محمدحسين يوسف پور مسئول بسيج دانشجويي جزيره كيش:

روز قدس، لبیک به ندای اول مظلوم عالم

روز جهانی قدس به معنای احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است؛ چرا که تنها فرهنگ و ارزش های اسلام، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.
کد خبر: ۸۷۰۴۲۶۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از هرمزگان، محمدحسين يوسف پور مسئول بسيج دانشجويي جزيره كيش طي يادداشتي به مناسبت روز جهاني قدس اظهار داشت : از هنگام پیدایش اسرائیل غاصب تا همین اواخر، جهان غرب برای سهولت طرح یهودی سازی فلسطین، در جهان عرب و اسلام، فرهنگ ناسیونالیسم عربی را به جای فرهنگ اسلامی، ترویج کرد تا هر واکنش و اعتراضی را خاموش سازد و هر مبارزه احتمالی اسلامی نیز غریب و تنها بماند. در نتیجه، نبردهای اسلامی، به نبردهای قومیتی، داخلی و بی اهمیت تبدیل شود و جهان اسلام دچار غفلت شود. ثمره این رویکرد، پیشروی های روز افزون اسرائیل غاصب، کم تحرکی جهان اسلام، و خطر از دست رفتن کامل و نابودی قبله اول مسلمانان بود.
 
یوسف پورگفت:پیروزی انقلاب اسلامی ایران و احیای ارزش های اسلامی و طرح مسئله ضرورت بازگرداندن هویت دینی و اسلامی به موضوع فلسطین در کنار تشدید مبارزه ضداسرائیلی، رهبران انقلاب را واداشت برای این مسئله، چاره ای بنیدیشند.
تنها نگاهی به عمق کلام حضرت روح الله (ره) ما را به این حقیقت رهنمون می سازد چه آن که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روز قدس را مبدأ بیداری و هوشیاری اسلامی می دانست، آن جا که می فرمود: « روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود، باید ملت های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین».

وی افزود: شاید بشود گفت که همدردی مان با همه مظلومان عالم به خصوص اهالی فلسطین و نیز برائت از ظلمه ی امروز دهکده جهانی که در شعارهای کوبنده "مرگ بر آمریکا" و  " مرگ بر اسراییل" تجلی می یابد، لبیک به ندای اول مظلوم عالم است که فرمود: "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا".
ترجمان تفصیلی تر این فرمایش مولا (ع) به ویژه در ارتباط با مساله قدس و فلسطین مظلوم را باید در کلام استاد شهید مرتضی مطهری جُست ، آن جا که فریاد برآورد: «... اگر حسین بن‏ علی(ع) بود می ‏گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد . شمر امروز موشه دایان است. شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمر امروز را بشناس. امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. هی دروغ در مغز ما کردند که‏ آقا این یک مسئله داخلی است... والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم . به خدا قسم مسئولیت داریم . به خدا قسم ما غافل هستیم . و الله قضیه ‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است ، این قضیه است . داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده ، این قضیه است...»
 
وی درادامه گفت: شکی نیست که ابتکار تاریخی امام (ره) در نام گذاری واپسین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان"روز قدس" آن را برای همیشه، جهانی و ماندگار کرد.
روز جهانی قدس به معنای احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است؛ چرا که تنها فرهنگ و ارزش های اسلام، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.
روز جهانی قدس، یعنی تک تک مسلمانان، حتی با دست خالی و مشت های گره کرده خود، با پشتوانه ایمان و معنویت، می توانند نیرویی مؤثر بر علیه اسرائیل غاصب و صهیونیسم بین الملل باشند.
روز جهانی قدس روز کابوس رژیم غاصب اسرائیل است که با حمایت استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا و در سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان دروغین حقوق بشر همچنان به جنایات خود بر علیه مردم ستمدیده ‌فلسطین ادامه می‌دهد.

 
یوسف پور در پایان افزود: ،فلسطین پاره تن اسلام است؛ این فرمایش امام(ره) را هیچ گاه از یاد نمی بریم و البته باید به قدرت اسلام و مسلمین از عمق جان باور داشته باشیم که اگر هر کدام از ما یک سطل نفرت را به سوی اسراییل غاصب روانه کند ، چیزی از هیمنه پوشالی خانه عنکبوتی اش باقی نخواهد ماند.

ارسال نظرات