خبرهای داغ:
رییس مجلس شورای اسلامی با هشدار به غربی‌ها گفت: اگر غربی‌ها بخواهند موضوع هسته‌ای را به گونه‌ای دیگر مطرح کنند، توافق به هم خواهد خورد.
کد خبر: ۸۷۰۳۸۴۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی عصر امروز (پنجشنبه) 10 تیرماه در یادمان شهیدان عباسعلی و علی ناطق نوری که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) لواسان برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های خانواده ناطق نوری این است که بیت شهید هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیوت شهادت و شرف افرادی که به مقام شهادت هم نرسیدند، افراد موثر و فداکار در انقلاب بودند و همه‌ ما قدردان خانواده ناطق‌نوری هستیم. در مسیر انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری صبور و پرتحمل هستند. ایشان از سابقون انقلاب اسلامی بوده و پس از پیروزی انقلاب در همه‌ بخش‌های نظام نقش موثر و چشمگیری داشتند.

وی ادامه داد: عباسعلی ناطق نوری از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از یاران انقلاب بود و بعد از انقلاب در مجلس از یاران شهید بهشتی و مجلس و فرد موثری در مجلس بود. همچنین شهید علی ناطق نوری نیز همین وضعیت را داشتند. ما قدردان ناطق نوری هستیم؛ چه در کارهای اجرایی، چه در مجلس و چه در دولت با خوش‌فکری فردی فعال و انقلابی بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شهید بهشتی در ایجاد و تثبیت انقلاب اسلامی گفت: یکی از افرادی که جایش در انقلاب همچنان خالی است، شهید بهشتی است. همچنین جای حزب جمهوری اسلامی نیز در نظام سیاسی کشور همچنان خالی است. هم شهید بهشتی و هم حزب جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب نقش یگانه‌ای داشتند. برخی افراد نادان داخل انقلاب که عقلشان نمی‌رسید به شهید بهشتی جسارت می‌کردند ولی ایشان با صبوری از این شرایط عبور کردند و نقش ایشان در تثبیت انقلاب اسلامی و تصویب قانون اساسی و مخصوصاً در رفع غائله بنی‌صدر نقش یکه و مهمی بود.

وی با اشاره به شخصیت تشکیلاتی آیت‌الله شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی در رأس حزب جمهوری اسلامی آرای مردم را سامان داد. در دوره‌ کوتاه مسئولیت ایشان در این حزب موجی از تربیت نیروی انسانی از نظر کار تشکیلاتی در کشور به وجود آمد که این مهم نتیجه‌ یک اقدام انقلابی بود.

*از نقایص امروز کشور فقدان احزاب فراگیر و ساختارمند است

رئیس مجلس با ابراز تأسف از منحل شدن حزب جمهوری اسلامی گفت: یکی از نقایص امروز کشور فقدان احزاب فراگیر و ساختارمند است؛ هرچند بعد از سال‌های طولانی پس از فقدان حزب جمهوری اسلامی این فقدان باید رفع شود. امروز نیازمند تشکیلات در جامعه هستیم تا جوانان و مردم با سازماندهی دقیق در امور کشور فعال شوند. البته احزاب و عناوین زیاد است ولی احزابی که تربیت کادر کنند و افراد مستعد را سازمان دهند، بسیار کم داریم.

لاریجانی در پیشنهادی خواستار استفاده از افراد موثر حزب جمهوری اسلامی در مراسماتی نظیر مراسم امشب شد و تأکید کرد: در کشور باید تشکیلات مدنی و سیاسی سازماندهی شود.

وی با تبیین شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور گفت: از درون همه‌ حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی 38 سال گذشته یک خط استقامت قابل ردیابی است که همین خط موجب پایداری انقلاب اسلامی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقطع اول انقلاب برخی جوجه‌گروهک‌ها دست به ترور زدند اما شرایط امنیتی کنونی ایران بسیار پایدار و مستحکم است. شرایط امروز جمهوری اسلامی با 30 سال قبل تفاوت زیادی کرده است. شرایط بین‌المللی و بحران‌های منطقه نیز تغییر کرده است. پس اگر با مشی افراد انقلابی به این صحنه نگریسته شود، باید ارزیابی درستی برای اداره‌ کشور داشته باشیم.

*تلاش غربی ها برای ایجاد مشکل در رفع تحریم‌ها

لاریجانی با اشاره به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و غرب و تأثیر آن بر شرایط جدید ایران و منطقه گفت: پس از توافق هسته‌ای شرایط جدیدی برای ایران به وجود آمد اما باید پرسید آیا پس از توافق هسته‌ای کشورهای مبارزه‌گر و کشورهای غربی با ایران رفتار مسالمت‌آمیزی دارند یا صرفاً روش‌ها یا موضوعات درگیری‌شان را تغییر داده‌اند.

وی تاکید کرد: بعید می‌دانم علامتی در غربی‌ها نسبت به ایران در رفتارشان به وجود آمده باشد. شاید از نظر تاکتیکی تغییر رفتار داشته باشد اما از نظر پذیرش جایگاه منطقه‌ای ایران از سر سازش با ایران درنمی‌آیند. آنان به دنبال رقم زدن موضوع هسته‌ای نیستند اما چانه‌زنی می‌کنند و تلاش دارند در مسئله رفع تحریم‌ها مشکل به وجود آورند. حفظ فشارهای اقتصادی بر جمهوری اسلامی به بهانه‌ مبارزه با تروریسم و باز کردن تحریم‌های جدید یکی از شگردهای آنهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکا و متحدان غربی‌اش هشدار داد از قبل هم گفته‌ایم که مسئله هسته‌ای را زمانی حل می‌کنیم که غربی‌ها مسئله تحریم‌ها را کنار بگذارند در غیر این صورت ماجرای هسته‌ای را کنار می‌گذاریم.

