مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان :
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) از اعلام روز جهانی قدس اتحاد مسلمانان و نجات مردم مظلوم بود.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۰۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در لرستان ، رابطه با اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: حضور مردم در این راهپیمایی باشکوه که توسط امام خمینی (ره) بنیان‌گذاری شده یک وظیفه انسانی، عقلی و شرعی است.

وی بابیان اینکه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم در فرهنگ قرآنی ما و سیره اهل‌بیت (ع) جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: یار مظلوم بودن و در مقابل ظالم ایستادن یک وظیفه انسانی، عقلی و شرعی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان عنوان کرد: با توجه به مظلومیتی که مردم فلسطین دارند به‌طور یقین این حضور پرشور مردم سبب دلگرمی آن‌ها می‌شود تا بتوانند به مبارزات خود ادامه دهند چراکه تنها تکیه‌گاه و امید مردم مظلوم این است که مسلمانان، آزادی خواهان و یاور مظلومان بیایند و در روز قدس اعلام همبستگی کنند.

وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس علاوه بر دلگرمی مردم مظلوم سبب می‌شود تا دشمنان حساب دستشان بیاید که همه این مردم پشتیبان مسلمانان مظلوم هستند.

جلیلیان گفت: امام خمینی (ره) فرمودند هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد بنابراین اگر امت اسلامی با اتحاد و انسجام در کنار هم باشند  به‌طور یقین اسرائیل عددی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه این بی‌عرضگی سران کشورهای عربی که خائن و هم‌سفره اسرائیل و آمریکا هستند، ضربه مهلکی برای جامعه اسلامی است و اگر این را نداشته باشیم به‌طور یقین اسرائیل و آمریکا در برابر دریای عظیم و متحد مسلمانان عددی نخواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان اظهار داشت: مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) از اعلام روز جهانی قدس این بود که مردم حول محور اسلام متحد باشند و مردم مظلومی که در حقشان ظلم شده نجات پیدا کنند.

وی هدف اصلی امام خمینی (ره) را از نام‌گذاری روز جهانی قدس، یاری‌رساندن به مردم مظلوم و از بین رفتن اسرائیل، دانست و افزود: اسرائیل یک غده سرطانی است و تا وقتی‌که مسلمانان باهم متحد نشوند این غده سرطانی  از بین نمی‌رود و مشکلات خواهند بود پس همه مسلمانان باید در کنار هم در مقابل ظلم بایستند.

کمک به مظلومان و دفاع از مستضعفان از راهبردهای اسلام است

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان لرستان نیز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارداشت: روز قدس جزو اعتقادات و فلسفه  اعتقادی ملت ما است.

وی کمک به مظلومان و دفاع از مستضعفان را از راهبردهای اسلام دانست و افزود: مردم مظلوم فلسطین تحت سیتره و ظلم رژیم صهیونیستی این غده سرطانی قرار گرفتند و پیام همه ما امروز در این راهپیمایی این است که به کمک مردم مظلوم فلسطین  بشتابیم تا زمانی که اسرائیل این یک غده سرطانی  محو شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان با بیان اینکه مردم استان لرستان  بسیار پر شور و با اشتیاق در این راهپیمایی شرکت کردند، عنوان کرد: همه عشق و علاقه مردم ما این است که به مردم فلسطین کمک کنند.

وی بیان کرد: این اتحاد سبب می‌شود تا فلسطین  راه جمهوری اسلامی را طی کند و به تمدن اسلامی بپیوندد و عنوان عضوی از پیکره جهان اسلام با تمام توان زیر بار ظلم جهانی نرود.

رهپیمایی روز قدس اقدام انسان دوستانه‌ای برای پشتیبانی از حقوق تضیع شده مردم فلسطین است

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان:رهپیمایی روز قدس اقدام انسان دوستانه‌ای برای پشتیبانی از حقوق تضیع شده مردم فلسطین است.

جعفر بدری رئیس‌کل دادگستری لرستان در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس که به ابتکار امام خمینی (ره) بوده است یک اقدام انسان دوستانه برای پشتیبانی از حقوق تضیع شده مردم فلسطین است.

وی به آوارگی 70 ساله مردم فلسطین از خانه و مسکن خود اشاره کرد و  افزود: کشورهای حامی اسرائیل و غربی در این زمینه مسئولیت دارند چراکه در دنیا کسی را پیدا نمی‌شود که صاحب سرزمین نباشد بنابراین فلسطینی‌ها نمی‌توانند بدون سرزمین در کشورهای همسایه مانند سوریه، اردن و لبنان برای همیشه آواره باشند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان بابیان اینکه حقوق مردم فلسطین 70 سال است که تضیع شده است، افزود:  کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند تاکنون هیچ کاری برای برگشت حقوق مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین نکرده‌اند.

وی به حضور گسترده مردم استان لرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: مردم استان لرستان  امسال نیز مانند سال‌های گذشته از  راهپیمایی روز قدس استقبال خوبی داشتد و همیشه در این زمینه احساس وظیفه کرده‌اند که به‌طور یقین این حضور  پرشور مردم در عزم و اراده مردم فلسطین برای گرفتن حق خود تأثیرگذار است.

ارسال نظرات