خبرهای داغ:
تقدیر مراجع تقلید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس

انقلاب اسلامی و فلسطین جدایی‌ناپذیر هستند/ محکومیت همکاری سران کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی

مراجع تقلید و علما ضمن حضور در راهپیمایی روز قدس از حضور مردم در این راهپیمایی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.
کد خبر: ۸۷۰۴۰۸۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراجع تقلید و علما همراه با مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، از حضور پرشور،‌ حماسی و دشمن‌شکن مردم در این راهپیمایی تقدیر کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، ضمن تقدیر از مردم وفادار به انقلاب و اسلام برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: حرکت پرشور مردم موقعیت‌شناس خاری در چشم رژیم صهیونیستی است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مردم هیچ‌گاه نمی‌گذارند مسأله فلسطین فراموش شود، تصریح کرد: نسل‌ها تغییر می‌کند، اما هیچکس نمی‌گذارد این حرکت خاموش شود و همواره مردم در صحنه هستند تا فلسطین آزاد شود.

حمایت ملت‌های اسلامی و ایستادگی مردم فلسطین صهیونیست‌ها را نابود می‌کند

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در حاشیه این راهپیمایی اظهار کرد: مردم قم بار دیگر به ندای امام راحل لبیک گفتند و حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس دارند و روز قدس یادگار امام راحل است.

وی با بیان اینکه مسأله فلسطین مربوط به همه دنیای اسلام است و همه مسلمانان خود را نسبت به مظلومان فلسطین مسؤول می‌دانند، تاکید کرد: مردم با حضور در این راهپیمایی جنایت رژیم‌های کودک‌کش را در کشورهای مختلف اسلامی محکوم می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همانگونه که امام راحل فرمودند رژیم صهیونیستی نابود می‌شود، تصریح کرد: به لطف خداوند، حمایت ملت‌های اسلامی و ایستادگی مردم فلسطین انتفاضه دیگری اتفاق می‌افتد و صهیونیست‌ها نابود خواهند شد.

هیچ‌کس حق ندارد با اسرائیل همکاری کند

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر دماوند اظهار کرد: خداوند متعال برای اتحاد جوامع اسلام پیامبری فرستاد که همه به آن ایمان بیاورند.

وی ادامه داد: خداوند متعال قبله‌ای ایجاد کرد که همه بتوانند به طرف آن نماز بخوانند و نیز متاعی همچون سنگ به وجود آورد که اگر کسی بخواهد به مسلمانان آسیب برساند به آن محور اصلی آسیبی نرسد.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: بنابراین با توجه به اینکه قدس قبله نخست مسلمانان است، اگر آسیبی به آن وارد شود، جامعه اسلامی آسیب می‌بیند.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: امروز دشمنان اسلام به صورت داعش، القاعده و... صورت‌های دیگر به حریم اسلام تعدی می‌کنند، بنابراین هیچ‌کسی چه مسلمان و چه غیرمسلمان حق ندارد با رژیم صهیونیستی همکاری کند؛ بالاخره غیرمسلمان هم عرق انسانیت در آن وجود دارد و نباید کشورهای اسلامی به دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی باشند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: پیام روز جهانی قدس این است که هم اتحاد مسلمانان را بیش از پیش می‌کند و هم به سایر کشورهای اسلامی و حاکمان آنها می‌فهماند که با رژیم صهیونیستی نمی‌توان رابطه‌ای برقرار کرد و در این خصوص همه باید برای تضعیف این رژیم غاصب تلاش کنند تا مسلمانان قدس را نجات دهند.

همکاری کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی تاسف برانگیز است

آیت‌الله ابراهیم امینی نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدس یکی از ابتکارات امام خمینی(ره)‌ است، اظهار کرد:‌ ایشان می‌فرمودند که روز قدس یک روز اسلامی است، استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و انگلیس این غده سرطانی را در وسط کشورهای اسلامی به وجود آوردند و هر چه زمان می گذرد،‌ این قضیه روشن‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ الان می‌بینیم هر مشکلی که در جهان اسلام به وجود آمده،‌ رژیم صهیونیستی در رأس آن است‌ و این کشور بر ضد مسلمانان توطئه می‌کند،‌ مردم مسلمان جهان بیدار شدند و این قضیه را فهمیدند،‌ اما متاسفانه دولت‌های اسلامی همکاری نمی‌کنند.

وی افزود:‌ برخی از دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، و این مایه تاسف است‌، چون مسأله فلسطین،‌ مسأله جهان اسلام است و آزادی قدس برای اسلام اهمیت زیادی دارد.

روز قدس امسال صف‌بندی حامیان فلسطین و صهیونیسم را مشخص می‌کند

همچنین آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله قدس اظهار کرد: امسال روز قدس از اهمیت متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است، چرا که برخی از کشورها به دنبال ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روز قدس امسال نشان می‌دهد که چه کشورهایی حامی مردم فلسطین و چه کشورهایی حامی رژیم صهیونیستی هستند.

دشمن نمی‌تواند انقلاب اسلامی و فلسطین را از هم جدا کند

آیت‌الله احمد جنتی در راهپیمایی روز قدس در قم با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس پیام ویژه‌ای به دشمنان دارد، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی پیام به آمریکا، آل سعود و دشمنان اسلام دارد.

وی اضافه کرد: پیام حضور پرشور ملت این است که ما به حکم اسلام و اخلاق با فلسطینی‌ها و مظلومین در فلسطین یکی و برادر هستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا بداند نمی‌تواند انقلاب اسلامی و فلسطین را از هم جدا کند، تصریح کرد: تا زمانی که این انقلاب و نظام هست مرگ بر اسرائیل و آمریکا نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اتحاد مسلمانان تصریح کرد: در این مملکت همه در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند همانطور که در 22 بهمن شرکت می‌کنند و زیر سایه ولایت فقیه همواره این حرکت ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله جنتی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: این مردم به اسلام و رهبر و انقلاب وفادار هستند و این راه تا نابودی قطعی اسرائیل ادامه دارد که این مهم دور نیست.

وی خطاب به آل سعود گفت: آل سعود بداند رو به زوال است و عمرشان به زودی تمام می‌شود و دشمن انقلاب اسلامی بداند که هرجا علیه این ملت وارد شود شکست می‌خورد.

آل‌سعود جنگ بین مسلمان را جایگزین مقابله با صهیونیست‌ها کرده است

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله روز قدس اظهار کرد: با گذشت سال‌های طولانی از زمانی که امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند، شاهد هستیم که مردم روزه‌دار همچنان به دعوت حضرت امام لبیک گفته و با حضور در راهپیمایی یوم‌الله قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر سال شاهد هستیم که این راهپیمایی با شکوه برگزار می‌شود و هیچ زمانی از شکوه و عظمت راهپیمایی یوم‌الله قدس کاسته نشده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد: مسأله فلسطین با باورهای دینی مردم ما گره خورده است، به گونه‌ای که هر سال مردم با شرکت در این راهپیمایی به اعلام حمایت از مظلومان فلسطین و دیگر مسلمانان در کشورهای اسلامی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه آل‌سعود و هم‌پیمانانش در منطقه جنگ بین مسلمانان را جایگزین مقابله با رژیم صهیونیستی کرده‌اند، گفت: مردم در این رویدادها دشمنان خود را شناخته‌اند و هر سال با ایمان و صلابت در راهپیمایی یوم‌الله قدس حضور می‌یابند و اقدامات دشمنان اسلام را محکوم می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار