شاهد عینی حادثه 12 تیر در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

جزئیاتی از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی

محمد میری گفت: با جسد های سوخته ای روبرو شدیم که اغلب دست و پا نداشته و از گردن افتاده و تکه تکه شده بودند، جمع آوری اجساد واقعاً کار سختی بود.
کد خبر: ۸۷۰۴۴۱۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

محمد میری از شاهدان عینی حادثه 12 تیر و ناخدای شناور نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در تاریخ 12 تیر ماه سال 67 ساعت 9:30دقیقه صبح حین مأموریت در حال حرکت به سمت جزیره هنگام با شناور والفجر بودم. از اسکله جدا شدم که به سمت بندرعباس بروم که در همان لحظه هواپیمایی را دیدم که از مسیر بندرعباس به سمت دبی در حال حرکت است.

میری افزود: دقیقا ساعت 10 صبح بود که متوجه صدای بسیار وحشتناکی از تنگه هرمز شدم، دو موشک به هواپیما شلیک و منفجر شد و دود بسیار غلیظی در آن منطقه دیده می شد.

وی ادامه داد: فاصله هواپیما با ما 2 مایل بیشتر نبود، وقتی نزدیک تر رفتم دیدم تکه های هواپیما به درون آب ریخته و من در آن شرایط فقط نگاه می کردم پس از لحظه ای به خودم آمدم و از بی سیم شناور در کانال 16 اعلام موقعیت و از همه کشتی های بندر تقاضای کمک کردیم و خودمان هم به سمت هواپیمای ایرباس رفتیم که مردم را نجات دهیم اما متاسفانه هیچ کدام از مسافران زنده نماندند.

شاهد عینی حادثه 12 تیر بیان داشت: جنازه همه شهدای این حادثه به ته آب رفته بودند بعد از 4 ساعت همه شناورها به محل آمدند، صبح روز حادثه تکه های هواپیما و اجساد بچه های کوچک روی آب دیده شد؛ با آمدن شناورهای مردمی، سپاه، ارتش، اداره بندر و شناورهای خلیج فارس شروع به جمع آوری اجساد شهدا کردیم.

میری با تشریح وضعیت اجساد شهدای حادثه 12 تیر اظهار داشت: در این هنگام با جسد های سوخته ای روبرو شدیم که اغلب دست و پا نداشته و از گردن افتاده و تکه تکه شده بودند، جمع آوری اجساد واقعاً کار سختی بود بسیاری از آنها به طرز فجیعی شهید شده بودند، دیدن چنین اتفاقات تلخ و صحنه های دلخراش طاقت ما را ربوده بود ، بسیاری از جنازه های تکه تکه شده را باید با یدک کش و از طریق تور های ماهیگیری جمع آوری می کردیم .

وی خاطر نشان کرد: حدود 24 ساعت در منطقه ماندگار شدیم، فضای بسیار دود آلود و غم انگیزی بود دچار دیوانگی و دردهای شدید ناشی از تلخی این حادثه شده بودیم.

وی با اظهار تنفر و انزجار از اقدامات و جنایات آمریکا در این حادثه گفت: ناو آمریکایی با تجهیزات کامل و از سیستم رادیویی و راداری برخوردار بود و تعجبم از اینجاست که می گفتند هواپیمای جنگی بوده درحالیکه من خودم شاهد این حادثه دلخراش بودم، سرعت و صدای هواپیمای جنگی با هواپیمای معمولی کاملا متفاوت است اما آمریکای جنایت کار دو موشک به هواپیمای مسافربری که حامل مردم بی گناه و بدون سلاح بود شلیک کرد هیچ توجیهی در این مورد پذیرفته نیست.

ارسال نظرات