بیانیه مجمع بسیج رشت بمناسبت روز ملی عفاف و حجاب منتشر شد؛
مجمع بسیج شهرستان رشت در بیانیه روز ملی عفاف و حجاب آورده است: مسألۀ حجاب امروزه به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی و از عوامل اصلی استحکام بنیان خانواده در جامعه اسلامی مطرح می باشد.
کد خبر: ۸۷۰۳۸۸۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

بسم الله الرحمن الرحیم

  « یا اَیَّهَا النَّبی قُل لِاَزواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِالمُؤمِنینَ یُدنینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلابیبِهِنَّ ذلِکَ أَدنی أَن یُعرَفنِ فَلا یُؤذینَ وَ کانَ اللهُ غَفُوراً رَحیماً »                              (سورۀ مبارکۀ احزاب.آیۀ شریفۀ۵۹)

  ای پیامبر به همسران و دخترانت و زن های مؤمن بگو چادرهای خود را بر خویش بیافکنند.این کار نزدیکتر است به اینکه ( به حجاب و عفاف و دینداری و معرفت و شعور الهی و….) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار(فاجران) قرار نگیرند.خداوند همواره آمرزنده و مهربان است.

  با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با درود به آزاد مردان و شیر زنان شهیدی که در راه دفاع از شرافت و ناموس ملت عزیز ایران و تحقق فرامین الهی و آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.

  مسألۀ حجاب امروزه به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی و از عوامل اصلی استحکام بنیان خانواده در جامعه اسلامی مطرح می باشد.بی شک عدم آشنایی با فلسفۀ حجاب در جوامع انسانی و به کار نگرفتن آن در ضوابط اجتماعی به تدریج افراد و حکومت ها را به انحطاط سوق می دهد.یقینا در جامعه ای که حیا از بین برود ایمان نیز از بین خواهد رفت و عزت و کرامت آن جامعه پایمال می شود و آن جامعه به جمعی حقیر و ذلت پذیر مبدل خواهد شد که به راحتی می تواند سلطه پذیر باشد.

  بی شک بی حجابی ها و بدحجابی هایی که امروزه در استان شهید پرورمان و به ویژه شهر رشت داریم ریشه در غفلت و کم کاری و بی تفاوتی برخی از مسؤولین فرهنگی استانمان در جذب و ارشاد این قشر متزلزل جامعه دارد. در استانی که هشت هزار شهید تقدیم آستان کبریایی خداوند متعال و این خاک مقدس کرده و نام روحانی انقلابی و مبارز همچون میرزا کوچک جنگلی و عارف کم نظیر همچون آیت الله العظمی بهجت بر تارک آن می درخشد، قطعا وجود فعالیت ها و اقدامات انقلابی در راستای اعتلای فرهنگ حجاب و امر به معروف لسانی با رعایت شرایطی که این واجب فراموش شده را تأثیر گذار می کند می تواند بیدار کنندۀ وجدان های به خواب رفته در تهاجم فرهنگی دشمن علیه مقدسات ما باشد.

  ما به نمایندگی از بسیجیان عزیز استان گیلان با حمایت قاطع خود از ترویج فرهنگ حجاب، و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بخصوص در زمینۀ حجاب ، آمادگی کامل خود را برای هر گونه اقدام علیه ظواهر بی بندوباری که چهرۀ زن با شخصیت اسلامی را خدشه دار کند اعلام می داریم و ضمن تشکر از تلاشهای تمامی مسؤولان محترم استان، مصرانه می خواهیم که طبق موازین شرع و احکام الهی و با توجه به فرامین و دغدغه های مقام عظمای ولایت در خصوص ولنگاری فرهنگی، به مطالبات ما در محور ترویج حجاب و عفاف و آسیب شناسی علل بی حجابی و بد حجابی به شرح زیر در استان عزیزمان تلاش نمایند.

  • از آموزش و پرورش و متولیان امر تعلیم و تربیت می خواهیم آیین نامه های انضباطی پوشش مناسب دانش آموزان در مدارس دولتی و غیر دولتی و دانشجویان در دانشگاه ها را تقویت و اجرا نمایند.
  • از مدیران ادارات و مؤسسات و نهادها می خواهیم از افراد مقتدر و دلسوز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده نموده و نظارت جدی بر کار آنها داشته باشند.
  • از مسؤولان صدا و سیما می خواهیم در راستای این حرکت جهادی در سریال ها، فیلم ها و برنامه های مختلف خود حجاب اسلامی را الگو قرار داده و در زیبا جلوه دادن حجاب تلاش بیشتری نموده و خانواده ها را با بحران های بی حجابی بیشتر آشنا کنند.
  • از نیروی انتظامی و متولیان امر گردشگری می خواهیم که با نمایش تصاویر و جملات زیبا در زمینۀ عفاف و حجاب و استفاده از جوانان با پوشش مناسب ،جهت تذکر لسانی به مسافرانی که حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند در ترویج این امر مهم کوشا باشند.
  • از رئیس محترم اصناف و مدیر کل صنعت معدن و تجارت می خواهیم جهت ایجاد فروشگاه های مخصوص عرضه و فروش لباسهای مناسب با شئونات اسلامی جوانان اقدام نمایند.
  • از مسؤولین وزارت ورزش و جوانان می خواهیم در جهت برنامه ریزی مناسب برای پرکردن اوقات فراغت، از طریق ورزش و تفریحات سالم و متناسب با شئونات اسلامی جوانان اقدام نمایند.
  • از مطبوعات، رسانه ها و انجمن اولیا و مربیان مدارس می خواهیم که پیامدهای منفی بی حجابی و بد حجابی را برای جوانان و والدین آنها تبیین نمایند.
  • از متصدیان تربیت و آموزش می خواهیم جامعه و خصوصا نوجوانان و جوانان را که با توجه به ابزارهای نوین ارتباطی از هوشمندی بالایی برخوردارند، در مقابل چگونگی عبور از بین انبوه پیام ها و تصاویر رسانه ای ایمنی ببخشند.
  • از سازمان های ذی ربط می خواهیم در جهت پرکردن سنگرهای فرهنگی خصوصا مساجد به وسیلۀ برگزاری برنامه های جذاب و اثر گذار فرهنگی همت بیشتری بگمارند.

در پایان امیدواریم که مردم و مسؤولین استان عزیزمان گیلان، با غیرت و خلوص بیشتر در جهت اعتلا و سربلندی استان در همۀ ابعاد علی الخصوص فرهنگی و به ویژه حجاب، تلاش نموده و قلب مبارک نایب امام زمان(ع) را شاد و زمینۀ ظهور منجی عالم بشریت عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم نمایند.

                                                          ان حزب الله هم الغالبون

                                                                   مجمع بسیج شهرستان رشت

ارسال نظرات