امام جمعه بروجرد

مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام و مسلمانان است

امام جمعه بروجرد گفت: مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام و مسلمانان است و این مسئله همچنان در دستور کار مسلمانان قرار دارد و با توجه به همه جنایتها از سوی رژیم صهیونیستی اما صدایی از سوی سازمانها و مجامع به اصلاح حقوق بشر دنیا صدایی بلند نمی شود.
کد خبر: ۸۷۰۳۹۹۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام "حسن ترابی" در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام و مسلمانان است و هیچ حادثه ای در دنیای اسلام نمی تواند این مسئله را از دستور کار مسلمانان و آزاد جویی خواهان جهان خارج نماید.
وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) مسئله فلسطین را در سرلوحه کار انقلاب و نظام اسلامی قرار دادند و امروز هم این دستور کار همچنان مسئله درجه اول انقلاب اسلامی در ایران ، منطقه و جهان است.
به گفته وی امام(ره)  بارها و بارها در جملات کوتاه اما پر محتوای خود می فرمودند که فلسطین پاره تن اسلام است و آرزو می کردند روزی مسلمانان در قدس نماز بخوانند.
امام جمعه بروجرد اظهار داشت: حامیان رژیم غاصب صهیونیستی مدعی بودند که مسئله فلسطین یک مسئله عربی است و به جهان عرب مربوط است و دیگران نباید در آن دخالت نمایند اما مرور زمان ثابت کرد که آنها دروغ گفته اند و واقعا خواستار حمل مسئله فلسطین و احقاق حق پایمال شده ملت فلسطین نبودند بلکه سعی می کردند بر این جنایت عظیم سرپوش بگذارند و مسئله را به نفع صهیونیست ها برسانند.
وی بیان کرد: امسال در حالی روز جهانی قدس برگزار شد که حامیان آنها در منطقه و فرامنطقه نقاب تزویر از چهره خود برداشتند و با صهونیستها روابط برقرار کردند که نیروهای دلیر ، شجاع و قدرتمند مقاومت اسلامی در منطقه که پوزه دشمنان اسلام را به خاک مالیدند را تروریست معرفی کردند و همچنین حزب اله لبنان را نیز تروریست معرفی کردند و خواستار شدت عمل علیه پرچمداران مبارزات ضد صهیونیستی شدند.
به گفته وی  رژیم جعلی صهیونیستی با پدیداری جریان تکفیری و وهابیت خود را در حاشیه امن قرار داده است و روز به روز به جنایات خود علیه مردم مظلوم و بی دفاع و بی پناه فلسطین ادامه می دهند و روز به روز هجوم خود را به قدس شریف نخستین قبله مسلیمانان بیشتر می کنند و ساخت شهرک های صهیونیست نشین را ادامه می دهند و محاصره غزه را تنگتر می کنند و در خیابانهای باریکه غزه و کرانه باختری و رود اردن به راحتی مردم فلسطین را به گلوله می بندند و زندان های صیهوینستی مملو از نوجوانان مبارز فلسطینی است و هر روز شکنجه می شوند و از سوی سازمانها و مجامع به اصلاح حقوق بشر دنیا صدایی بلند نمی شود.
خطیب جمعه بروجرد اظهار داشت: امسال روز جهانی قدس را در حالی برگزار کردیم که پیکره جهان اسلام پر از زخم تکفیر است و گروه های تروریستی تکفیری همانند داعش در عراق، سوریه، یمن ، افغانستان و پاکستان و لبنان خون مسلمانان را در نهایت غربت و مظلومیت به زمین می ریزند.
وی بیان کرد: گروه های تکفیری تروریستی مامویت دارند تا رژیم اشغالگر قدس را که بر اثر ضربات جریان مقاومت از نفس افتاده را نفس مصنوعی بدهند اما جریان مقاومت در یمن، عراق ، سوریه و در کشورهای دیگر محکم ایستاده تا این غده سرطانی را از پیکره جهان اسلام جدا نماید.
حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: ما نباید از دشمن اصلی غافل شویم و مسئله اصلی و ضروری جهان اسلام قدس شریف است ، اما دشمن اصلی اسلام و مسلمین  امریکا و صیهونیست ها هستند و علت همه مشکلات دنیای اسلام و ان همه جنایاتی که آل سعود و آل خلیفه و داعش انجام می دهند امریکا و صهیونیست است .
به گفته وی رهبر معظم انقلاب اسلامی قبلا فرمودند که مسائلی همانند داعش مسئله اصلی امت اسلام نیست و باید ما در شعارهایمان دشمن اصلی را هدف قرار بدهیم و در شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جدیت بیشتری از گذشته را به خرج بدهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: عید بزرگ اسلامی فطر که عید امت اسلامی است در راه است و در روز عید فطر دو تکلیف شرعی بر عهده مسلمان است که یکی پرداخت زکات فطریه و دیگری برگزار پر شکوه نماز عید فطر است.
خطیب جمعه بروجرد اظهار داشت: دفتر مقام معظم رهبری  و مراجع تقلید اعلام کردند که فطریه که سه کیلو قوت قالب گندم باشد 6000 تومان است و اما زکات فطریه در بروجرد با توجه به قیمت گندم 5000 تومان است.
به گفته وی کسانی که نماز عید می خوانند باید قبل از نماز فطریه بپردازند و نماز عید فطر باید به امامت نماینده ولی فقیه یا امام جمعه  خوانده شود که نماز عید فطر در بروجرد راس  ساعت 7 صبح در خیابان صفا برگزار می شود .
ارسال نظرات
آخرین اخبار