یادداشت/رسالت

آمريكا و توهم تغييرات

جان كري، وزير امور خارجه آمريكا در موسسه تحقيقاتي اسين مطالبي گفته است كه بايد از باب پروژه نفوذ آمريكايي‌ها براي به اصطلاح تغييرات در آن مداقه كرد.
کد خبر: ۸۷۰۴۳۰۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «رسالت» در سرمقاله امروز خود با عنوان «آمريكا و توهم تغييرات» به قلم محمدكاظم انبارلويي نوشت: جان كري، وزير امور خارجه آمريكا در موسسه تحقيقاتي اسين مطالبي گفته است كه بايد از باب پروژه نفوذ آمريكايي‌ها براي به اصطلاح تغييرات در آن مداقه كرد. جان كري گفته است؛ 1- تجارت با ايران ابزاري است كه مي‌تواند تغييرات در ايران را تقويت كند. 2- قرارداد فروش 25 ميليارد دلاري هواپيماي بوئينگ به ايران،مي تواند اين كشور را از پيشروترين حامي تروريسم به يك دولت مسئول تبديل كند. 3- 60 درصد مردم ايران زير 30 سال سن دارند. آنها در كافي‌شاپ‌ها مي‌نشينند و درباره آينده صحبت مي‌كنند. 4- هنوز كارهاي تمام‌نشده‌اي وجود دارد. 5- نبايد از تحريم‌هاي اوليه فاصله بگيريم. تحريم‌ها همچنان به ايران فشار مي‌آورد.

آنچه وزير خارجه آمريكا گفته، نيمه آشكار او در يك موسسه تحقيقاتي است. معلوم نيست درباره نيمه پنهان آن در پنتاگون، سيا، وزارت خارجه و... چه مي‌گذرد.
آمريكايي‌ها پس از انقلاب هيچ وقت پنهان نكردند كه درصدد تغييرات (بخوانيد براندازي) هستند. نبرد سخت و نرم آنها بي‌وقفه طي نزديك به چهار دهه پس از حيات بالنده انقلاب اسلامي ادامه دارد، اما عده‌اي در داخل كه بلاهت را از حد گذرانده‌اند، نيت سوء آمريكايي‌ها در هدم و نابودي ملت ايران را انكار مي‌كنند و آن را «توهم» مي‌دانند.
كري مي‌گويد؛ حتي وقتي ما قرار است به آنها هواپيماي بوئينگ بفروشيم، موضوع براندازي و تغييرات را فراموش نكرديم.
آنها دلخوش كرده‌اند به كساني كه در كافي‌شاپ‌ها به آينده فكر مي‌كنند. همين جماعت 60 درصدي جوانان كشور طي سه دهه گذشته آنچنان آمريكا را در داخل و منطقه گوشمالي داده‌اند كه هنوز صداي آن در گوش آمريكايي‌ها زنگ مي‌زند.
آمريكايي‌ها اخيرا ضرب شست جوانان ما را در دستگيري ملوانان خود دريافت كردند و حالا با مجازات ملوانان مي‌خواهند شكست خود را جبران كنند.
جان كري مي‌گويد؛ مي‌خواهند از مسئولان ايران يك دولت مسئول بسازند. آن مسئولي كه در دولت بخواهد به جاي پاسخگويي به ملت، پاسخگوي مطالبات آمريكا باشد، مردم با پس‌گردني او را حذف مي‌كنند!
البته جان كري بي‌حساب و كتاب حرف نمي‌زند. عده‌اي از اهل فتنه كه منافع آمريكا را در ايران نمايندگي مي‌كنند، با او همراه هستند. هرچند عدد قابل اعتنايي نيستند، اما همين كه جان كري به آنها تكيه مي‌كند، مهم است.
خداوند رحمت كند امام بزرگوار را، سال 58 اولين سالي كه روز قدس برگزار مي‌شد، طي سخناني فرمودند: «روز قدس، روزي است كه بايد به روشنفكراني كه در زير پرده با آمريكا رابطه دارند، هشدار داد كه اگر از فضولي دست برندارند، سركوب خواهيد شد. روز قدس، روزي است كه بايد به ابرقدرت‌ها هشدار داد سر جاي خود بنشينند.» بر مردم ايران و 80 كشور جهان ديروز چنين پيامي را با تاسي از امام(ره) به جهان مخابره كردند.جان كري گفته است هنوز كارهاي تمام نشده‌اي وجود دارد. بايد ديد اين كارهاي تمام نشده آنها چيست؟‌آيا وزارت خارجه به اين مهم تمركز دارد؟
مردم ديروز در راهپيمايي روز قدس كار را تمام كردند و براي آمريكا، رژيم صهيونيستي، انگليس و هم‌پيمانان آن طلب مرگ و نابودي كردند.
آيا دستگاه ديپلماسي كشور در همين مسير حركت مي‌كند؟ ملت ما با آمريكايي‌ها سَر و سِّري ندارد. «برجام» اولين و آخرين سر و سر ما با آنهاست. بايد آن را تمام كرد.هيئت نظارت بر برجام شجاعانه آخرين برآورد خود را بكند. اگر آمريكايي‌ها همچنان در مدار بدعهدي مي‌خواهند حركت كنند و بالاتر از آن به قول كري، بر مدار تغييرات سير كنند، به قول رئيس محترم مجلس بايد پاسخ پشيمان‌كننده دولت و ملت ايران عملياتي شود.
جان كري گفته است نبايد از تحريم‌هاي اوليه فاصله بگيريم.تمام فلسفه دو سال گفتگوي دولت با آمريكايي‌ها حذف تحريم‌ها بود.
اگر آنها مي‌خواهند آن را حفظ كنند، اين اعلام جنگ آشكار در پوشش قرارداد پوشالي برجام است. آنها مي‌خواهند دست روي جيب خود بگذارند، هرچه خواستند بگيرند و چيزي در حد يك «نم» پس ندهند.
دولت بايد از موضع انقلابي‌گري تصميم خود را بگيرد؛
اولا: لحن خود را در مواجهه با استكبار جهاني تغيير دهد و برگردد به لحن امام (ره) و رهبري، ثانيا: پاسخ پشيمان‌كننده خود را در آستين داشته باشد و به‌موقع آن را رو كند.افكار عمومي درايران تاب زورگويي‌ها و قلدرمآبي‌هاي آمريكا را ندارد و هرازچندي بغض فشرده گلوي خود را با فرياد مرگ بر آمريكا وا مي‌كند.دولت بايد در اين مورد با مردم همصدايي داشته باشد. انفعال در سياست خارجي، سكوت در برابر رجزخواني‌هاي آمريكا مسئولان را متهم به فاصله گرفتن از معيارهاي انقلابي مي‌كند. دولت بايد شجاعانه از اين اتهام فاصله بگيرد.آمريكايي‌ها هنوز در توهم اين هستند بتوانند تغييراتي در داخل ايجاد كنند و به قول خود مسير ناهموار براندازي را هموار كنند.ملت ديروز در راهپيمايي عظيم روز قدس آنها را از اين توهم بيرون آورد. ملت‌هاي جهان در 80 كشور همين پيام را به اشغالگران قدس و آمريكاي جنايتكار دادند.آيا دولت نمي‌خواهد اين پيام را در پايان دادن به توهم آمريكايي‌ها به نمايندگي از ملت ايران در گوش جهانيان واتاب دهد.

محمدكاظم انبارلويي
ارسال نظرات