خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

اسرائیل، مترسک مسلح آمریکا/ قلم زمانی نعمت است که در دست شخص عاقل و متدین باشد/ برخی به ظاهر اشهدان‌لااله‌الاالله می گویند اما پیرو ماتریالیسم‌اند

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به حاشیه سازی برخی رسانه ها در مورد صحبت های ایشان در نماز جمعه ۲۱ خرداد ۹۵ گفت: بعید می دانم غیر اصلاح طلب چنین کاری را کرده باشد اما امیدوارم از سر ناآگاهی بوده باشد.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۶۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن اشاره مختصری به تاریخ منطقه قدس اظهار کرد: در تاریخ اسلام این سرزمین به جز برخی برهه های محدود در دست مسلمانان بوده است.

وی با بیان اینکه برخی مدام نق می زنند که فلسطینی ها شیعه نیستند و چرا اینقدر پول خرج آن می کنیم و حتی شهید می دهیم گفت: این سرزمین از چند جهت برای مسلمانان اهمیت دارد؛ خداوند آن را زمین مقدس خوانده است، مسجدالاقصی در آنجا قرار دارد و محل معراج پیامبر بوده است، ۱۵ سال مسلمانان به طرف آن نماز می خواندند و همینطور به خاطر انبیای بزرگی که در آنجا مدفون هستند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: اینطور نیست که یهودیان جایی نداشتند بلکه استکبار می خواهد در قلب سرزمین های اسلامی یک پایگاه نظامی داشته باشد که همه کشورهای مسلمان در تیررس اش باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: البته هدف اسرائیل به دست آوردن سرزمین های از نیل تا فرات بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن روز قدس نه تنها به هدف های شومشان نرسیدند بلکه بخش هایی از مناطق اشغال شده را هم از دست دادند.

وی اسرائیل را مترسک مسلح آمریکا خواند که بنا به گفته امام خمینی (ره) یک غده سرطانی است و باید نابود شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دیگری از خطبه های این هفته قلم را به تعبیر قرآن یکی از نعمت های بزرگ الهی خواند.

وی افزود: ولی باید بدانیم قلم زمانی نعمت است که در دستان شخص عاقل و متدین باشد نه فرد غیر عاقل و غیر متدین که به دین الهی آگاهی ندارد چرا که در این صورت ضربه های بزرگی می زند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به حاشیه سازی برخی رسانه ها در مورد صحبت های ایشان در نماز جمعه ۲۱ خرداد ۹۵ گفت: بعید می دانم غیر اصلاح طلب چنین کاری را کرده باشد اما امیدوارم از سر ناآگاهی بوده باشد.

وی افزود: حتی یک آقای روحانی جایی گفته بود صحبت های امام جمعه اصفهان وهن دین بوده است؛ کجای حرف های من وهن دین بود؟! آیا قرآن نمی گوید قوم ها را به خاطر گناه هلاک کردیم؟! آیا نمی گوید اگر اهل قری ایمان داشته باشند برکات آسمان و زمین را بر آنها نازل می کنیم؟!

امام جمعه اصفهان در پاسخ به اینکه برخی صحبت های ایشان را غیر علمی می خوانند گفت: باید جهان بینی ها را در زمان مفصلی تعریف کنیم و متوجه باشیم در جهان بینی شیعی هیچ برگی بدون اذن الهی از زمین نمی افتد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: من اعتقادم این است کسانی که این مسائل را مطرح می کنند گرچه به ظاهر اشهد ان لا اله ال الله می گویند ولی انسان های مادی گرای و پیرو ماتریالیسم هستند.

وی تصریح کرد: همان خدایی که ابرها را برای ریزش باران آماده می کند هر کجا بخواهد بارانش را نازل می کند اما این گونه افراد این چیزها را علم نمی دانند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: البته من در پاسخ به دوستانی که گفتند از حرف چنین افرادی ناراحت نشوید گفتم من خودم را مثل طبیبی می دانم که اگر مریضش به او حمله کرد ناراحت نمی شود اما از این ناراحتم که چرا برخی قلم به دست ها این گونه اند.

امام جمعه اصفهان در ادامه ضمن اظهار تاسف از کشته شدن حدود ۵۰ نفر در جنایت تروریستی در فرودگاه ترکیه گفت: این مسائل را خود اردوغان در سفره خود گذاشته است.

وی افزود: ترکیه کارهای فاسد زیادی انجام داده است و در حمایت از تروریست ها از جاهای مختلف به این کشور می آیند و پس از تجهیز شدن به کشورهای سوریه و عراق می روند؛ اخیرا نیز ترکیه تصمیم گرفته با اسرائیل دست دوستی بدهد!

تسلیت جان باختن تعدادی از سربازان عزیز کشور در پی حادثه تصادف، تسلیت سالگرد شهادت آیت الله محمد صدوقی چهارمین شهید محراب، تسلیت درگذشت بانو علویه همایونی از بانوان مجتهد اصفهانی و از جمله افتخارهای این شهر و همچنین تسلیت درگذشت بانو فقیهی همسر آیت الله شیخ مصطفی فقیهی از جمله دیگر مسائلی بود که آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار