حجت الاسلام مرتضوی در آستانه روز جهانی قدس با اشاره به اهمیت این روز گفت: وظیفه ی انسانی دینی و ملی هر فردی است در راهپیمایی روز قدس شرکت کند.
کد خبر: ۸۷۰۳۷۳۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال و بختیاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روز قدس روز فریاد کشیدن بر سر ستم‌کاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه‌های سست رژیم اسرائیل است گفت: به مسئله ی روز قدس، از جنبه انسانی، دینی و ملی  با ید توجه کرد .

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: قریب به هفتاد  سال است که چند میلیون مسلمان در فلسطین به دست ابرقدرت ها و در راس آنها اسرائیل کودک کش، آواره شده اند و کمترین کاری که ما می توانیم برای انها انجام دهیم ،همدردی و دفاع از اهداف والای انها یعنی مبارزه با ظلم و ستم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در حال حاضر نه فقط مردم فلسطین ، بلکه مردم سوریه ، بحرین و یمن و دیگر کشور های اسلامی زیر یوق استعمار هستند و وظیفه ی هر مسلمانی است که نسبت به آن حساس باشد و فرد فرد مردم مسلمان باید قدر و اهمیت این روز را بدانند.

وی خاطر نشان کرد: کشور هایی مانند انگلیس آمریکا و اسرائیل از هر خدعه ای برای کمرنگ کردن روز قدس که همانا سالروز ایستادگی حق علیه باطل است ، استفاده می کنند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به جنبه ی دینی روز قدس به عنوان دیگر جنبه ی با اهمیت این روزاذعان کرد: قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‌ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگرو غاصب  قدس قرار داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گفت: از همان نخستین سال‌های اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان‌های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

وی با اشاره به آیه ی 32 سوره ی مائده گفت: جلوگیری از قتل هر انسانی تکلیف و وظیفه است و بی تفاوت بودن به مانند شریک بودن در قتل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام که« اگر یک مسلمان صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و بی تفاوت باشد مسلمان نیست»، تصریح کرد: وظیفه داریم که در مقابل ظلم و ستم اسرائیل خونخوار ایستادگی کنیم .

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران به ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام امت در سال 1358 مبنی بر نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌های خویش قرار داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام‌گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از ملیت‌ها و زبان‌های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

وی ادامه داد: از جنبه ی حقوق بشری نیز وظیفه و تکلیف است که از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم ، که اگر جنایت های مستکبرین را محکوم نکنیم، نخستین ضربه ی ان متوجه خود ماست .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: در راستای وظیفه ی انسانی دینی و انسانی و ملی خودمان و با حمایت های دیده بان انقلاب اسلامی ، همان شعار معمار انقلاب و امام امت را سر داده و همان راه را ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظرات