر میهن اسلامی به امر مولایش به صحنه خواهد آمد و با خلق حماسه‌ای دیگر، جوانمردی‌اش در مبارزه با ناقضان اصلی حقوق بشر از یک‌سو و دفاع و پشتیبانی جانانه از مظلومین و مستضعفین را از دیگر سو، به نمایش خواهد گذاشت. آری فردا روزی است که ملت ایران دگر بار ثابت خواهد کرد که «فلسطین» همچنان مسئله اول جهان اسلام است.


ارسال نظرات