بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که برخی دست‌های پشت‌پرده از جمله یکی از نمایندگان مجلس تلاش‌های فراوانی را برای بقای صفدر حسینی رئیس کنونی صندوق توسعه ملی در سمتش انجام ‌می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۰۳۸۴۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، با وجود تغییر و عزل برخی مدیران بانکی کشور به‌دلیل دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی، برخی لابی‌ها و فشارها از سوی برخی نهادها و دستگاه‌ها و افراد برای بقای این مدیران شکل گرفته است.

 اخیراً یکی از اعضای ذی‌نفوذ کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد را تهدید کرده چنانچه صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی از سمتش عزل شود وزیر را در مجلس استیضاح خواهد کرد.

 صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از جمله افرادی است که در ماجرای افشای فیش‌های حقوقی نجومی طبق اسناد و مدارک موجود مشخص شد از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است، به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است.

 وی همچنین وام کلان 300 میلیونی با سود 4 درصد از محل بیت‌المال دریافت کرده بود.

 

صفدر حسینی از اعضای فعال حزب منحله مشارکت بود که در دولت حجت‌الاسلام روحانی ریاست صندوق توسعه ملی را به‌عهده گرفته است. وی پدر سیده فاطمه حسینی عضو لیست امید در تهران و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی است. از نکات جالب افشای فیش حقوقی نجومی صفدر حسینی آنجاست که بخشی از مبلغ 57 میلیون و 400 هزار تومانی به‌عنوان "حق اوقات فراغت فرزندان" به وی پرداخت می‌شده است.

 

طی چند هفته اخیر بارها خبرنگاران تلاش کرده‌اند با فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی و نماینده اصلاح‌طلب فعلی مجلس گفت‌وگو کرده و درباره چگونگی هزینه‌کرد این میزان حق اوقات فراغت که قاعدتاً باید برای وی هزینه می‌شده است، سؤال کنند، با این حال فاطمه حسینی تا این لحظه از گفت‌وگو درباره این مسئله به‌طور جد خودداری کرده است.


ارسال نظرات