نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از هم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها از نتایج مصرف مواد مخدر است که دشمنان بیشترین سرمایه‌گذاری را روی این موضوع انجام می‌دهند که بنیان خانواده‌ها در جوامع مسلمان متزلزل شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۷۷۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در حال حاضر مسئله اعتیاد به یک معظل اجتماعی تبدیل شده است و چنین نامگذاری‌هایی موجب می‌شود حساسیت و توجهات به موضوع اعتیاد بیشتر شود.
وی اظهار کرد: هرکس اهل دیانت و تقوی باشد و در این ماه بتواند 17 ساعت خود را کنترل کند می‌تواند در موارد دیگر نیز خود را حفظ و کنترل کند.
وی افزود: روزه از نظر معنوی دارای نتیجه‌ای به نام تقوی است که قدرت و اراده‌ای در انسان بوجود می‌آورد که فرد می‌تواند در مقابل هر معصیت و منکری ایستادگی و مبارزه کند.
حسینی‌شاهرودی افزود: ضعف تقوی سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود و کسانی که به سمت اعتیاد می‌روند در اثر ضعف تقوی است و همه کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند کمبود تقوی دارند.
وی ادامه داد: ماه رمضان بهترین کمپ ترک اعتیاد است کسانی که یک ماه تقوی داشته باشند و از منکرات دوری کنند م‌ توانند از بسیاری از معاصی و لغزش‌های دیگر دوردور شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اعتیاد عوارض و اثرات زیانباری بر سلامتی دارد و باید عوامل گرایش به سمت مواد مخدر را بصورت ریشه‌ای شناسایی کرد.
وی یادآورشد: نقش خانواده‌ها در ایجاد محیطی شاد و کانونی گرم برای فرزندان در جلوگیری از گرایش فرزندان به مواد مخدر نقشی مهم و کارکردی است.
حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دشمنان از هر فرصت و وسیله‌ای برای ضربه‌زدن به جوامع مسلمان استفاده می‌کنند، افزود: دشمنان از هر وسیله‌ای برای ایجاد دردسر و مشکل برای مسلمانان استفاده می‌کنند حضور آمریکا در افغانستا موجب توسعه کشت مواد مخدر و به تبع آن افزایش آمار مبتلایان به اعتیاد در کشورهای اسلامی شد.
وی افزود: عوامل متعددی در گرایش جوانان به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی وجود دارد که تلاش در راستای حذف این عوامل گامی موثر در پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نقش دشمن در افزایش اعتیاد و ورود مواد مخدر به کشور را باید جدی بگیریم که پشت باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر دست سیاستمداران غربی پنهان است.
وی افزود: از هم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها از نتایج مصرف مواد مخدر است که دشمنان بیشترین سرمایه‌گذاری را روی این موضوع انجام می‌دهند که بنیان خانواده‌ها در جوامع مسلمان متزلزل شود.
حسینی‌شاهرودی به راهکارهای عمده در پیشگیری از بازگشت مجدد معتادین بهبود یافته به سمت مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ساماندهی اشتغال و تشویق معتادان بهبود یافته به تشکیل خانواده از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از اعتیاد مجدد بهبود یافتگان محسوب می‌شود.
وی افزود: اگر بخواهیم هر مشکلی را بصورت ریشه‌ای حل کنیم باید مردم به صحنه بیایند حساس کردن مردم نسبت به مسئله خانمان‌سوز اعتیاد در حل این معضل بسیار موثر است.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان برای مجرمین باید هم هزینه مالی و هم هزینه جسمی ایجاد که با ایجاد فشارهای مالی و جسمی بر معتادین انگیزه برای ترک مواد مخدر در آنها ایجاد شود.
وی ادامه داد: سیگار و استفاده از قلیان مقدمه اعتیاد است وجود تفریحات سالم برای شادی مردم و خانواده‌ها با هدف جلوگیری از گرایش به سمت استفاده از قلیان و سیگار بسیار موثر است.
حسینی‌شاهرودی افزود: به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم این ماه فرصت ارزشمندی است که انسان ها هم برای زندگی دنیایی و هم برای زندگی اخروی از آن استفاده کنند.
ارسال نظرات