خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از پیش بینی 25 پایگاه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برای فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۳۷۱۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

 احمد دادرس فیاضیدر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، جوانان و نوجوانان در تابستان امسال 25 پایگاه در قالب انجمن های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پایگاه های اوقات فراغت از سوی انجمن های نویسندگان، سینمای جوانان، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، ادبی اوحدی و خوشنویسی و موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد و آموزشگاه های آزاد هنری ایجاد می شود که در رشته های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری در سطح شهر و روستاها فعالیت می کنند.

دادرس فیاضی، هدف از تشکیل این دوره ها را غنی سازی هدفمند اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان، مهارت آموزی و ارائه نتیجه به صورت علمی و عملی در پایان دوره اعلام کرد.

وی اظهار داشت: پایگاه های مذکور در رشته های مختلف قرآنی از جمله روخوانی، روانخوانی، قرائت و حفظ و در رشته های هنری شامل مبانی عکاسی و عکاسی دیجیتال، تصویربرداری، فیلمنامه نویسی، تدوین و کارگاه تحلیل فیلم، طراحی، نقاشی، حجم و مجسمه سازی و در هنرهای نمایشی شامل بازیگری تئاتر، کارگردانی و نمایشنامه نویسی و خوشنویسی نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث و آموزش موسیقی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ادامه داد: رشته های فرهنگی نیز شامل آیین نگارش و ویرایش، دستور زبان فارسی، داستان نویسی، نقد ادبی، عروض، قافیه و آرایه های ادبی است.

وی خاطرنشان کرد: در همه کلاس های تحت پوشش این اداره، از اساتید و مربیان مجرب استفاده شده و به همه کسانی که کلاس های مذکور را با موفقیت سپری کنند، گواهینامه معتبر صادر خواهد شد.

فیاضی با بیان اینکه در حال حاضر هفت انجمن فرهنگی و هنری، سه آموزشگاه، چهار موسسه قرآن و عترت و 41 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان مراغه مشغول فعالیت در حوزه های مختلف هستند، از اولیای دانش آموزان خواست: پیش از ثبت نام فرزندان خود و ورود به کلاس های آموزشی، از نحوه فعالیت و مجوزهای قانونی مراکز اطلاع کسب کنند.

ارسال نظرات