خبرهای داغ:
یاسر متانت
حجت الاسلام مهران مردانی در مصاحبه ای از ماهیت فاسد رژیم صهیونیستی پرده بر می دارد
کد خبر: ۸۷۰۳۸۲۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

همزمان با شروع پدیده انتفاضه سوم مردم فلسطین و معکوس شدن معادلات رژیم صهیونیستی به نوعی در مقابل انفعال حکام خودکامه و سرسپرده عرب، رویکرد جدید و سبک مبارزاتی نوینی روی کار آمد. و پس از جنگ های 33 روزه و 51 روزه مردم غزه با این رژیم، وحشت جدیدی در دل صهیونیست ها انداخت. امروز پدیده انتفاضه سوم که نسل سوم و چهارم فلسطین یعنی جوانان این سرزمین عهده دار آن شده اند تفاوت های بسیاری در روش های مبارزه با مدل های سنتی قبل داشته است.

امروز مسیر مبارزه برای مردم فلسطین بسیار شفاف و روشن است و امید است گام های نهایی برای برچیده شدن صهیونیست جنایتکار برداشته شود.

روز قدس بهانه ی بسیار خوبی است برای بررسی پرونده اشغال این سرزمین مقدس و به این بهانه در مصاحبه ای به سراغ حجت الاسلام والمسلمین مهران مردانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه گلپایگان و کارشناس مسائل سیاسی رفتیم و جواب برخی سوالات را در مبحث انتفاضه و فلسطین از زبان ایشان جویا شدیم.

بسیج: به عنوان اولین سوال نظر خود را خصوص جایگاه روز قدس و مسئله فلسطین در دنیای اسلام بیان کنید؟

مردانی: براساس فرموده مقام معظم رهبری مسئله فلسطین همچنان مسئله اول دنیای اسلام است. امروز هنوز شاهدیم که رزیم صهیونیستی ظلم و ستم خود را بر مردم فلسطین ادامه می دهد و مجامع بین المللی با مسامحه در پی آن هستند که مسئله ی فلسطین را از اذهان مردم جهان دور کنند. به عنوان مثال پدیده شوم داعش و بوکوحرام سرپوش جدیدی برای به حاشیه راندن جنایات صهیونیست در فلسطین است. مسئله اصلی که امروز باید به آن توجه شود مقابله با یهودی سازی قدس شریف است. در روز قدس باید این شعار در میان روزه داران مسلمان جهان طنین انداز شود. مسلمانان باید وظیفه خود بدانند که در مقابل این حادثه تلخ که سال ها است دل هر انسان آزاده ای را در سراسر جهان به درد می آورد بایستند.

بسیج: با توجه به حربه دشمن در راستای ایجاد اختلاف میان اهل تشیع و اهل تسنع و برهم زدن اتحاد و امنیت امت اسلام، لزوم شرکت در راهپیمایی روز قدس را بیان کنید.

مردانی: وظیفه امروز مسلمانان جهان این است که با حضورشان در روز قدس ،همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام نموده و یک صدا و یک پارچه از هویت واقعی قدس و فلسطین عزیز حمایت کنند.

امروز فلسطینی ها به فرموده مقام معظم رهبری قوی تر، مصمم تر، با عزمی جزم تر و توانایی بیشتر ایستادگی می کنند و اگر بقیه امت اسلامی هم به یاریشان بشتابند می توان بساط این رژیم جعلی، ددمنش، غاصب، هتاک، بی شرم و کودک کش را از صحنه جغرافیا محو کرد و شرشان را از مردم مظلوم فلسطین و تمام امت اسلام کوتاه نمود.

بسیج: برای ایجاد اتحاد و برچیدن تفرقه که ساخته دست دشمنان امت اسلامی است چه اقدامی باید انجام داد؟

مردانی: بدون شک اگر امت اسلام با یکدیگر متحد شوند و اختلافات ساخته دست دشمنان اسلام را از میان خود بردارند و تمام توان خود را در یک سمت و سوی واحد یعنی در جهت پیاده سازی سیره و منش نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار متمرکز کنند و ثمره آن یک جبهه عظیم و یکپارچه باشد آن وقت می توان در مقابل کفر و استکبار مخصوصا آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیستی ایستاد.

براساس فرموده مقام معظم رهبری، جامعه اسلامی و ملت مسلمان با وجود گستره فراوان جغرافیایی و معنوی، اگر در مسائل جهانی یکپارچه شوند مخصوصا در مسایلی مثل قدس و فلسطین قطعا پیروزی از آن ملت اسلام خواهد بود و گرچه این دودستگی ها و اختلافات در دنیای اسلام فعلا مانع از این یکپارچگی است.

بسیج: با توجه به حمایت ایران از محور مقاومت به عنوان استراتژی جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون چه توصیه ای برای مسلمانان سایر کشورها دارید؟

مردانی: توصیه ما به ملت های اسلامی این است که از ملت مقاوم، سرافراز و ایثارگر ایران و سنت حسنه ای که امام راحل درخصوص روز قدس بنا نهادند به عنوان یک موضوع مهم و مساله حیاتی برای تمام جهان اسلام درس بگیرند. در واقع امت اسلامی در تمامی حالات با تهدید دشمنان و مستکبرین مواجه است و لزوم مقابله با این زورگویی و سلطه طلبی، یکپارچگی و استقامت است.

بسیج: رویکرد سایر ملت ها درخصوص مسئله فلسطین را چگونه ارزیابی می کنید؟

مردانی: درخصوص مساله فلسطین برخی دولتهای اسلامی کوتاهی می کنند، که این خود، نیاز به یک جریان شناسی مفصل دارد. گرچه امروز شاهدیم که این دولت ها درعرصه بین المللی ضرر این مسامحه را متحمل می شوند و در آینده نیز اگر این گونه برخوردهای دوگانه و بی تفاوتی ها نسبت به مساله فلسطین و مسائل مشابه آن تکرار شود، ضربات بیشتری خواهند خورد.

بسیج: درپایان درخصوص ماهیت رژیم غاصب صهیونیستی اگر نکته ناگفته ای هست بفرمایید.

مردانی: اقداماتی که در گذشته و حال رژیم غاصب صهیونیستی برای نیل به اهداف نامشروع خود که پیاده سازی عملی پروتکل های دانشوران صهیون است،انجام می دهند، دل هر بیننده ای را به درد می آورد. استفاده از سلاح های مخرب، بمب های آتش زا و فسفری ، پرتاب موشک، تخریب خانه های مردم بی دفاع، ویرانی مزارع کشاورزی، کشتار کودکان مظلوم و درکنار همه این ها سکوت رسانه ای غرب برای بی خبر گذاشتن دنیا از این همه جنایت گوشه ای از جنایات این رژیم منحوس است و گاها این اخبار با سانسور فراوان و فیلترهای رسانه ای منعکس می شوند.

مردم بایستی در روز جهانی قدس با فریاد های خود، ماهیت این رژیم غاصب و کودک کش را به دنیا معرفی کنند.

وعده ما راهپیمایی رو جهانی قدس با مشت های گره کرده و فریادهای ضد استکباری مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل.


ارسال نظرات
پر بیننده ها