 

*برای فشار بر ایران نام حزب‌الله را در لیست تروریست‌ها قرار داده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله گفت: فشار بر حزب‌الله امری عادی‌ نیست. آنان احمق نیستند که نفهمند حزب‌الله جریان ضدتروریسم است اما به دلیل فشار به جمهوری اسلامی نام حزب‌الله را در لیست تروریست‌ها قرار داده‌اند. کشورهای منطقه نیز با وجودی که رفتارهای اولیه و بدوی دارند ولی با آمریکا رابطه‌ مرید و مرادی دارند و برای ایران پرونده‌سازی می‌کنند.

 

*دفاع ایران از مردم فلسطین وظیفه دینی و انسانی است

لاریجانی با بیان اینکه دیگر هدف غرب، کاهش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، گفت: مسئله ایجاد کردن در سوریه، عراق، لبنان و افغانستان برای ایجاد مسئله برای ایران است. در ادبیات سیاسی غرب ایجاد رقیب برای ایران قابل فهم است. در حالی که ایران سیاست روشنی داشته و دارد. جمهوری اسلامی در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دچار رقابت‌های کودکانه و سبک‌سرانه نمی‌شود. دفاع ایران از مردم فلسطین وظیفه دینی و انسانی است و ما به حمایت‌هایمان از جریان‌های مبارز منطقه بر اساس وظیفه ادامه می‌دهیم.

وی با منافقانه دانستن رفتار غربی‌ها در روابط ایران و سعودی گفت: غربی‌ها در ظاهر مویه می‌کنند که چرا بین ایران و سعودی اختلاف است اما در خفا کشورهای منطقه را علیه ایران تحریک می‌کنند که به شما سلاح می‌دهیم تا هم پول آنها را بگیرند و هم آنها را علیه ایران تحریک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تحلیل دلایل شکل‌گیری گروه‌های تروریستی مذهبی در منطقه گفت: جریان‌های تروریستی ایجاد شده در منطقه به اسم اسلام به جان مسلمانان افتاده‌اند. آنان با شگردهای جدید علمدار اسلام شده‌اند. مبارزه در چنین شرایطی بسیار سخت‌تر از 30 سال گذشته است. جریان‌های تروریستی از مشکلات اجتماعی و عقده‌های ناشی از تحقیرهای غرب زاییده شده‌اند. در برخی نظرسنجی‌های غربی‌ها بغض کشورهای عربی نسبت به رفتار غربی‌ها همچنان وجود دارد و لذا بستر تداوم بحران‌های تروریستی حالاحالاها ادامه دارد.

 

*قدرت اقتصادی درونی موجب حل شدن مشکلات امنیتی می‌شود

لاریجانی با تبیین شرایط فرهنگی و اجتماعی داخلی گفت: مأموریت انقلاب ما هم تأسیس و تثبیت جمهوری اسلامی بود و هم تداوم و تکامل آن است. عشق به شهادت در نسل جوان، زنده بودن انقلاب را نشان می‌دهد. مجموعه شرایط کشور نشان می‌دهد مشکلات اقتصادی باید حل شود. قدرت اقتصادی درونی موجب حل شدن مشکلات امنیتی هم می‌شود و با بنیه اقتصادی ضعیف نمی‌توان شگردهای غرب در منطقه را شناسایی و حل کرد. باید برای خیل بیکاران و رونق اقتصادی کار کرد. تقویت اقتصاد مقاومتی، فهم رهبری برای حل همه مشکلات کشور و تقویت جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

*امروز نیازمند فداکاری و روحیه مجاهدت در حوزه اقتصادی هستیم

وی با تأکید بر اینکه نیازمند فداکاری و روحیه مجاهدت در حوزه اقتصادی هستیم، گفت: راه شهدا امروز حفظ عزت ملت در قالب شکوفایی اقتصادی است. امیدوارم با توصیه‌های مقام معظم رهبری و همکاری قوای سه‌گانه و همت جوانان کشورمان شاهد شکوفایی و آبادانی اقتصادی باشیم. امروز نیازمند فداکاری و روحیه مجاهدت در حوزه اقتصادی هستیم.

رئیس مجلس با تأکید بر این که سرمایه‌گذاری در صنعت و کشاورزی باید مورد تکریم قرار گیرد، گفت: نجات کشور به کارآفرینی جوانان وابسته است. حمایت دولت و بانک‌ها از کارآفرینان ضروری است.

وی با اشاره به عملکرد نامناسب دولت‌های نهم و دهم در حوزه اقتصادی گفت: در دولت قبل بانک‌ها بر اساس دستور دولت وقت همه‌ ضوابط را کنار گذاشتند و آشفتگی اقتصادی به وجود آوردند اما بانک‌ها در این دولت باید شرایط گذشته را در چارچوب قانون‌مداری این دولت اصلاح کنند.

 

*مجلس در برنامه ششم شرایط را به نفع تولیدکنندگان تغییر خواهد داد

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم شرایط را به نفع تولیدکنندگان تغییر خواهد داد.

 

*همه هوش و حواس دولت، مجلس و قوه‌ قضاییه باید به سمت تولید تغییر یابد

وی تاکید کرد: همه هوش و حواس دولت، مجلس و قوه‌ قضاییه باید به سمت تولید تغییر یابد. فشار به تولیدکننده و دریافت مالیات بیشتر از آنان انقلابی‌گری نیست. کارخانه‌دار بیمار نیست که کارخانه خود را تعطیل کند. دولت و بانک‌ها باید به تولید مجال نفس‌کشیدن بدهند در فضای راکد نمی‌توان مالیات گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها