خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه استان قزوین :

فضا سازی جامعه اولین اقدام تحقق امر به معروف و نهی ازمنکر

مدیریت حوزه علمیه استان قزوین گفت: فضای معرفی معروف ها و کنار زدن منکرها، عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از وظایف مربوط به دولتمردان است که باید دقت بیشتری به خرج دهند.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۲۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه علمیه قزوین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با امر به معروف و نهی ازمنکر اظهار کرد: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر اولین اقدام فضا سازی و آماده کردن جامعه است.

وی ادامه داد: فضای معرفی معروف ها و کنار زدن منکرها، عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از وظایف مربوط به دولتمردان است که باید دقت بیشتری به خرج دهند.

عباسی تشریح کرد: رشوه دادن و رشوه گرفتن از بزرگ ترین منکرات در سیستم اداری جامعه می‌باشد و یا بحث اختلاس و دست اندازی به بیت المال؛ در این خصوص دولت و قوه ی قضائیه  مسئولیت جلوگیری از این گونه اقدامات را به عهده دارند.

این مقام مسئول در ادامه تبیین کرد: بحث حجاب و عفاف که از مهم ترین مسائل مربوط به زنان در جامعه اسلامی است توجه خاصی را می طلبد، برای تحقق این امر باید وزارت خانه ها و ارگان های مختلف دولتی ملزم به رعایت حجاب باشند تا در ادامه الگوی افراد عادی جامعه قرار بگیرند.

عباسی با اشاره به نقش خانواده ها در عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر متذکر شد: بزرگ تر‌های هر خانواده ای می توانند برای راهنمایی اعضای خانواده شان قدم های سازنده ای بردارند و این توصیه ای قرآنی و تربیتی است که والدین باید به آن جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: همه در جهت عملیاتی کردن حکم الهی باید کوشا باشند ولی وظیفه پررنگ تر به عهده حکومت می باشد، اهمت امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات متعددی ذکر شده از جمله "اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمین بماند سایر واجبات نیز زمین می مانند" لذا اگر بخواهیم  نماز هم نشر پیدا کند پیش از آن باید فضای مناسب را آماده کنیم.

عباسی با ذکر مثالی در خصوص وظیفه ابنا جامعه در عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اگر افراد امر به معروف را فراموش کنند کم کم فساد و ناهنجاری در جامعه فراگیر می شود، مردم به ستوه می آیند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در خاتمه با اظهار امید واری برای اقدام همگانی در راستای عملیاتی کردن امر به معروف در جامعه گفت: با جلوگیری از منکر همه باید در جهت اصلاح جامعه قدم بردارند.

1101/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار