آزادسازی مهران نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت آزادسازی مهران، این مهم را نقطه عطفی در جنگ تحمیلی برشمرد که منجر به تغییر استراتژی دشمن در جنگ شد.
کد خبر: ۸۷۰۴۱۶۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  محمدرضا مروارید در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران که شامگاه روز پنجشنبه دهم تیرماه در آن شهر برگزار شد، اظهار کرد: آزادسازی مهران نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود که باعث شد دشمن استراتژی جنگ خود را تغییر دهد و به این نتیجه رسیدند که از قدرت لازم در مقابل ایران برخوردار نیستند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی مهران، رزمندگانی از سراسر کشور حضور داشتند، گفت: حضور رزمندگانی از سراسر کشور در عملیات کربلای 1 که منجر به آزادسازی مهران شد، نشانگر اینست که هرجای ایران در معرض تهدید قرار گیرد، همه ملت ایران برای دفع آن تهدید بسیج خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز مهران به شهری معروف در دنیا تبدیل شده است و هرساله میلیون‌ها نفر از مخلصان و دوستداران اهل بیت (ع) جهت زیارت عتبات عالیات از این شهر عبور می‌کنند.

مروارید با اشاره به اینکه امروز مهران زنده و سرحال است، اضافه کرد: در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و نفت و گاز پتانسیل خوبی دارد که البته کارهایی زیربنایی در آن شروع شده و با توجه به جمیع شرایط، آینده‎‌ای درخشان را برای مهران نوید خواهیم داد.

استاندار ایلام اضافه کرد: در کنار پتانسیل‌های خوب، در این شهرستان مشکلاتی نیز وجود دارد که با رفع آنها و به فعلیت رساندن پتانسیل‌های بالقوه آن، در آینده نه تنها مهاجر فرست نیست، بلکه مهاجر پذیر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت لایحه منطقه آزاد مهران، تصریح کرد: از کسانی که در مجلس گذشته به این لایحه رأی مثبت دادند، تشکر می‌کنیم اما این لایحه در آن مجلس رأی لازم را به دست نیاورد. در حال حاضر نیز لایحه منطقه آزاد مهران به تصویب دولت رسیده که امیدواریم با اقدامات خوبی که صورت گرفته در مجلس دهم رأی لازم را به دست آورد.

مروارید اظهار کرد: سی سال پیش در چنین شبی در این دشت بین دو طرف گلوله و آتش رد و بدل شد، اما رزمندگان ما توانستند دشمن را علیرغم حمایت دنیا از آنها، شکست دهند و سنگر صدام را تصرف کنند. لذا ما باید هرساله این موفقیت بزرگ را جشن بگیریم.

انتهای پیام/م
ارسال نظرات
آخرین اخبار