جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا گفت: حضور مردم در راهپیمایی رو ز قدس، دلگرمی برای مظلومان جهان است
کد خبر: ۸۷۰۳۸۸۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، سرگرد سیدجلیل قاسمی، جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا صبح امروز(11تیر) در مراسم راهپیمایی روز قدس در منطقه ضیابر اظهار کرد: امام خمینی(ره) در رمضان سال 1358 آخرین جمعه این ماه مبارک را به نام روز حیات اسلام، روز قدس نامگذاری کردند.

وی افزود: اسرائیل غاصب، این کشور نامشروع با عده قلیلی وارد سرزمین فلسطین شدند و ابتدا 5 درصد از خاک این سرزمین را با حمایت کشور انگلیس خریداری کردند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال 1948 ، 68درصد از زمین فلسطین توسط سازمان ملل در روز بشر در اختیار اسرائیل غاصب قرار داده شد، گفت:هدف از تشکیل این دولت نامشروع این است که جلوی اتحاد دنیای اسلام و گسترش اسلام را بگیرد.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس استراتژی اسرائیل را نابود خواهد کرد

سرگرد قاسمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نقشه‌های شوم اسرائیل و دشمنان اسلام را به خوبی درک کرده بودند، تصریح کرد: حضور ملت در راهپیمایی روز قدس، استراتژی بزرگ اسرائیل را که فلسطین باید به دست فراموشی سپرده شود را نابود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی امروز فقط متعلق به یک منطقه نیست، خاطرنشان کرد: ابعاد روز جهانی روز قدس بزرگ است و علاوه بر اینکه در 850 نقطه از این کشور برای احیای اسلام عزیر در تمام جهان اسلام به میدان‌ها و خیابان‌ها می‌آیند، در 80 کشور دنیا و در کشورهای اروپایی این راهپیمایی شکل می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه روز قدس متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به همه جهان است، اظهار کرد: روز قدس فقط اختصاص به قدس هم ندارد بلکه اختصاص به همه اسلام دارد.

سرگرد قاسمی با بیان اینکه به فرموده امام راحل، روز قدس روز حیات اسلام است، افزود: صحنه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، صحنه برائت از غاصبان و ظالمان و صحنه دفاع از مظلومان است.

وی، اهمیت روز قدس را بسیار ویژه دانست وگفت: در طول 68 سال اشغال فلسطین، هیچ برنامه‌ای مانند روز قدس تا کنون نتوانسته اینگونه بر روی اسرائیل تاثیر بگذارد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه راهپیمایی مردم در روز قدس سبب شده که اسرائیل در حوزه تصرف سرزمینی متوقف بماند، تصریح کرد: از تاثیرات روز قدس این است که امام راحل همه نگاه‌ها را مشترکا به سوی دشمن مشترک جلب کردند.

سرگرد قاسمی خاطرنشان کرد: اگر آن روز انگلیس ازاسرائیل حمایت کرد تا پرونده اسلام را در هم بپیچد و امروز هم آمریکا، اسرائیل را در پر و بال خود نگهداری می‌کند، می‌دانند که دیگر ماندنی نیستند و نابودیشان نزدیک است.

حضور مردم در راهپیمایی رو ز قدس، دلگرمی برای مظلومان جهان است

وی با بیان اینکه حضور همه مردم با زبان روزه در راهپیمایی روزه قدس، دلگرمی برای مظلومان فلسطین و جهان است، اظهار کرد: اگر چه خیلی‌ها در جهان اسلام در تلاشند که روز قدس را به فراموشی ببرند، اما این ابتکار امام راحل همه معادلات را بر هم زد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه روز قدس از رزمندگان حزب‌الله پشتیبانی کرد، افزود: امروز نیروهای حزب‌الله در لبنان و فلسطین دمار اسرائیل را گرفته‌اند.

سرگرد قاسمی با بیان اینکه نبرد 8 روزه، 21 روزه، 33روزه و 58 روزه هیچ‌وقت از ذهن اسرائیل نخواهد رفت، گفت: در سال 59، سی و دو کشور پشت به پشت هم جمع شدند و با حمایت از ظالمان به ایران اسلامی حمله کردند اما شهدای عزیز کشورمان از مرز وبوم دفاع کردند تا ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتد.

وی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری مسئله فلسطین را مسئله اصلی اسلام دانستند و تصریح کرد: امروز اسرائیل صلح جهانی را مطرح می‌کند، اما این چه صلحیست که در آن کشور بمانند و خانه و سرزمین مردم مظلوم فلسطین را اشغال کنند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه پیام روز قدس، محکوم کردن این ظلم است، خاطرنشان کرد: تهدید، تخریب و توهین به قبله اول مسلمانان مورد پذیرش و قبول مسلمانان جهان اسلام نیست.

سرگرد قاسمی با بیان اینکه مقابله با اسرائیل جزء مصالح آزاد همه کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: امروز اسرائیلیان و حامیانشان بدانند، اگر مرز دفاعی ما در سوریه قرار گرفته است برای دفاع از اسلام اگر نیاز باشد همین ملت مرز دفاعی را در فلسطین تشکیل خواهد داد.

وی افزود: اسرائیلی‌ها آرزوی زیادی دارند و برای آن هم طرح‌های زیادی را در فضای مجازی و فرهنگی طراحی کردند، اما بدانند این آرزو را به گور خواهند برد و این را جوانان در لیالی قدر و شب‌های محرم به خوبی نشان داده‌اند که همه نقشه‌های را نقش بر آب خواهند کرد.

ارسال نظرات